اپلیکیشن Chat

اپلیکیشن Chat پیام رسانی در اندروید را یکپارچه می‌کند

اپلیکیشن Chat به زودی جایگزین تمامی پیام رسان‌ های اندرویدی گوگل خواهد شد. با استفاده از برنامه پیام رسان چت گوگل تجربه‌ای همانند زمان استفاده از آی مسیج برای کاربران فراهم می‌شود.

گوگل مدتی است تمرکز خود را از روی اپلیکیشن پیام رسان Allo برداشته و به توسعه برنامه‌ای دیگر با نام Chat مشغول شده است. برخلاف آی او اس که محصولات قدرت گرفته از آن همگی توسط اپل ساخته می‌شوند، تعداد گوشی‌سازان اندرویدی بیش از حد تصور است، اما در هر صورت گوگل سرانجام تصمیم گرفته پیام رسانی در این پلتفرم را یکپارچه کند. با استفاده از اپلیکیشن Chat، پیام رسانی در اندروید تبدیل به تجربه‌ای شبیه به استفاده از iMessage در آی او اس خواهد شد.

جایگزینی پیام‌ رسان‌ها با اپلیکیشن Chat

گوگل ابتدا Google Talk را معرفی کرد و بعد از آن به سراغ Hangouts رفت. سپس تصمیم گرفت پیام رسانی متنی و برقراری تماس تصویری را در قالب دو اپلیکیشن جداگانه در اختیار کاربران قرار بدهد، به همین دلیل دو برنامه Allo و Duo را عرضه کرد. به نظر اکنون نوبت به Allo رسیده تا جای خود را به دیگری یعنی اپلیکیشن Chat بدهد. البته با توجه به هدف گوگل از ارائه این برنامه، بعید می‌دانیم چیزی در آینده جایگزین آن شود.

اپلیکیشن Chat

در اپلیکیشن چت گوگل از سرویس پیام رسانی متنی RCS استفاده می‌شود. این سرویس به معنی خدمات ارتباطات غنی (Rich Communication Services) بوده و پروتکلی به منظور جایگزینی با سرویس SMS به شمار می‌رود. با استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان حتی می‌توان به کاربرانی که فاقد آن در گوشی هوشمند خود هستند نیز پیام ارسال کرد. آن‌ها متن را همانند یک پیامک عادی دریافت کرده و می‌توانند به راحتی پاسخ بدهند. تنها مشکلی که گوگل برای یکپارچه کردن پیام رسانی در پلتفرم موبایل خود به لطف استفاده از اپلیکیشن Chat دارد، قانع کردن اپراتورها به همکاری است.

تنوع بسیار زیاد مدل‌ها و برندهای گوشی های اندرویدی سبب شده به منظور متحد کردن سرویس پیام رسانی متنی در این پلتفرم و ارائه چیزی همانند iMessage، تنها راهکار قابل استفاده همان RCS باشد. تنها مشکلی که ممکن است کاربران را نسبت به RCS سرد کند، عدم رمزنگاری پیام‌ها در آن است، هر چند می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن پیام و یا یا فایل‌های چند رسانه‌ای ارسال کرد.