نیسان ایکس تریل 2018

نیسان ایکس تریل 2018 به بازار ایران آمد+مشخصات، امکانات و طراحی

نیسان ایکس تریل 2018 (Nissan X-Trail 2018) توسط شرکت جهان نوین آریا، نماینده رسمی خودروهای نیسان در ایران، به بازار کشورمان رسید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به طراحی این خودرو و مشخصات و امکانات آن را بررسی می‌کنیم.

شرکت جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی واردات و عرضه خودروهای نیسان در ایران، مدل جدید نیسان ایکس تریل را به بازار کشورمان آورده است. نیسان ایکس تریل 2018 از نظر ظاهری به خودرویی هیجان‌انگیزتر و اسپورت‌تر تبدیل شده و المان‌های نوین و هوشمندی به سیستم رانندگی آن اضافه شده است. سبک جدید طراحی نیسان در این خودرو به کار رفته و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به بدنه عضلانی‌تر با خطوط قدرتمندتر، جلوپنجره عریض‌تر با شکل V مخصوص نیسان، سپر اسپورت، رکاب‌های کرومی، چراغ‌های جلوی LED طیفی و پروژکتورهای مه‌شکن زاویه‌دار و مدرن اشاره کرد. در مجموع، مدل 2018 ایکس تریل جذاب‌تر و زیبا‌تر از گذشته شده است.

نیسان ایکس تریل 2018

اولین چیزی که در داخل کابین خودرو به چشم می‌خورد، فرمان جدید و Dشکل است که راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند. سیستم‌های کنترلی بر روی فرمان نیز به صورت جوی استیک 4 طرفه طراحی شده‌اند تا راننده بتواند به راحتی به منوی مد نظر خود دسترسی داشته باشد. آنتن کوسه‌ای جدید این مدل می‌تواند بهتر از قبل سیگنال‌های رادیویی را جذب کند و سیستم صوتی قدرتمند BOSE هم صدایی شفاف و باکیفیت را در داخل کابین به سرنشینان ارائه می‌کند.

طراحی تمام چرم فضای داخلی خودرو باعث شده تا فضای لوکس‌تری نسبت به مدل قبلی ایجاد شود. همچنین تمامی صندلی‌های چرمی نیسان ایکس تریل 2018 به گرم‌کن مجهز شده‌اند. فضای صندوق بار به لطف طراحی جدید از 550 لیتر در مدل قبلی به 565 لیتر رسیده و با جمع کردن صندلی‌های عقب، این فضا تا 1996 لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند.

نیسان ایکس تریل 2018

انواع سیستم‌های هوشمند در نیسان ایکس تریل 2018

شرکت خودروسازی نیسان برای بهبود عملکرد خودرو، تنظیمات و تکنولوژی‌های هوشمند جدیدی را به نیسان ایکس تریل 2018 اضافه کرده است. سیستم هوشمند خودرو مانند یک سیستم خلبانی خودکار در مسیر حرکت خودرو با تشخیص هوش مصنوعی می‌تواند هدایت برخی از عملکردهای کمکی خودرو را بر عهده بگیرد. سیستم اتوماتیک تشخیص عابر پیاده با اعمال ترمز خودکار از برخورد خودروی شما با عابر جلوگیری می‌کند و سیستم تشخیص اشیای متحرک عقب خودرو نیز راننده را در زمان حرکت با دنده عقب از وجود اشیای متحرک در نقاط کور و خارج از دید باخبر کرده و با اعمال ترمزهای کمکی کوچک از برخورد با موانع جلوگیری می‌کند.

از دیگر سیستم‌های هوشمند و کمکی نیسان ایکس تریل 2018 می‌توان به سیستم هوشمند خطوط ترافیکی اشاره کرد که به راننده در زمان خروج از خطوط هشدار می‌دهد. سیستم پایداری هوشمند هم در هنگام تغییر مسیرهای اضطراری، با اعمال گشتاورهای متفاوت بر روی هر چرخ، خودرو را به مسیر اصلی بازمی‌گرداند. سیستم کمکی در زمان شروع حرکت در سربالایی، رادار هوشمند جلو و سایر سیستم‌های نوین رانندگی هوشمند نیسان، همگی به راحتی و ایمنی بیشتر رانندگان کمک می‌کنند.

نیسان ایکس تریل 2018

نیسان ایکس تریل 2018 به پیشرانه 2.5 لیتری با قدرت 171 اسب بخار در کنار گیربکس اتوماتیک ایکس ترونیک مجهز شده که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. شرکت جهان نوین آریا اکنون پیش فروش این خودرو را آغاز کرده و قرار است این کراس اوور ژاپنی از 60 روز دیگر به مشتریان تحویل داده شود.