میزو 15 ، میزو 15 پلاس و میزو 15 لایت با قابلیت‌های جذاب معرفی شدند

سه گوشی میزو 15 (Meizu 15)، میزو 15 پلاس (Meizu 15 Plus) و میزو 15 لایت (Meizu 15 Lite) سرانجام با قابلیت‌های جذاب معرفی شدند. در ادامه، قیمت و مشخصات فنی گوشی های جدید میزو را بررسی خواهیم کرد.

میزو با معرفی سه موبایل جدید، در نهایت به تمام شایعات و حواشی مربوط به محصولات خود پایان داد. این تلفن های هوشمند ویژگی‌های قابل توجهی داشته و بر خلاف بسیاری از محصولات بازار، مدل‌های گران‌تر با نمایشگر 16:9 و پنل‌های سوپر آمولد سامسونگ تولید شده‌اند.

سیستم دوربین دوگانه با لرزشگیر اپتیکال و لنز تله فوتو، دیگر قابلیت جذاب دو گوشی میزو 15 و 15 پلاس است که احتمالا مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه لایت فاقد دوربین دوگانه است.

میزو 15 پلاس

معرفی گوشی های جدید چینی‌ها را با میزو 15 پلاس آغاز می‌کنیم؛ جایی که سازندگان از یک نمایشگر 5.95 اینچی آمولد با وضوح QHD استفاده کرده‌اند. بدون وجود هرگونه ناچ یا نمایشگر کشیده، میزو حاشیه‌ها را به 1.175 میلی‌متر کاهش داده است که می‌توان آن را باریک‌ترین حاشیه در جهان در نظر گرفت.

برای سیستم نرم افزاری، میزو از نسخه 7.0 رابط کاربری “Flyme” استفاده کرده که به ادعای سازندگان، 100 نوآوری و بهینه‌سازی را به همراه دارد. مهندسان تمام تلاش خود را برای ادغام «هوش مصنوعی» با همه بخش‌های مختلف موبایل داشته‌اند. با این حال، چیپست قدیمی اگزینوس 8895 که سال گذشته قدرت‌بخش گلکسی اس 8 بود، مسئولیت مدیریت اطلاعات در پرچمدار میزو را بر عهده خواهد داشت. هرچند، این تراشه 10 نانومتری با پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP20 هم‌چنان توانایی بسیار بالایی در انجام سریع دستورات کاربران دارد. به این موارد باید 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از کارت حافظه) را نیز اضافه کرد تا میزو 15 پلاس چیزی از رقبا کم نداشته باشد.

میزو 15 پلاس در بخش پشتی به دوربین دوگانه 12+20 مگاپیکسلی مجهز شده که به ادعای میزو، بهترین دوربینی است که تاکنون آنها در محصولات خود استفاده کرده‌اند. سنسور اصلی 1/2.3 اینچ اندازه و پیکسل‌های 1.55 میکرومتری دارد و پشت لنز f/1.8 قرار می‌گیرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، سازندگان از لرزشگیر اپتیکال چهارجهته بهره‌ برده‌اند که ترکیب آن با تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر، به پایداری بیشتر کمک خواهد کرد. سنسور دوم نیز لنزی از نوع تله فوتو 2x دارد (میزو وعده زوم سه مرحله‌ای بدون افت کیفیت را می‌دهد).

برای علاقه‌مندان به تصاویر سلفی هم یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که ثبت تصاویر باکیفیت را ممکن می‌سازد.

میزو 15 پلاس

سیستم بازخورد لمسی جدید میزو با نام “mEngine” نیز یکی دیگر از نقاط قوت این تلفن هوشمند محسوب می‌شود؛ سیستمی که کیفیتی یکسان با “Taptic Engine” اپل را ارائه می‌کند.

حسگر اثر انگشت تعبیه شده روی این گوشی می‌تواند ظرف مدت زمان تنها 0.08 ثانیه، یعنی کمتر از چشم به هم زدن، قفل دستگاه را باز کند. توسعه سیستم تشخیص چهره نیز به عهده “Sensetime” بوده است؛ یک استارتاپ چینی با ارزش بسیار بالای 3 میلیارد دلار.

