بررسی کیفیت نمایشگر نوا 3 ای و امکانات نرم افزاری آن

بررسی کیفیت نمایشگر نوا 3 ای و امکانات نرم افزاری آن

نمایشگر نوا 3 ای یکی از مهمترین برگ‌های برنده‌ی این میان‌ رده‌ی جدید اندرویدی نسبت به گوشی های دیگر محسوب می‌شود. در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم عملکرد این نمایشگر و امکانات نرم افزاری آن را به طور کامل بررسی کنیم.

مشخصات فنی نمایشگر نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

هواوی گوشی نوا 3 ای را به نمایشگر ۵.۸۴ اینچی مجهز کرده است. این پنل از نوع LTPS IPS LCD انتخاب شده و قادر است ۱۶ میلیون رنگ مختلف را نماش دهد. به‌کارگیری این پنل باعث می‌شود که هنگام نگاه کردن به محتویات روی صفحه از هر زاویه‌ای، تغییری در رنگ و نوردهی آیتم‌‌ها ایجاد نشود. یکی از ویژگی‌های اصلی این نمایشگر، حذف حاشیه‌‌های اطراف آن است و همین هم باعث شده پیکسل‌های این تاچ اسکرین ۸۵.۱ سانتی‌متر مربعی، در حدود بیش از ۸۰.۵ درصد از مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص دهند (بدنه‌ی گوشی ۱۴۸.۶ میلی‌متر طول و ۷۱.۲ میلی‌متر عرض دارد).

بررسی کیفیت نمایشگر نوا 3 ای و امکانات نرم افزاری آن

در بحث رزولوشن، هواوی پایش را از استاندارد این رده که همان رزولوشن فول اچ دی است، فراتر گذاشته و نوا 3e به یک نمایشگر فول اچ دی پلاس مجهز شده است. وضوح ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی، تراکم ۴۳۲ پیکسل بر هر اینچ را برای این گوشی به ارمغان آورده که در میان مدل‌های اقتصادی دنیای اندروید، رقم جذابی محسوب می‌شود.

نرخ کنتراست محلی این نمایشگر بر روی رقم ۱۵۰۰:۱ قرار دارد که البته کمپانی سازنده در نمایشگر نوا 3 ای از یک الگوریتم هوشمند جدید نیز رونمایی کرده است که با تنظیم میزان کنتراست به شکل هوشمند در هر لحظه، از افزایش و یا کاهش بیش از حد اکسپوژر از مقدار استاندارد جلوگیری می‌کند.

اگر از شدت روشنایی نسبتا متوسط این نمایشگر عبور کنیم، زنده بودن رنگ‌ها و طراوت آیتم‌ها به قدری بالاست که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علیرغم رده‌ی قیمتی نوا 3 ای، شما می‌توانید از عمق نسبتا مناسبی برای رنگ مشکی و البته نمایش کاملا زنده و اکتیو رنگ‌های مختلف لذت ببرید. همانطور که در بررسی این گوشی اعلام کردیم، نمایشگر نوا 3 ای قطعا یکی از بهترین نمونه‌ها در میان پنل‌های ال سی دیِ گوشی های میان رده است و تماشای محتوای چند رسانه‌ای باکیفیت بر روی آن، بسیاری از کاربران را راضی خواهد کرد.

سبک طراحی ناچ ؛ این حاشیه‌ی دوست‌داشتنی!

بررسی کیفیت نمایشگر نوا 3 ای و امکانات نرم افزاری آن

نمایشگر nova 3e دارای سبک طراحی ناچ یا همان بریدگی بالای صفحه است که این روزها به یک اصل ثابت در طراحی اکثر گوشی های برتر بازار تبدیل شده است. این بریدگی در گوشی جدید هواوی نسبت به آیفون ایکس، حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده تا محتوای بیشتری بر روی تاچ اسکرین قابل مشاهده باشد.

هواوی نمایشگرهای کشیده‌ی قبلی خود را تحت عنوان پنل‌های فول ویو معرفی کرده بود و حالا با این سبک طراحی جدید، نمایشگر گوشی های ۲۰۱۸ این کمپانی، فول ویو ۲.۰ نامیده شده‌اند تا شاهد تغییر گسترده‌ای در ظاهر آنها باشیم. دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سنسورهای تشخیص نور محیط و تشخیص مجاورت، همگی در همین قسمت بریدگی قرار گرفته‌اند و می‌توان عملکرد طراحان هواوی در جای دادن تمام آنها در این کادر را تحسین کرد.

