ویندوز موبایل

فروشگاه آنلاین مایکروسافت همچنان گوشی هوشمند می‌فروشد!

چند روز پیش اعلام شد تمامی موجودی گوشی های ویندوز موبایلی مایکروسافت به پایان رسیده است. با این حال همچنان شاهد فروش گوشی هوشمند در فروشگاه آنلاین مایکروسافت هستیم. آیا این شرکت قصد ندارد از ویندوز موبایل دست بردارد؟

مدت‌ها بود نه تنها بر اساس گفته‌های تحلیلگران، بلکه حتی به عقیده کاربران نیز ویندوز موبایل با وجود تلاش‌های مایکروسافت یک پلتفرم منسوخ، شکست خورده و مرده به شمار می‌رفت. سرانجام حدود شش ماه قبل، مایکروسافت مرگ ویندوز موبایل را به صورت رسمی اعلام کرد و گفت دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد. با این حال فروش دستگاه‌های باقی مانده دارای سیستم‌ عامل‌های این پلتفرم، با تخفیف‌هایی بسیار زیاد ادامه پیدا کرد.

فروشگاه آنلاین مایکروسافت

چند روز قبل اعلام شد تمامی دستگاه‌های ویندوز موبایلی باقی مانده در انبار فروشگاه آنلاین مایکروسافت به اتمام رسیده و دیگر هیچ گوشی ویندوزی برای خرید در این فروشگاه وجود ندارد. به این ترتیب باید منتظر از رده خارج شدن گوشی های کنونی در دست کاربران باشیم تا در نهایت، طی دو الی سه سال آینده، این پلتفرم به طور کامل از رده خارج شود.

فروش گوشی در فروشگاه آنلاین مایکروسافت

اما همچنان شاهد فروش گوشی هوشمند در فروشگاه آنلاین مایکروسافت هستیم! البته این محصولات دارای سیستم عامل‌های منسوخ پلتفرم ویندوز موبایل نبوده و مایکروسافت در واقع دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ را به فروش می‌رساند. ویژگی اصلی این گوشی ها در مقایسه با مدل‌های عرضه شده در سایر فروشگاه‌ها، نصب پیش‌فرض نرم افزارهای کاربردی مایکروسافت بر روی آن‌ها است.

این شرکت زمان زیادی برای بهینه‌سازی برنامه‌های اندرویدی خود صرف کرده و به همین دلیل خرید گوشی های دارای اپلیکیشن‌های اندرویدی مایکروسافت به صورت پیش‌فرض، خالی از لطف نخواهد بود.