اختلال اینترنت در روسیه

اختلال اینترنت در روسیه پس از آغاز فیلترینگ تلگرام

اختلال اینترنت در روسیه و عدم دسترسی کاربران روسی به بسیاری از سایت‌های اینترنتی در روزهای اخیر باعث اعتراض آن‌ها شده است. پس از تلاش دولت روسیه برای فیلتر کردن تلگرام، مشکلات زیادی برای کاربران روسی به وجود آمده است.

پس از تلاش‌های دولت روسیه برای فیلتر کردن تلگرام در این کشور، همچنان بسیاری از سایت‌های اینترنتی روسیه با مشکلات فنی و عدم دسترسی کاربران روبرو هستند. اختلال اینترنت در روسیه حسابی دردسرساز شده و اعتراض شدید کاربران روسی را در پی داشته است. شرکت سونی نیز اعلام کرد که دستگاه‌های پلی استیشن در روسیه، امکان انجام بازی‌های آنلاین و دسترسی به اینترنت را از دست داده‌اند و این مشکل برای بسیاری از کاربران روسی به وجود آمده است. البته سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه، هرگونه نقش داشتن در مسدود کردن آی پی آدرس‌های بازی‌های آنلاین را رد می‌کند.

دلیل اختلال اینترنت در روسیه

پس از حکم دادگاه مسکو در هفته گذشته مبنی بر فیلترینگ تلگرام، سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه فرایند مسدود کردن این پیام رسان را اجرایی کرد و برای این کار تاکنون بیش از 20 میلیون آی پی آدرس را از دسترس کاربران روسی خارج کرده است. گفته می‌شود بسیاری از سایت‌های مختلف خدماتی و بازی‌های آنلاین بر روی این آدرس‌های اینترنتی قرار داشته‌اند و به همین دلیل باعث ایجاد اختلال اینترنت در این کشور شده است، اما مقامات دولت روسیه مدعی شده‌اند که این سایت‌ها ارائه‌دهنده خدمات وی پی ان رایگان برای دور زدن فیلترینگ بوده‌اند.

این در حالی است که با وجود تلاش دولت روسیه برای فیلترینگ تلگرام در این کشور، تاکنون موفقیت زیادی حاصل نشده و دسترسی به پیام رسان تلگرام بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به تنظیم و نصب برنامه‌های مکمل در روسیه ادامه دارد. گفته شده که تنها نیم ساعت پس از اعلام مسدودسازی تلگرام، دسترسی مجدد به این اپلیکیشن پیام رسان برقرار شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خخخ پس بگو چرا تلگرام رو فیلتر نکردن ، دیدن روسیه توش مونده چه برسیه به اینا