هنگامی که به تماشای فیلم می‌پردازید، کنار‌ه‌های این بریدگی سیاه می‌شوند و قسمت بالای نمایشگر به شکل یک حاشیه‌ی مستطیلی کامل دیده می‌شود. اما هنگام مرور رابط کاربری و تماشای عکس و متون، این بریدگی بر سر جای خود باقی می‌ماند؛ توجه داشته باشید که متاسفانه برخلاف مدل پی ۲۰ پرو و پی ۲۰، امکان خاموش و روشن کردن کناره‌های این بریدگی به شکل دستی در نوا 3 ای در اختیار کاربر قرار ندارد.

درست مثل پنل پشتی، یک شیشه‌ی دو و نیم بعدی بر روی نمایشگر نیز کشیده شده است که از وسط به سمت اطراف دارای انحنای نرمی است و همین هم باعث می‌شود که با افزایش میزان ارگونومی فیزیکی بدنه، سوایپ کردن بر روی صفحه و نگه داشتن گوشی در حالت کلی آسان‌تر باشد. با حذف حاشیه‌های از چپ و راست تاچ اسکرین، در قسمت پایینی آن نیز تنها یک کادر حاشیه‌ای باریک وجود دارد که لوگوی نقره‌ای رنگ هواوی بر روی آن خودنمایی می‌کند.

امکانات نرم افزاری و تنظیمات نمایشگر

بررسی کیفیت نمایشگر نوا 3 ای و امکانات نرم افزاری آن

یکی از مهمترین امکانات نرم افزاری نمایشگر نوا 3 ای این است که کاربر به طور دستی و از قسمت تنظیمات، می‌تواند رزولوشن آن را از فول اچ دی پلاس به اچ دی پلاس (۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل) کاهش دهد. همچنین یک حالت رزولوشن هوشمند نیز وجود دارد که برای بهینه‌سازی مصرف باتری، وضوح نمایشگر را به طور خودکار در لحظات مختلف تغییر می‌دهد. علاوه بر این مشخصه، میزان روشنایی نمایشگر نیز بین ۳ هزار تا ۱۰ هزار لوکس قابل تغییر است تا در محیط‌های دارای شدت روشنایی متفاوت، به چشم‌های کاربر فشاری وارد نشود.

البته این تنها گزینه‌ای نیست که برای محافظت از چشم‌های شما تعبیه شده و قابلیت Eye Comfort، گزینه‌ی مهمتری محسوب می‌شود. با فعال کردن این قابلیت، بیش از ۵۰ درصد از نور آبی مضر صفحه حذف می‌شود تا هنگام مطالعه و استفاده از نمایشگر در محیط‌های تاریک، فشار کمتری به چشم‌های کاربر وارد شود. شما می‌توانید این قابلیت را برنامه‌ریزی کنید تا به طور خودکار بین ساعات مشخصی، هر روز فعال شود. همچنین دایره‌ی رنگ‌ها نیز برای آن دسته‌ از کاربرانی که می‌‌خواهند توناژ رنگی آیتم‌های روی صفحه را به طور دستی خودشان تنظیم کنند، فراهم است.

یکی دیگر از گزینه‌های نرم افزاری در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکان فعال‌سازی حالت نمایش تمام صفحه برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث است. از آنجا که نسبت تصویر ۱۹ به ۹، متفاوت و کشیده‌تر از نسبت‌های دیگر است، هنوز تعدادی از سازندگان اپلیکیشن‌ها به طور پیشفرض پشتیبانی از این نسبت را در اپ‌های خود قرار نداده‌اند. در این بخش شما می‌توانید برای این دسته از اپلیکیشن‌ها، تعییر کنید که تصویر کمی کشیده شود و کل صفحه را پر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. گوشی فوق العاده ایه ارزش خریدن داره

  2. هواوی گوشیهاشو خیلی شبیه گوشیهای اپل میکنه و به نظرم اصلا کار جالبی نیست.
    یه کم خلاقیت نشون بده بهتره. همش تقلید و کپی

  3. یکی از بهترین نمایشگرایی که دیدیم
    16 میلیون رنگگگگگگگگ

  4. پولت رو بنداز تو چاه ولى هواوى و شیائومى بنجل چینى نخر که به شدت پشیمون میشى!
    برندهاى قابل اعتماد
    1-سامسونگ
    2-اپل
    3-سونى
    4-ال جى
    5-نوکیا
    🙂
    🙂
    🙂
    😉