بررسی عملکرد باتری نوا 3 ای و امکانات گوشی جدید هواوی در پخش موسیقی

بررسی عملکرد باتری نوا 3 ای و امکانات گوشی جدید هواوی در پخش موسیقی

نوا 3e یکی از میان رده های ویژه‌ی هواوی محسوب می‌شود زیرا این گوشی جدید از امکانات جالبی بر بخش باتری و البته پخش موسیقی برخوردار است که آن را از اکثر رقبای هم رده متمایز می‌کند. در این بررسی می‌خواهیم Nova 3e را از حیث باتری و امکانات پخش موسیقی بررسی کنیم.

علیرغم این که طراحی بدنه همچنان ظریف است و ضخامت ۷.۴ میلی‌متری برا این گوشی در نظر گرفته شده، هواوی نوا 3 ای از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳ هزار میلی‌آمپر برخوردار است که ظرفیت مناسبی برای یک گوشی ۵.۸۴ اینچی محسوب می‌شود. سلول‌های لیتیوم-‌پلیمری از این نظر که مقاومت بیشتری در برابر فشار و حوادثی نظیر آتش‌سوزی دارند، باتری‌های ایده‌آل‌تری از نمونه‌های لیتیوم-یونی محسوب می‌شوند، اما این تنها ویژگی مثبت باتری این گوشی نیست.

فناوری شارژ سریع، این بار در یک گوشی میان رده

هواوی در تولید نوا 3 ای سرانجام به درخواست طیف کثیری از کاربران و علاقه‌مندان خود پاسخ داده و بالاخره فناوری شارژ سریع را به باتری اضافه کرده است. حالا با مجهز شدن این باتری به نسل دوم فناوری شارژ سریع هواوی (Huawei Quick Charge 2.0)، کاربران قادر خواهند بود تنها با صرف ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر، ۴۳ درصد از ظرفیت باتری را پر کنند که این سرعت به خصوص برای کاربران دارای مشغولیت‌های فراوان، رقم جذابی محسوب می‌شود.

شارژر دیواری هواوی جریان برق را با توان ۱۸ وات (۲ ولت و ۹ آمپر) به باتری می‌رساند و همین هم شارژ شدن سریع را برای آن به ارمغان آورده است. البته نکته‌ی مثبت اینجاست که سازندگان این باتری انواع تست‌های ایمنی را بر رو آن انجام داده‌اند تا تجربیات تلخی که برای کاربران دیوایس‌هایی نظیر نوت 7 رخ داد، بار دیگر تکرار نشود.

بررسی عملکرد باتری نوا 3 ای و امکانات گوشی جدید هواوی در پخش موسیقی

عمر باتری با توجه به رزولوشن فول اچ دی پلاس نمایشگر (۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل) مناسب ارزیابی می‌شود و اگر کاربری متوسطی داشته باشید و استفاده‌هایتان بیش از حد سنگین نباشد، قطعا یک روز کامل می‌تواند گوشی را روشن نگه دارد. البته کمپانی سازنده برای کاربران پرمصرف‌تر، راه‌حل‌هایی نظیر کاهش رزولوشن نمایشگر را نیز تعبیه کرده تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

همچنین در نرم افزار فون منیجر و در قسمت مربوط به تنظیمات باتری، شما می‌توانید با انتخاب یک گزینه از بین دو حالت پاور سیوینگ (مود پاور سیوینگ معمولی و مود اولترا)، کاری کنید گوشی چند ساعت بیشتر روشن بماند؛ البته در این حالت تعدادی از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های غیر ضروری غیر فعال می‌شود. در ضمن در این نرم افزار می‌توانید به طور کامل مصرف باتری در روزهای گذشته و توسط اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف را در نمودارهای دقیقی مشاهده کنید.

در تنظیمات باتری یک گزینه برای بهینه‌سازی خودکار مصرف انرژی و یک گزینه برای نمایش یا پنهان‌سازی درصد باقی‌مانده از شارژ وجود دارد که در تصاویر زیر، آنها را مشاهده می‌کنید:

نسل چهارم هواوی هیسن و پخش صدای سه بعدی

بررسی عملکرد باتری نوا 3 ای و امکانات گوشی جدید هواوی در پخش موسیقی

یک اسپیکر تک کاناله بر روی لبه‌ی پایینی Huawei Nova 3e و در سمت راست پورت یو اس بی تایپ سی وجود دارد که مسئولیت پخش صد بر عهده‌ی آن است. حجم صدای خروجی و شفافیت آن در اکثر مواقع کاملا راضی‌کننده است و تنها در مواردی که موسیقی‌های با فرکانس بالا و با حداکثر ولوم پخش می‌کنید، ممکن است کمی اعوجاج و نویزهای مصنوعی در صدای خروجی به وجود بیاید.

