عمل کامل پیوند آلت تناسلی مردانه برای اولین بار در جهان انجام شد

عمل کامل پیوند آلت تناسلی مردانه برای اولین بار در جهان انجام شد

در کمال شگفتی خبر رسیده که متخصصان دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز برای اولین بار در جهان یک عمل کامل پیوند آلت تناسلی مردانه را انجام داده‌اند.

اخیرا خبر انجام یک عمل جراحی 14 ساعته که در آن آلت تناسلی مردانه یک اهداکننده متوفی به همراه کیسه بیضه (بدون بیضه‌ها) و بخشی از دیواره شکمی، به یکی از کهنه سربازان مجروح شده در افغانستان پیوند داده شده، توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ پیوند کامل موردنظر که توسط پزشکان دانشگاه معروف جانز هاپکینز عملی شده بود، برای اولین بار است که در جهان انجام می‌شود.

این فرآیند پیوند آلت تناسلی مردانه در روز 26 مارس انجام شد و تیمی متشکل از 9 جراح پلاستیک و 2 اورولوژیست آن را هدایت کرد؛ دکتر ریچارد ردت (Richard Redett)، از مدیران بخش پیوند عضو جانز هاپکینز در این رابطه می‌گوید که جراحی انجام‌شده، حاصل 5 سال تحقیق مداوم در مورد عملی کردن ایده پیوند آلت تناسلی مردی بود.

گفته شده که این عمل شامل پیوند عصب‌ها، پوست، استخوان، تاندون‌ها،‌ عضلات و رگ‌های خونی بوده و اعضای حساسی مانند رشته‌های عصبی و رگ‌ها در زیر میکروسکوپ به هم پیوند داده شده‌اند.

عمل کامل پیوند آلت تناسلی مردانه برای اولین بار در جهان انجام شد

جراحی پیوند آلت تناسلی مردانه عملی‌شده جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های مشابه دیگر است

پزشکان دانشگاه جانز هاپکینز ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از طی شدن دوره استراحت و بهبودی، عملکرد ادراری و جنسی عضو پیوند داده شده در بیمار به حالت نرمال برگردد.

اندرو لی (Andrew Lee)،‌رئیس بخش جراحی پلاستیک دانشگاه می‌گوید که به وجود آوردن یک آلت تناسلی با استفاده از بافت‌های استخراج‌شده از سایر بخش‌های بدن هم به عنوان فرآیندی جایگزین برای عمل پیوند آلت تناسلی مردانه در نظر گرفته می‌شود، اما از آنجایی که نعوظ عضو ساخته‌شده باید به کمک یک ایمپلنت مصنوعی صورت بگیرد، احتمال عفونت در بیمار بالا می‌رود و به همین خاطر، جراحی انجام‌شده توسط متخصصان جانز هاپکینز راه‌حلی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

کهنه سرباز دریافت‌کننده عضو در حال حاضر از عمل موردنظر بهبود یافته و انتظار می‌رود که این هفته از بیمارستان مرخص شود.

البته پیش از این هم جراحی مشابهی در ماه مارس 2016 انجام شده بود که یک آلت تناسلی مردانه به فردی که به دلیل بروز سرطان این عضو از بدنش را از دست داده بود، پیوند داده شد. با این وجود، این اولین باری است که در کنار آلت مردی، سایر قسمت‌های مهم دستگاه تناسلی هم با موفقیت از بدنی به بدن دیگر پیوند داده می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. کامنتا گویای فرهنگ غنی ایران فعلیه! متأسفم

  2. خوب شد یک دونه از ان بزرگهاش بجای اصلی نصب میکنیم ولی دور از شوخی برای کسانی از بیماریهایی مثل سرطان پروستات و بیضه که هست و یا مردانگیشون از دست دادن حالا تو حادثه و…. ، خوب شد میتونن با این عمل از شر بیماریها راحت بشن ، واقعا عالی 👏👏👏

  3. از این عمل خیلی حساس تعجب نکردم از نظرات بیشتر این خل و چل ها تعجب کردم اسن نخوندن که چی شده فقط عکس رو دیدن اومدن نظر دادن فقط شفا شفا

  4. قسمت نظرات رو ک خوندم، احساس کردم کسایی ک نظر گذاشتن انگار فک کردن طرفی ک بهش پیوند خورده زن هستش!!! اگر واقعن متنو نخوندن و این نظرات رو گذاشتن ک نشون میده…. نمیدونم واقعن من خیلی گیج شدم از نظرات دوستان…. خدایا ببین توی چه کشور عقب افتاده ای ک زندگی میکنیم، همه نحرف و همه متعصب و همه لومپن و لوده و لوس

  5. چه گرفتاری شدیما
    دانشمندان گرامی
    زخم شد بکشید بیرون

  6. این کارا چیه میکنین آقا مردی گفتن زنی گفتن

  7. یا خدا
    مذکرین عزیز در پناه حق

  8. جای فعل و فاعلو دارن عوض میکنن
    خدایا خودت بخیر کن

  9. دست بردن تو کار خدا؟؟؟ا

  10. وای حالم بد شد اخه این چه کاریه

  11. عجب که از کشور ما هم یاد شد