دستیار هواوی

دستیار هواوی فیلم Her را به واقعیت تبدیل می‌کند

به گفته‌ی مدیران شرکت هواوی، دستیار هواوی از هوش هیجانی بالایی برخوردار است. آیا این دستیار می‌تواند ارتباط عاطفی عمیقی با شما برقرار کرده و سناریویی همانند فیلم Her را به وجود‌ آورد؟ فلیکس ژانگ مدیر بخش نرم افزار هواوی در ادامه توضیح می‌دهد.

طی سالیان اخیر دستیارهای مجازی در بین مردم مرسوم شده‌اند و دیگر تعجب برانگیز نیست وقتی می‌شنویم یک شرکت فعال در تکنولوژی مشغول کار بر روی دستیار مختص به خود است. گزارش مشابهی در ارتباط با کمپانی هواوی منتشر شده است که ادعا می‌کند، دستیار هواوی از هوش هیجانی به مراتب بیشتری نسبت به سایر رقبا برخوردار خواهد بود. به نظر می‌رسد تیم هوش مصنوعی کمپانی هواوی برای طراحی و توسعه این دستیار، از فیلم Her الهام گرفته‌اند.

برای آشنایی با مفهوم هوش هیجانی مطلب زیر را بخوانید:

هوش هیجانی یا EQ چیست و چرا مهم‌تر از IQ است؟

هرچند در حال حاضر نیز هواوی یک دستیار صوتی را در اختیار کاربران چینی محصولاتش قرار داده است، اما این شرکت در حال برنامه ریزی برای دستاوردی کاملا متفاوت از آن است. فلیکس ژانگ، مدیر بخش نرم افزاری هواوی در این باره چنین می‌گوید:

ما می‌خواهیم تعاملات احساسی را ارائه کنیم. ما فکر می‌کنیم که در آینده تمام کاربران آرزو می‌کنند که بتوانند با سیستم خود ارتباط عاطفی برقرار کنند. این راهی است که ما در دراز مدت می‌بینیم.

دستیار هواوی دارای هوش هیجانی بالا

وی همچنین افزوده است که تیم متخصصان هواوی برای دستیابی به چنین هدفی از فیلم Her الهام گرفته‌اند. به گفته‌ی وی درست همانند فیلم Her، سیستم شما می‌تواند بهترین دوست شما شود و خدمات عاطفی همه جانبه‌ای در اختیار شما قرار گیرد. ژانگ همچنین اضافه کرده است که در آینده احتمالا کاربران دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی نخواهند داشت و به لطف دستیار هواوی تنها کافیست با فرامین صوتی آن را کنترل کنند.

این می‌تواند پیش درآمد خوبی از آن چیزی باشد که قرار است دستیار هواوی در اختیار ما قرار دهد. بی‌تردید هوش هیجانی بالا می‌تواند رمز موفقیت بزرگی برای دستیار دیجیتالی کمپانی چینی هواوی باشد تا آن را یک سر و گردن نسبت به سایر رقبا قدرتمندتر سازد. صحبت‌های ژانگ همچنین مسیر آینده‌ی دستیارهای دیجیتالی را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. یه تیم نرم افزاری هم نداریم زبان فارسی رو بتونه اضافه کنه به این قابلیت گوشیهای جدید، بشه راحت با گوشی صحبت کرد، من که روم نمیشه مثلا تو ماشین پشت فرمونم جلوی بقیه بگم: هی سیری، کال مای دد!

  2. من که خوشم نیومد همینجوری پیش بریم دنیا رو اب میبره

  3. این فیلما که اگه به واقعیت نزدیک بشن ادمو میترسونن

  4. اینجوری که همه چی خر تو خر میشه