در نوا 3 ای نیز درست مشابه گوشی های جدید هواوی در این یکی دو سال گذشته، الگوریتم‌های هواوی هیسن به کار رفته است تا تجربه‌ی کاربر هنگام پخش موسیقی بهبود پیدا کند. نسل چهارم هواوی هیسن از مجموعه‌ای از الگوریتم‌های هوشمند تشکیل شده که با آنالیز صدا، تمام مولفه‌های صوتی از حجم و شفافیت گرفته تا نویزهای اضافه را کنترل می‌کند. یکی از این الگوریتم‌های جذاب، فناوری پخش صدای سه بعدی است که البته برای استفاده از آن لازم است که حتما یک هدفون سیمی را از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به دیوایس متصل کنید.

سپس شما می‌توانید با لمس آیکون مربوط به پخش سه بعدی و انتخاب حالت واید، پخش صدای فراگیر در یک محیط مجازی سه بعدی را تجربه کنید.

یک اکولایزر پیشرفته (که البته برای استفاده از آن باید حالت صدای سه بعدی را غیر فعال کنید) به شما امکان می‌دهد که مولفه‌های مختلف صدا را کنترل کنید و در ضمن یک گزینه برای انتخاب نوع هدفون (ایرباد، هدست و هدفون توگوشی) باعث می‌شود که پروفایل صدای خروجی دقیقا برای همان نوع خاص از هدفون شخصی‌سازی شود و کیفیت و دقت صدا افزایش پیدا کند.

بررسی عملکرد باتری نوا 3 ای و امکانات گوشی جدید هواوی در پخش موسیقی

یکی دیگر از فناوری‌های به‌کار رفته در بخش صوتی نوا 3 ای هواوی، پشتیبانی از کدک صوتی aptX HD است. این کدک هنگام استفاده از هدفون‌های بلوتوث چه برای تماشای فیلم و بازی و چه هنگام گوش دادن به موسیقی، تاخیر بین صدا و تصویر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد تا خللی در تجربه‌ی کاربر وارد نشود. در ضمن کیفیت صدای خروجی (از نظر شفافیت و وضوح صدا) نیز افزایش پیدا خواهد کرد و به همین دلیل برخورداری از آن، قابلیت مهمی محسوب می‌شود.

نرم افزار موزیک پلیر پیشفرض نوا ۳ ای نیز تغییر چندانی از نظر ظاهری با نسل گذشته نداشته است و همان ظاهر پنجره‌ای در صفحه‌ی اول آن دیده می‌شود. موزیک در حال پخش (یا موزیکی که آخرین بار پخش شده) در یک پنجره‌ی بزرگ، بالای این صفحه دیده می‌شود و گزینه‌هایی برای دسترسی به موزیک‌های اخیر، لیست‌های پخش، ترک‌های مورد علاقه و لیست تمام موزیک‌ها در پایین آن قرار گرفته است. در لیست موسیقی‌ها، ترک‌ها بر حسب خواننده، نام آهنگ، نام آلبوم و فولدرها قابل ترتیب‌بندی هستند و امکان جست‌وجو نیز برای کاربر فراهم شده است.

علاوه بر جست‌و‌جو بر حسب نام، یکی از گزینه‌های جذاب این نرم افزار این ایست که شما می‌توانید موزیک‌ها را بر حسب مدت زمان آنها فیلتر کنید تا راحت‌تر نتیجه‌ی مورد نظر خود را از میان هزاران ترک مختلف پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. نمیدونم چجوری روشون شده اینو تو رقابت با میان رده های سونی و سامسونگ بندازن

  2. تا تجربیات تلخی که برای کاربران دیوایس‌هایی نظیر نوت ۸ رخ داد، بار دیگر تکرار نشود.(نوت 7 بود لطفا اصلاح کنید.)

  3. پول میان رده هاشم نداریم آخه
    چه وضعشه

  4. به عنوان یک گوشی میان رده بیش از اندازه خوبه

  5. یکی برا ما هم بخره ثواب داره بخدا من هنوز دارم تو نوکیا با ماره نقطه میخورم

  6. شارژر سریع بدرد نمیخوره به همون سرعتم شارژ خالی میکنه

    • اصلن این‌طور نیست. حتمن دیوایس شما (احتمالن باتریش) مشکل داره.
      پر کردن یک سطل آب با هر سرعت و فشاری که باشه، دخلی به سرعت تخلیه‌ی آب از سطل یاد شده داره آیا؟

      “این عرایض رو از یک مهندس ارشد الکترونیک می‌خونید”

  7. خیلی خوبه فکر نمیکردم تا این حد قوی باشه