دادگاه آلماني پتنت slide to unlock اپل را باطل اعلام کرد!

به نظر میرسد که شرکت اپل  پتنت Slide to Unlock یا همان “کشیدن انگشت برای باز شدن قفل صفحه نمایش ” را حداقل در اروپا از دست خواهد داد از زمانیکه قاضی آلمانی اعلام نمود که این پتنت نامعتبر است.

همه چیز از سال گذشته میلادی و زمانیکه اپل سعی کرد از فروش اسمارتفونهای شرکت موتورولا جلوگیری نماید، آغاز شد. پس از پیش بردن این پرونده و دلگرم شدن از این ممنوعیت شرکت اپل سعی کرد سامسونگ را نیز در همین زمینه تحت تعقیب قانونی قرار دهد، اما این مورد تا زمانیکه اداره پتنت ها و علائم تجاری آلمان (German Patent & Trademark Office) تصمیم به صحت و اعتبار این پتنت اپل بگیرد، به تعویق افتاد.

بعد از آن شرکت موتورولا از قاضی درخواست تجدید نظر درباره تصمیم صادر شده نمود و اینبار در این مورد به پیروزی رسید. در نتیجه قاضی  حکم نامعتبر بودن پتنت Slide to Unlock اپل را صادر کرد زیرا این مورد با الزامات فنی مهمی مواجه نمیشود. پیروزی موتورولا باعث رهایی سامسونگ از دادگاهی مشابه خواهد شد. در واقع این پیروزی باعث میشود که نمایش دادگاهی سامسونگ و اپل در اروپا یک قدم به پایان خود نزدیکتر شود. امید است که در آمریکا نیز این رویه ادامه یابد و همه شرکتها از این دعواها و دیوانگیها خلاص شوند و به مسابقه پیشرفت و توسعه فناوری بازگردند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*