شیائومی می 6 ایکس

شیائومی می 6 ایکس با هوش مصنوعی و دوربین 20 مگاپیکسلی معرفی شد

شیائومی می 6 ایکس (Xiaomi Mi 6X) به عنوان جایگزین شیائومی می 5 ایکس که سال گذشته عرضه شده بود، رسما معرفی شد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی، امکانات، قیمت و زمان عرضه شیائومی می 6 ایکس خواهیم داشت.

شیائومی می 6 ایکس تفاوت‌های قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی داشته و علاوه بر بهره‌گیری از دوربین دوگانه و اسنپدراگون 660 با پردازنده هشت هسته‌ای، با نمایشگر تمام‌صفحه توسعه پیدا کرده است. اما آیا موبایل جدید شیائومی می‌تواند در بازار محصولات میان رده بدرخشد؟

شیائومی می 6 ایکس

طراحی و مشخصات فنی شیائومی می 6 ایکس

بدنه فلزی شیائومی می 6X با پنل پشتی منحنی همراه شده است. سازندگان برای انحنای این بخش از فناوری CNC استفاده کرده‌اند. به منظور تولید دستگاهی با ضخامت پایین 7.3 میلی‌متر، شیائومی مجبور به حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا شده است.

همانند گوشی می 5X، خطوط U شکل آنتن را می‌توان روی لبه‌های هر دو بخش بالایی و پایینی قاب پشتی مشاهده کرد. دوربین دوگانه عمودی در سمت چپ تعبیه شده و حسگر اثر انگشت را نیز در بخش مرکزی می‌توان پیدا کرد. مهندسان برای قسمت بالایی از یک فرستنده IR استفاده کرده‌اند و قسمت پایینی دستگاه هم میزبان پورت یو اس بی نوع C و دو اسپیکر است. از آنجایی که ما با نمایشگری تمام‌صفحه رو به رو هستیم، شیائومی می 6 ایکس به صفحه نمایش 5.99 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1080×2160 و نسبت 18:9 برای نمایش محتوا استفاده می‌کند.

شیائومی می 6 ایکس

این موبایل جدید از اسنپدراگون 660 همراه با موتور هوش مصنوعی (Artificial Intelligence Engine) قدرت می‌گیرد. در بنچمارک “AnTuTu”، این گوشی موفق به کسب امتیاز 139 هزار و 697 شده است و 79 درصد بهتر از گوشی هوشمند می 5X با تراشه اسنپدراگون 625 عمل می‌کند. نسخه 64 گیگابایتی گوشی جدید شیائومی با 4 یا 6 گیگابایت رم به فروش می‌رسد و علاقه‌مندان به خرید نسخه 128 گیگابایتی نیز از 6 گیگابایت رم برخوردار خواهند شد. همچنین یک باتری 3010 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری Quick Charge 3.0 و شارژ سریع 18 واتی، نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. سازندگان می‌گویند با 30 دقیقه شارژ، دستگاه تا 50 درصد شارژ می‌شود. به این موارد باید عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت انرژی را هم اضافه کرد.

اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری MIUI 9.5 سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهند تا شاهد پشتیبانی از ژست‌های تمام‌صفحه نیز باشیم. همانند بسیاری از پرچمداران بازار، دستیار صوتی Xiao AI شیائومی که همراه با گوشی شیائومی می میکس 2 اس معرفی شده بود هم آماده انجام دستورات کاربران است.

شیائومی می 6 ایکس

دوربین شیائومی می 6 ایکس

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شیائومی می 6 ایکس، دوربین دوگانه است. در این سیستم، سنسور IMX486 سونی با دقت 12 مگاپیکسل، لنز f/1.75 و پیکسل‌های 1.25 میکرومتری در تعامل با سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 با لنز f/1.75 و پیکسل‌هایی به اندازه 2 میکرومتر، مسئولیت ثبت محتوا را بر عهده دارند. برای دوربین دوم از یک لنز تله فوتو استفاده شده است تا زوم دو مرحله‌ای بدون افت کیفیت امکان‌پذیر باشد.

دوربین دوگانه به گونه‌ای تنظیم شده است که برای بهینه کردن وضوح تصاویر پرتره، طی روز و یا شب به صورت خودکار از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شود و سنسور 20 مگاپیکسلی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نور بیشتری وجود داشته باشد. به لطف بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دوربین دوگانه قادر به تشخیص 206 صحنه مختلف با بهینه‌سازی متفاوت برای ثبت تصاویر غنی‌تر است. علاوه بر این، دوربین شیائومی می 6X می‌تواند زبان‌های مختلفی همچون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای، ژاپنی و هندی را ترجمه کند.

دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 سونی و فلاش ال ای دی با نور سافت همراه شده است و هوش مصنوعی به لطف توانایی شناسایی 12 صحنه مختلف برای حالت پرتره، به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنند. از دیگر ویژگی‌های دوربین دوم این تلفن هوشمند می‌توان به AI Beauty و AI night self-timer اشاره کرد.

در نهایت، از دوربین جلویی به منظور باز کردن قفل دستگاه نیز می‌توان استفاده کرد.

زمان عرضه و قیمت شیائومی می 6 ایکس

شیائومی می 6 ایکس

اغلب گوشی های مجهز به تراشه اسنپدراگون 660 که این روزها می‌توان در بازار پیدا کرد، با برچسب قیمت تقریبا 3 هزار یوانی (475 دلاری) به فروش می‌رسند. اما علاقه‌مندان به خرید گوشی شیائومی می 6 ایکس برای قوی‌ترین نسخه آن با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم، تنها باید هزار و 999 یوان (316 دلار) پرداخت کنند. نسخه‌های 64 گیگابایتی این گوشی با 4 گیگابایت و 6 گیگابایت رم نیز به ترتیب 1599 یوان (253 دلار) و 1799 یوان (285 دلار) قیمت دارند.

گوشی جدید شیائومی از ساعت 10 صبح (به وقت محلی) فردا، از طریق فروشگاه‌های رسمی در پنج رنگ مختلف صورتی (Cherry Pink)، قرمز (Red Flame)، آبی (Glacier Blue)، طلایی (Quicksand Gold) و مشکی (Black Stone) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.