برای بدنه میزو 15 پلاس ، سازندگان از کامپوزیت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ استفاده کرده‌اند که احساس فلز را منتقل می‌کند، ولی به اندازه آلومینیوم سبک است. به علاوه، روی بدنه می‌توان اسپیکرهای استریو و لامپ LED برای اعلان‌ها که داخل “earpiece” تعبیه شده را هم پیدا کرد. در نهایت، کاربران از طریق یو اس بی نوع C و به لطف شارژر 24 وات این گوشی می‌توانند باتری 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی آن را با سرعتی بالا شارژ کنند.

میزو 15 پلاس در سه رنگ خاکستری، مشکی و طلایی به فروش خواهد رسید.

میزو 15

اگرچه میزو 15 هم به صفحه نمایشی آمولد مجهز شده است، اما شباهت‌ها با نسخه پلاس تقریبا همین‌جا به پایان می‌رسد. نسخه میان رده محصولات جدید میزو به صفحه نمایشی 5.48 اینچی با وضوح 1080×1920 تجهیز شده تا ما با دستگاهی کوچک‌تر رو به رو باشیم.

چیپست 14 نانومتری اسنپدراگون 660 با پردازنده قدرتمند و پردازشگر گرافیکی میان رده، در کنار 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی به عنوان قلب تپنده دستگاه در خدمت کاربران خواهد بود.

دوربین دوگانه 12+20 مگاپیکسلی همراه با لرزشگیر اپتیکال یکی از معدود سخت افزارهای یکسان میان میزو 15 و میزو 15 پلاس است. این اسمارت فون هم برای دوربین دوم از سنسوری 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. تنها تفاوت در این بخش، عدم وجود تثبیت‌کننده الکتروینکی تصاویر است.

میزو باز هم حلقه فلاش را برای هر سه مدل گوشی های خود، با 6 لامپ LED در این حلقه در نظر گرفته که در نوع خود جذاب است.

نیروی مورد نیاز این گوشی هوشمند توسط یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و کاربران می‌توانند از شارژر 24 وات نسخه پلاس برای آن استفاده کنند. Meizu 15 و Meizu 15 Plus از جک 3.5 میلی‌متری صدا بهره می‌برند.

گوشی جدید میزو 15 هم قرار است در چهار رنگ سفید، طلایی، مشکی و آبی به فروش رسد.

زمان عرضه و قیمت میزو 15 و 15 پلاس

علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی های هوشمند را از تاریخ 29 آوریل (9 اردیبهشت) خریداری کنند. میزو 15 با قیمت پایه 2500 یوان (397 دلار) ارائه می‌شود و برای نسخه 128 گیگابایتی باید 2800 یوان (444 دلار) پرداخت کرد.

نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی میزو 15 پلاس نیز به ترتیب 3 هزار یوان (476 دلار) و 3300 یوان (524 دلار) قیمت دارند.

میزو 15 لایت

میزو 15 لایت که برخی از آن با نام «میزو ام 15» نیز یاد می‌کنند، نسخه ارزان‌تر گوشی های جدید این کمپانی چینی است که با نمایشگر 5.46 اینچی +1080p اما پنل “LTPS LCD” به دست کاربران می‌رسد.

چیپست اسنپدراگون 626 که تمرکز اصلی آن با هشت هسته پردازشگر Cortex-A53، بیشتر روی کارایی است تا سرعت بالاتر. قدرت‌بخش میزو 15 لایت خواهد بود. خبر خوب این است که خریداران این گوشی نیز از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد.

میزو 15 پلاس

برای ثبت تصاویر، در بخش پشتی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 و پیکسل‌های 1.4 میکرومتری استفاده شده تا بتوان تصاویر را با کیفیتی بالا ثبت کرد. وجود فناوری فوکوس خودکار “Dual Pixel” در این گوشی نیز غافلگیرکننده است.

از دیگر موارد قابل توجه در مورد این گوشی می‌توان به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی با نسخه 18 وات فناوری شارژ سریع “mCharge” اشاره کرد.

متاسفانه فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت میزو 15 لایت در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا چینی ها تا چند سال دیگه هیچ برندی قابل رقابت باهاشون نیست.هواوی شیاعومی میزو و…پیشرفت خوبی داشتن.دوستان یکم واقع گرا باشید دور از تعصب کامنت بزارید.

  2. آدم نمیدونه به جنس چینی اعتماد کنه یا نه

  3. گوشی هایه سری xa سونی که حاشیه هایه کنارش صفره 😐😐😐😐

  4. الان قابلیت جذابش چی بود مثلا