دوربین هواوی پی 20 پرو

دوربین هواوی پی 20 پرو از انجمن عکاسی TIPA جایزه دریافت کرد

دوربین هواوی پی 20 پرو از انجمن TIPA (Technical Image Press Association) یک جایزه در زمینه عکاسی دریافت کرد. دوربین سه گانه هواوی P20 پرو توانسته رکوردهای مربوط به دوربین‌های موبایل را جابه‌جا کند و جایزه‌های مختلفی به دست بیاورد.

بعد از این که سامسونگ پرچمداران 2018 خود را با تمرکز بر قابلیت‌های دوربین، به گشودگی دریچه دیافراگم و توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن مجهز کرد، تحسین همه را برانگیخت. بعد از اتمام نمایشگاه MWC 2018 و تا پیش از رویداد رونمایی پرچمداران هواوی، نگاه‌ها به دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس گره خورده بود، اما دوربین هواوی پی 20 پرو هوش و حواس همه را برد.

دوربین هواوی پی 20 پرو برای نخستین مرتبه توانست یک امتیاز سه رقمی در مرجع امتیازدهی DxOMark به دست بیاورد. در حالی که تا پیش از آن، پرچمداران با اختلاف یک یا دو امتیازی در DxOMark از یکدیگر پیشی می‌گرفتند، پرچمدار هواوی توانست به یکباره ده امتیاز از برترین دوربین موبایل پیشین سبقت بگیرد! بعد از این افتخار، نوبت به آن رسید تا دوربین هواوی پی 20 پرو مرتبه‌ای دیگر افتخار آفرینی کرده و جایزه بهترین عکس گوشی هوشمند 2018 را از انجمن TIPA دریافت کند.

دوربین هواوی پی 20 پرو

افتخارآفرینی دوربین هواوی پی 20 پرو

بردن این جایزه یک پیشرفت بسیار بزرگ برای هواوی تلقی می‌شود. TIPA، یک سازمان غیر انتفاعی بوده و سالانه با بیش از 30 نشریه فعال در زمینه عکاسی و تصویربرداری همکاری می‌کند. نتیجه آن، جمع‌آوری نظرات متخصص‌ترین‌ها به منظور معرفی بهترین دوربین‌ها در زمینه‌های مختلف است. به عنوان نمونه هر سال بهترین دوربین DSLR، بهترین دوربین‌ ورزشی و بهترین دوربین‌ پهپاد انتخاب و معرفی می‌شود.

وجود سه دوربین بر روی هواوی پی 20 پرو علاوه بر کاربران عادی، برای نشریات همکار TIPA نیز بسیار جذاب بوده است، به همین دلیل توانست نظرشان را به خود جلب کند. برخلاف سایر دسته‌بندی‌های دوربین‌ها، به خاطر نیاز متفاوت کاربران نمی‌توان به خوبی از بین دوربین‌های موبایل بهترین مورد را انتخاب کرد.

دوربین هواوی پی 20 پرو

با این حال ماژول متشکل از سه دوربین هواوی پی 20 پرو ، توانایی ثبت تصاویری با رزولوشن 40 مگاپیکسل، امکام زوم هیبریدی تا 5 برابر و استفاده از باکیفیت‌ترین سنسورهای ممکن سبب شده در برترین بودن آن در بین تمامی دوبین‌های موبایل کنونی هیچ شکی باقی نماند.

بعد از این که اعلام شد هواوی می‌توانست قبل اپل از گوشی ناچ استایل معرفی کند، این تصور پیش آمد که احتمالا ایده ساخت یک ماژول دوربین سه گانه نیز از مدت‌ها قبل در ذهن مهندسان این شرکت بوده است.  رییس بخش موبایل هواوی مدعی شد ایده طراحی یک گوشی ناچ استایل، سه الی چهار سال قبل در هواوی پرورانده شده بود، اما به خاطر اطمینان از عدم مقبولیت آن توسط کاربران در همان زمان، شرکت از به کار بردن این سبک طراحی دست کشید.