استفاده از واتس اپ

شرط سنی استفاده از واتس اپ افزایش پیدا کرد!

شرط سنی استفاده از واتس اپ سه سال افزایش پیدا کرد. این سخت‌گیری‌ها اعم از اعمال شرطی سنی برای استفاده از واتس اپ بعد از رسوایی فیس بوک و فاش شدن اطلاعات میلیون‌ها کاربر افزایش پیدا کرد.

واتس اپ، استفاده کاربران اروپایی زیر 16 سال از اپلیکیشن پیام رسان خود را ممنوع کرد. از روز بیستم و پنجم می (چهارم خرداد)، قوانین جدید اتحادیه اروپا که برای شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی صادر شده است، اجرایی خواهد شد. بر اساس این قوانین، شرط سنی استفاده از واتس اپ با 3 سال افزایش، از 13 به 16 سال رسید.

از هفته بعد، زمانی که کاربران اروپایی به اپلیکیشن واتس اپ لاگین می‌کنند، از آن‌ها درخواست خواهد شد سنشان را تایید کرده و قوانین جدید را بعد از مطالعه مجددا قبول کنند. اگرچه واتس اپ اکنون زیر مجموعه فیس بوک شناخته می‌شود، اما قوانین و مقررات منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد. علاوه بر افزایش شرط سنی به منظور استفاده از واتس اپ یک تغییر مهم دیگر نیز در آن رخ داده است.

افزایش شرط سنی استفاده از واتس اپ

یکی از بخش‌های قانون جدید صادر شده توسط اتحادیه اروپا، فراهم‌سازی قابلیت دانلود دیتاها و اطلاعات حساب کاربری توسط پلتفرم‌های مختلف است. اینستاگرام به عنوان یکی دیگر از زیر مجموعه‌های فیس بوک نیز به همین دلیل به تازگی و یک ماه پیش از اجرایی شدن قانون جدید، ابزار بکاپ‌گیری از حساب کاربری را معرفی کرده است. در فایل بکاپ واتس اپ، شماره مخاطبان و همچنین افرادی که آن‌ها را بلاک کرده‌اید قابل رویت خواهد بود.

اما قوانین فیس بوک کمی متفاوت است. نوجوانان اروپایی دارای سن بین 13 تا 15 سال می‌توانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند، اما باید پیش از قرار دادن اطلاعات خصوصی خود بر روی فیس بوک از والدینشان اجازه داشته باشند. در غیر این صورت یا نسخه‌ای متفاوت از فیس بوک مواجه خواهند شد. به نظر می‌رسد این سخت‌گیری‌ها توسط اتحادیه اروپا، بعد از رسوایی فیس بوک پدید آمده و دامن همه شرکت‌های دارای شبکه‌های اجتماعی را گرفته است. گفتنی است در مناطق خارج از اروپا، حداقل سن استفاده از واتس اپ همچنان 13 سال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به نظرم اتفاق خوبیه برا واتس آپ
    بچه مچه کمتر بهتر

  2. یه گندی زدن که بوش پیچیده با این چیزا هم درست بشو نیست

  3. با خبری که امروز منتشر شد نه تنها تلگرام بلکه واتس آپ هم بزودی فیلتر میشه
    چه مملکتی بود خدا مارو توش بدنیا آوردی

  4. اخه واتس اپ مگه کسی استفاده میکنه که شرط سنی هم داره