قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

هواوی نوا 3 ای از آن نظر مدل ویژه‌ای در بازار گوشی های میان رده محسوب می‌شود که علیرغم قیمت مناسب، کمپانی سازنده قابلیت های جدید و فناوری های هوشمند متعددی را درون آن قرار داده است. در این مطلب می‌خواهیم این ویژگی‌ های جدید که تجربه‌ی کاربری متفاوتی را در اختیار دارندگان Huawei nova 3e قرار می‌دهند، معرفی کنیم.

بریدگی بالای نمایشگر از همیشه کوچکتر شده است

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

با وجود این که سبک طراحی ناچ به طور گسترده اولین بار در آیفون ایکس اپل وارد بازار شد، اما هواوی در نوا 3 ای موفق شده است این حاشیه را به مقداری کمتر از میزان همیشگی کاهش دهد. بریدگی بالای صفحه در نوا 3 ای بیش از ۵۰ درصد نسبت به جدیدترین آیفون اپل کاهش یافته است تا محتوای بسیار بیشتری پیش روی کاربران قرار بگیرد.

این موضوع باعث شده است تا نمایشگر ۵.۸۴ اینچی نوا 3e که هواوی نام آنر را فول ویو ۲.۰ گذاشته است، کمترین مزاحمت را برای کاربران ایجاد کند و تاچ اسکرین، درصد از مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

روش‌های متنوع و سریع برای باز کردن قفل دیوایس

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

سنسور اثر انگشت هواوی نوا 3 ای درست مشابه دیگر مدل‌های اخیر این برند چینی، می‌تواند در کمتر از ۰.۳ ثانیه قفل دستگاه را باز کند. اما این بار کمپانی سازنده در اقدامی جالب توجه، قابلیت تشخیص چهره را به محصول میان‌رده‌ی خود اضافه کرده است. فناوری تشخیص چهره‌ی نوا 3 ای قادر است ۱۰۰۰ فاکتور مختلف را بر روی چهره‌ی افراد تشخیص دهد و در کمتر از ۰.۸ ثانیه، قفل را باز کند.

اطلاعات مربوط به چهره‌ی کاربر در قسمت TEE پردازنده‌ی مرکزی ذخیره خواهند شد تا بالاترین حد از حفاظت اطلاعات شخصی بر روی آنها اعمال شود.

شبیه‌سازی امواج اقیانوس بر روی بدنه‌ی گوشی

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

بعد از ۱۱ مرحله پردازش مخصوص، پنل پشتی مدل آبی رنگ Nova 3e به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام برخورد نور، بازتاب‌های جذابی در اشکال مختلف را ایجاد کند. این بازتاب‌های منحنی و درخشان، صدها شکل مختلف دارند و برای طراحی آنها، از بازتاب پرتوهای خورشید بر روی امواج اقیانوس الهام گرفته شده است.

شارژ سریع با ولتاژ بالا برای صرفه‌جویی در زمان

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

هواوی بعد از درخواست‌های متعدد کاربران، حالا شارژ سریع را به روی دیوایس های ارزان‌قیمت‌تر خود نیز آورده است و کاربران نوا 3 ای با استفاده از شارژر دیواری داخل جعبه‌ی این محصول، می‌توانند آن را با ولتاژ ۸ و آمپر ۲ شارژ کنند. این قابلیت در مقایسه با ۵ ولت و ۲ آمپر قبلی، مدت‌زمان لازم برای شارژ را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. تنها با صرف ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر، می‌توانید ۴۰ درصد از باتری را پر کنید و یک سیستم ۱۵ لایه‌ی امنیتی نیز به طور فعال، وضعیت باتری و سیستم شارژ را رصد می‌کند تا مشکلاتی نظیر آتش‌سوزی، انفجار و داغ شدن باتری پیش نیاید.

ارتباطات گسترده‌تر با فناوری بلوتوث دوگانه

هواوی نوا 3 ای از قابلیت Dual Bluetooth پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید به طور همزمان به دو دستگاه بلوتوثی متصل شوید و به طور مثال بدون این که نیاز باشد یکی از آنها را قطع کنید، اسپیکر بلوتوث و دستبند سلامتی را به طور همزمان به اسمارت فون خود متصل نمایید. یکی از ویژگی‌های جذاب و جدید این سیستم این است که هنگام در دسترس بودن چند هدفون، آن دیوایسی که بیشترین پایداری و هماهنگی با نوا 3 ای دارد را به طور خودکار انتخاب کرده و به آن متصل می‌شود.

فونت جدید برای متن‌هایی زیباتر و متنوع‌تر

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

فونت Dubai که به طور پیشفرض بر روی نوا 3 ای نصب شده است، برای بیش از ۱۸۰ کشور و ۲۳ زبان دنیا بهینه‌سازی شده است. این فونت ظاهری ترکیب شده از المان‌های مدرن و انحناهای کلاسیک و سنتی دارد تا ظاهر جذابی در متون و دکمه‌های سیستم عامل ایجاد شود.

از همیشه زنده‌تر و بهینه‌تر به موسیقی گوش کنید

نسل ۴.۰ فناوری هواوی هیسن بر روی نوا 3e در اختیار کاربران خواهد بود تا بتوانند از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های توسعه‌یافته در این سیستم بهره ببرند. این الگوریتم‌ها به طور هوشمند، هدستی که به دیوایس متصل شده است را شناسایی کرده و با بهینه‌سازی المان‌های صدا با فرکانس پاسخ‌دهی هدفون، صدای خروجی را بهبود می‌دهند. همچنین فناوری پخش صدای سه بعدی، موسیقی را به شکل استریو و در فضایی مجازی پخش می‌کند تا کاربران با اتصال هدفون خود به گوشی، فضایی مشابه قرار گرفتن در سالن کنسرت را تجربه کنید.

