قیمت محصولات پارس خودرو

سایپا افزایش قیمت محصولات پارس خودرو را لغو کرد

در حالی که چند ساعت پیش بخشنامه افزایش قیمت محصولات پارس خودرو ابلاغ شده بود، حالا شرکت سایپا این بخشنامه را لغو کرده و قیمت فروش کلیه محصولات پارس خودرو را به قیمت قبلی بازگرداند.

گروه خودروسازی سایپا در تصمیمی غیر منتظره، قیمت جدید محصولات پارس خودرو را اعلام کرد و کلیه خودروهای این شرکت شامل انواع برلیانس، پارس تندر و رنو ساندرو بین 500 هزار تا 5 میلیون و 200 هزار تومان گران شدند. این موضوع موجب اعتراض مشتریان شد، اما افزایش قیمت محصولات پارس خودرو خیلی دوام نیاورد و تنها چند ساعت پس از ابلاغ این بخشنامه، شرکت سایپا تصمیم گرفت تا قیمت‌ها را به حالت قبلی بازگرداند.

لغو افزایش قیمت محصولات پارس خودرو توسط سایپا

در بخشنامه جدید سایپا که به تمامی نمایندگی‌های سراسر کشور ارسال شده، آمده است:

احتراما به اطلاع می‌رساند، قیمت فروش کلیه محصولات گروه خودروسازی سایپا تا اطلاع ثانوی مطابق روال فروردین 1397 جاری می‌باشد.

چند ماه پیش نیز سایپا قیمت کیا سراتو آپشنال اتوماتیک را از 104 میلیون تومان به 118 میلیون تومان افزایش داده بود، اما یک روز بعد این افزایش قیمت لغو شد. با این که در عمل هیچ افزایش قیمتی رخ نداده بود، اما همین تصمیم باعث شد تا بسیاری از مشتریان و دلالان به امید این که به زودی قیمت کیا سراتوی مونتاژی افزاشی خواهد یافت، برای سرمایه‌گذاری به سمت این خودرو بروند. این موج روانی، قیمت کیا سراتو آپشنال را در بازار آزاد تا حد زیادی بالا برد و حتی گاهی با سودهای 10 میلیون تومانی معامله می‌شد. در نتیجه، شرکت سایپا نیز توانست سود بیشتری را از عرضه کیا سراتو مونتاژی به دست بیاورد.

حالا برای دومین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، قیمت خودروهای برلیانس و رنو را افزایش داد. اکنون خودروهای کم تقاضایی مانند برلیانس اچ 220، توسط دلالان بازار آزاد به عنوان خودروهایی شناخته می‌شد که به زودی قیمتشان افزایش پیدا می‌کند و خرید آن‌ها سود خوبی دارد. همچنین جو بازار به گونه‌ای شده که عرضه محصولات پارس خودرو به خریداران کمتر شود و این اتفاق می‌تواند باعث شود که مشتریان بیشتری از مرحله‌ی جدید پیش فروش محصولات پارس خودرو استقبال کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چه عجب ندیده بودیم از این کارا بکنن

  2. البته برای مدتی