پیش بینی پایان جهان در 3 اردیبهشت به حقیقت نپیوست و ما هنوز زنده‌ایم! اما چرا؟!

پیش بینی پایان جهان در 3 اردیبهشت به حقیقت نپیوست و ما هنوز زنده‌ایم؛ اما چرا؟!

مدتی قبل شخصی با پیش بینی پایان جهان در 3 اردیبهشت خبرساز شد و ما را مجبور کرد که در اقدامی طنز‌آلود با گجت نیوز، مقاله‌های علمی و نقد منطقی رویدادها با چاشنی کمدی خداحافظی کنیم؛ با این وجود پیش‌بینی شکست خورد و در ادامه قصد داریم که بپرسیم چرا ادعای مطرح‌شده بی‌اساس بود؟!

همانطور که در مقاله‌های پیشین به دلیل مطرح شدن مکرر ادعاهای پایان دنیا توسط اشخاص مختلف، در مورد پیش‌گویی‌های آخرالزمانی مطالب مختلفی را تهیه کردیم، این بار هم یکی از تاریخ‌های پیش‌بینی‌شده توسط فردی به نام دیوید مید (David Meade) که ادعا کرده بود در 3 اردیبهشت (23 آوریل) روز رستاخیز به پا می‌شود، گذشت و همانطور که انتظار می‌رفت، هیچ اتفاقی جز گرمی بیش از حد هوا در برخی مناطق و سردی نسبی در مناطق دیگر روی نداد! حال قصد داریم که بپرسیم چرا این پیش‌گویی از اساس غلط بود و اصطلاحا در آفساید قرار داشت؟!

جنبه‌های تخیلی تازه‌ترین پیش بینی پایان جهان

مید مدتی پیش گفته بود که در روز 23 آوریل مشتری، ماه و خورشید در صورت فلکی ویرگو قرار می‌گیرند و یکی از تعبیرهای کتاب مکاشفه یوحنا (Book of Revelation) در مورد تولد نوزادی از بدن یک زن که در آسمان‌ها طرح او با اجرام آسمانی مختلف به وجود می‌آید، به حقیقت می‌پیوندد؛ بعد از این هم‌راستایی کیهانی هم یک سیاره خودسر و یاغی به نام سیاره نیبیرو یا همان سیاره ایکس به سمت زمین روانه شده و فرآیند رستاخیز را آغاز می‌کند.

با این تفاسیر، این اولین باری نیست که مید چنین صحبتی را در مورد هم‌راستایی آسمانی و سیاره‌ای ویرانگر مطرح می‌کند و حدودا یک سال پیش بود که ادعایی با همین طرح کلی از طرف همین شخص مطرح شد و پس از گذشت تاریخ تعیین‌شده توسط مید و تکان نخوردن آب از آب، برای بسیاری از اعضای جوامع جای تعجب دارد که چگونه این فرد می‌تواند یک پیش‌بینی آخرالزمانی دیگر را با جسارت تمام مطرح کند؟!

از طرف دیگر جالب است بدانیم که هیچ کدام از اجرام آسمانی اشاره‌شده، امروز در صورت فلکی ویرگو قرار ندارند و همچنین، ایده وجود سیاره ایکس هم مدت‌هاست که توسط دانشمندان سراسر جهان و جریان غالب علمی به عنوان چیزی بیشتر از خوراک فیلم‌های علمی تخیلی در نظر گرفته نمی‌شود.

پیش بینی پایان جهان در 3 اردیبهشت به حقیقت نپیوست و ما هنوز زنده‌ایم! اما چرا؟!

البته باید بگوییم که از زمان مطرح شدن صحبت‌هایی از طرف دو ستاره شناس دانشگاهی در آمریکا در مورد وجود سیاره نهم در منظومه شمسی 8 سیاره‌ای ما، دانشمندان سراسر جهان به دنبال شواهد بیشتری از یک جرم آسمانی نسبتا بزرگ در لبه‌های سیستم ستاره‌ای میزبان سیاره زمین می‌گردند؛ اما همانطور که بسیاری از محققان تایید کرده‌اند، سیاره 9 با تمامی ویژگی‌های مرموزش هیچ ارتباطی به نیبیرو و پیش بینی پایان جهان ندارد.