این رابط کاربری همیشه سریع باقی می‌ماند!

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

طبق تست‌هایی که در عرض ۱۸ ماه توسط متخصصان هواوی بر روی رابط کاربری EMUI 8.0 انجام شده است، این رابط کاربری، عملکرد گوشی را به طور کلی، ۱۲ درصد بهبود می‌بخشد. الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بر روی این دیوایس، منابع رم را به طور هوشمند بر روی قسمت‌هایی که بیشتر مورد استفاده‌ی کاربر قرار می‌گیرند، متمرکز می‌کند تا در گذر زمان، سرعت و عملکرد رابط کاربری پایدارتر بماند.

پر شدن و خالی کردن منابع ظرفیت داخلی، اختصاص منابع CPU و مدیریت مصرف باتری، از مواردی هستند که به شکل هوشمند در EMUI 8.0 انجام می‌گیرند. این موارد به طور کلی باعث می‌شوند که ۱۵ درصد سرعت پاسخ‌گویی اپلیکیشن‌ها و ۲۰ درصد سرعت پردازش و پخش ویدیوها افزایش یابد و نرخ افت فریم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

امکان ثبت اسکرین شات با سوایپ کردن توسط ۳ انگشت، قابلیت باز کردن یک هوم اسکرین محرمانه از طریق سنسور اثر انگشت تحت قابلیت Priate Space 2.0، قابلیت گیم اسیستنت برای غیر فعال کردن موارد غیر مزاحم هنگام بازی کردن، تقسیم صفحه به طور هوشمند برای مالتی تسکینگ پیشرفته و یک داک شناور برای جابه‌جایی در رابط کاربری بدون استفاده از دکمه‌های ناوبری، از دیگر قابلیت‌های جدید و جذاب اضافه شده به EMUI محسوب می‌شوند.

سلفی‌هایی جذاب‌تر و واقعیت افزوده با دوربین دوگانه

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

دوربین دوگانه‌ی ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی نوا 3 ای به قابلیت زیباسازی خودکار مجهز شده است که هنگام عکاسی سلفی و یا استفاده از دوربین پشتی می‌توانید آن را به همراه حالت پرتره فعال کنید. تفاوت این قابلیت با ابزارهای زیباسازی رایج این است که الگوریتم‌های آن با تشخیص دقیق اجزای صورت در ۹۶ نقطه‌ی کلیدی، آرایش‌های اغراق شده را بر روی چهره اعمال نمی‌کنند و علیرغم برطرف‌سازی مشکلات و زوائد پوستی، یک مود زیباسازی طبیعی را بر روی آن اعمال می‌کنند تا جذابیت سوژه به شکل طبیعی افزایش پیدا کند.

بهبودهای متعددی نیز برای بهبود نوردهی تصاویر سلفی در نوا 3 ای انجام شده است که فناوری لایت فیوژن آن با انجام بهبودهای متعدد، پارامترهای تصویر را به گونه‌ای ارتقا می‌دهد که سلفی نهایی جذاب‌تر و برجسته‌تر باشد. همچنین فناوری فلش ال سی دی این گوشی با تنظیم دمای صفحه بر روی ۱۱ سطح مختلف در شرایط متفاوت، کاری می‌‌کند که بهترین شرایط برای گرفتن سلفی در محیط‌های تاریک فراهم شود.

قابلیت های جدید و نوآوری های هواوی در گوشی نوا 3 ای

فناوری واقعیت افزوده نیز برای اولین بار در نرم افزار دوربین این مدل به کار گرفته شده است که در دو بخش مختلف -اولی برای جایگزین کردن پس زمینه با یک تصویر به طور خودکار و دومی برای اعمال افکت‌ها و انیمیشن‌های فانتزی بر روی چهره‌ی افراد داخل کادر- قابلیت‌های متنوع‌تری را برای تصویربرداری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. سلام میشه منو راهنمای کنی تمم زیر داگ هدایت نیستش سفیده میخام مثل اولش بشه ک تم کل صحفه بود حتی زیر داگ الان زیر داگ سفید رنگه یجوری شده ت تنظیمات نگاه میکنم گزنه ی نیست

  2. لطفا راهنمایی کنید در نوا 3i چه جوری میتونم منو رو مرتب کنم؟

  3. چند ماه گرفتم و راضیم سرعتش عالیه

  4. قسمت پنهان کردنه برنامه داره؟؟؟

  5. سلام من این گوشیو تازه خریدم وقتی تایپ میکنم خودبخود از برنامه میاد بیرون ممنون میشم راهنمایی کنی

  6. ایا برنامه پنهان شده داره

  7. سلام وقت بخیر . Nova3e رو از شهریور تا الان ک ۱/۱/۹۸ هست دارم
    متاسفانه از دیروز مشکل پیدا مرده … ویبره نمیزنه و زمان قفل صفحه پیام ها روی صفحه نشون داده نمیشن…
    میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟

  8. گوشی خوبی، اندروید 9 کی برایش میاد

  9. سلام من Nova 3i دارم ولی یه مشکلی هست… اس ام اس یا پیام تلگرام یا دایرکت اینستاگرام ک دارم بالای صفحه یعنی کنار باطری یا علامت آنتن ها هیچ علامتی برای اطلاع رسانی این چیزا نمیاد… چطور باید فعالش کنم؟؟؟ اصلا مگه میشه همچین قابلیت عادی رو نداشته باشه؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

  10. من هو اوی نوا تری e گرفتم و واقعاااااا عالیهههه . قیمتشم خیلی خوبه

  11. هواوی با این گوشی جدیداش ترکوند

  12. لامصب رنگش خیلی خوشگله