بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

عملکرد فنی هواوی نوا 3 ای یکی از بهترین نمونه‌هایی است که بر روی گوشی های اندرویدی میان رده خواهید یافت. علیرغم قیمت مناسب، این دیوایس از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جذابی بهره می‌برد که باعث بهبود تجربه‌ی کاربر می‌شوند و ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۴ گیگابایت رم

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

نوا 3 ای درست مشابه میت 10 لایت، از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کایرین ۶۵۹ با فرکانس پردازشی ۲.۳۶ گیگاهرتز بهره‌مند است. ۴ هسته‌ی کم مصرف کورتکس A-53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز مسئولیت انجام وظایف روزمره را بر عهده دارند و چهار هسته‌ی کورتکس A-53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز، هنگام اجرای تسک‌های سنگین و اپلیکیشن‌های گرافیکی وارد عمل می‌شوند؛ پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز نقش پردازشگر گرافیکی را در کنار واحد سی پی یو برعهده خواهد داشت.

علاوه بر اینها، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز سرعت جابه‌جایی بین اپ‌های مختلف و پردازش آنها در پس زمینه را ارتقا می‌دهد تا کاربر تقریبا هیچ‌گاه حتی هنگام اجرای چنین تسک به طور همزمان، با مشکل مواجه نشود. هواوی نوا 3 ای از ۶۴ گیگابایت ظرفیت داخلی برخوردار است که از طریق الصاق کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی، کاربر می‌تواند این ظرفیت را تا سقف ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد.

شارژ سریع باتری با ورژن دوم هواوی کوئیک شارژ

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با گوشی های میان رده دارند، عدم پشتیبانی باتری این محصولات از شارژ سریع باتری است. اما حالا هواوی در گوشی جدید خود، این قابلیت را به کاربران هدیه کرده است و نوا 3 ای از باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم-پلیمری با پشتیبانی از فناوری هواوی کوئیک شارژ ۲.۰ برخوردار است. شارژر دیواری این گوشی قادر است با توان ۱۸ وات (۹ ولت و ۲ آمپر) جریان برق را به باتری برساند تا حدود ۴۳ درصد از ظرفیت باتری تنها در مدت نیم ساعت شارژ شود. در ضمن این ورژن از فناوری شارژ سریع هواوی انواع و اقسام فیلترهای مراقبتی و نظارت‌های امنیتی را گذرانده است تا حوادث تلخی نظر انفجار باتری‌ گوشی در نوا 3 ای رخ ندهد.

اندروید ۸ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

در حالی که حتی بیشتر پرچمداران اندرویدی نیز جدیدترین ورژن از سیستم عامل موبایل گوگل را با تاخیر بسیار زیادی دریافت می‌کنند، هواوی نوا 3e از پلتفرم اندروید ۸.۰ اوریو در کنار ورژن ۸.۰ رابط کاربری اموشن یو آی برخوردار است. از نظر ظاهری تغییرات گسترده‌ای در این ورژن به وجود نیامده و تنها سعی بر این بوده است که همه چیز خلوت‌تر شود و تجربه‌ی کاربری روان‌تری در اختیار صاحب گوشی قرار بگیرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اضافه شده به سیستم نرم افزاری گوشی نوا 3 ای هواوی این است که هوش مصنوعی بر روی عملکرد کاربر، نظرات دقیقی خواهد داشت و بعد از گذشت مدتی با تحلیل رفتار و نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر از قسمت‌های مختلف، پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها و ابزارها را تشخیص خواهد داد. با بهره‌گیری از این اطلاعات، سیستم عامل قادر خواهد بود به طور خودکار و کاملا هوشمند، منابع سخت افزاری را بر روی آن قسمت‌هایی استفاده‌ی بیشتری دارند، متمرکز کند تا از توان فنی گوشی به شکل بهینه‌تری استفاده شود.