با این تفاسیر سوالی که در پایان ذهن بسیاری از افراد، از جمله ما را درگیر می‌کند این است که با وجود به حقیقت نپیوستن پیش‌گویی‌های پایان جهان، یکی پس از دیگری، آیا همچنان کسانی باقی خواهند ماند که با مطرح شدن یک ادعای جدید به آن پیش‌بینی اعتنا کنند و یا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد دورانی خواهیم بود که دیگر چنین صحبت‌های بی‌اساس و خرافات بی‌ارزشی کوچک‌ترین توجهی را هم به خود جلب نکنند و حرف‌های اشخاصی مثل دیوید مید دیگر هیچ خریداری نداشته باشد؟

به نظر می‌رسد که بهتر است در مورد این موضوع پیش‌بینی خاصی مطرح نکنیم و برعکس پیش‌گویان جنجالی سراسر تاریخ، تا فرارسیدن آن آینده نزدیک صبور باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

29 دیدگاه

  1. جالبه اسحاق نیوتون هم یک پیشگویی ازنابودی زمین داره که درسال دوهزاروشصت وتوسط یک جرم آسمانی که ازنزدیکی زمین میگذره اتفاق میوفته.نیوتون علاوه برفیزیکدان بودن درستاره شناسی وشیمی وریاضیات والهیات هم استادبوده.

  2. عه شما ها هنوز نمردین😐
    الان من از بهشت این کامنتو میفرستم

  3. ای بابا.اول باس امام زمان بیاد که هنونیومده تازه چندین سالم حکومت میکنه ای احمقام هر به یه مدت میگن دنیا می خواد نابودبشه

  4. یه روز ما نرفتیم سر کار میخواست آخرالزمان شه
    غلط کردم بابا میرم سرکار

  5. عه خوب شد آخرالزمان نشد خبر نداشتم 😐

  6. ول کن آقا هزار و یک دلیل برا مردن داریم خبر آخرالزمان که باعث خوشحالیه

  7. عادی شده هفته ای یه مرتبه خبر آخرالزمان میاد

  8. اگر انقدر پیش بینی آخرالزمان ساده ست که حتی تاریخ و ساعتشو بگن
    من حرفی ندارم

  9. میخان با این کارا سلطه بر جهان پیدا کنن

  10. تاریخ بعدی هم که اعلامم کنن همنیجوریه

  11. اینا همش قصه س واسه ترسوندمون

  12. اراده کنه در صدم ثانیه دنیارو نابود میکنه نخواد نگه میداره بعد ما خیلی ها باید زندگی کنیم ما داریم چند ساله هر کدوم بنده ای میکنیم خدا یک عمره فرمان روایی میکنه و تا خودش هم نخواد همه چی سر جاشه

  13. چون همه چیز در دست خدا و کنترل خودشه چون خدا نخواسته تا خدا هم نخواد هیچ اتفاقی نمیفته همه اینا هم چرتو پرته

  14. از اول معلوم بود چرت میگه این یارو، خداروشکر اینقدر پیشرفت کرده بشر تا حداقل بفهمیم حرکت های سیارات دیگه رو و پیشبینی برخوردی اگه بود با زمین احیانا رو و تازه اونم از مدت ها قبل شناسایی و اطلاع رسانی میشه..

  15. |دیود مید ابله توهمى!|فقط رو سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا آمریکا حساب باز کنید باور کنید اگر همچین اتفاقى مى خواست رخ بده سازمان ناسا چندین ماه قبلش اطلاع رسانى مى کرد!!!
    🙂

  16. هرسال پیش بینی میکنن که سال دیگه نابود میشیم ولی همچنان زمین زنده س

  17. بابا همه اینا چرنده میخان مارو بهمون هیجان بدن

  18. چرا دنیا به پایان نرسید؟اینو باید از کابالیستها پرسید و بهشون گفت عظمت و قدرت فقط برای خدای یکتاست

  19. نه بلکه ملت ها همیشه در حماقت می مانند و فقط شکل حماقت ها عوض می شود !؟ مگر بوسیدن کنید و قفل کردن و زنجیر زدن و …..در ایران قابل حذف هست !؟!؟