هواوی هیسن ۴.۰ و پخش صدای سه بعدی

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

الگوریتم‌های هوشمند هواوی هیسن حالا در ورژن چهارم، از همیشه هوشمندتر شده‌اند تا با آنالیز دقیق فایل‌های صوتی، بتوانند بهترین تجربه‌ی موسیقیایی را برای کاربر رقم بزنند. هواوی هیسن ۴.۰ علاوه بر ارتقای کیفیت صدا و حذف موارد مزاحم، از یک ویژگی جذاب نیز بهره‌مند است که آن هم پخش صدای سه بعدی است.

شما با اتصال یک هدفون سیمی از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، می‌توانید پخش صدای سه بعدی را فعال کنید و با رفتن بر روی حالت صدای فراگیر (Wide)، حسی مشابه قرار گرفتن در فضای سالن کنسرت را تجربه کنید. در این حالت صدا با فاصله‌ی چند متری از گوش‌هایتان پخش خواهد شد و تجربه‌ی جالبی برای کاربر به وجود می‌آورد. در ضمن امکان انتخاب نوع هدفون (از میان سه گزینه‌ی توگوشی، روگوشی و داخل گوشی) برای تنظیم پروفایل صدا به شکل دقیق وجود دارد و اگر موسیقی با تنظیمات خاصی را می‌پسندید، یک اکولایزر پیشرفته برای تغییر انواع المان‌های صدا در اختیارتان خواهد بود؛ برای استفاده از اکولایزر لازم است که پخش صدای سه بعدی را غیر فعال کنید.

تجربه‌ی گیمینگ روان‌تر با قابلیت گیم سوئیت

بررسی تجربه‌ی کاربری و عملکرد فنی گوشی نوا 3e هواوی

اپلیکیشن گیم سوئیت یکی دیگر از امکاناتی است که به تازگی به گوشی های هواوی افزوده شده است. در نوا 3 ای شما با رفتن به این اپلیکیشن، تمام بازی‌های نصب شده بر روی دیوایس را مشاهده خواهید کرد (امکان اضافه کردن بازی به شکل دستی، در صورت شناخته نشدن آن توسط سیستم عامل نیز وجود دارد). در این اپلیکیشن شما می‌توانید دیوایس را بر روی سه حالت گیمینگ، اسمارت و پاور سیوینگ قرار دهید. همانطور که از نام این سه حالت مشخص است، با انتخاب آنها به ترتیب از راست به چپ، مصرف باتری دیوایس کاهش می‌یابد و عملکرد فنی داخل بازی‌ها نیز سطح پایین‌تری خواهد داشت. بنابراین اگر مصرف باتری برایتان اهمیتی ندارد و می‌‌خواهید بیشترین لذت را از یک تجربه‌ی روان گیمینگ ببرید، کافی است حالت گیمینگ را انتخاب کنید و از یک تجربه‌ی بدون لگ و کندی بهره ببرید.

البته این تمام ماجرا نیست و یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه‌ای که در اپلیکیشن گیمینگ سوئیت در اختیارتان قرار می‌گیرد، امکان بازی بدون مزاحمت است، با فعال کردن حالت Uninterrupted gaming، تمام نوتفیکیشن‌های دریافتی (به غیر از تماس‌ها، زنگ‌های هشدار و هشدارهای اتمام شارژ باتری)‌ پنهان خواهند شد تا تمرکز کاربر تنها بر روی بازی متمرکز شود و مزاحمتی وجود نداشته باشد؛ در ضمن هنگام دریافت تماس و زنگ‌ هشدار نیز گوشی زنگ نخواهد خورد و ویبره نیز غیر فعال خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام بببخشید

    این ویژگی گرافیکی در موزیک پلیر رو چجوری باید فعال کرد؟؟این ویزگی گرافیکی چطور باید فعالش کرد همینکه وقتی موزیک پخش میشه اون کاور موزیک شروع به حرکات انیمشنی و گرافیکی میکنه در پلیر هووای نو 3 ای؟؟

  2. گوشی از این چرت تر نیستتت

  3. قابلیت گیمینگ روانتر و باید برای میت ده لایتم میزد