طراحی جدید جیمیل

چگونه طراحی جدید جیمیل (Gmail) را فعال کنیم؟

همانطور که می‌دانید گوگل از طراحی جدید جیمیل (Gmail) پرده برداری کرده است. در این مقاله به شما نحوه‌ی فعالسازی آن را خواهیم آموخت. لازم به ذکر است که زبان طراحی Material Design گوگل در بسیاری از بخش‌های جیمیل نفوذ کرده است.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید، چندی پیش اعلام کردیم که کمپانی گوگل در حال نونوار کردن سرویس جیمیل خود است و از طراحی جدیدی برای آن همراه با قابلیت‌های سودمند و تازه پرده برداری خواهد کرد. ظاهر جیمیل نظیر آنچه که سال گذشته در اپلیکیشن تقویم این شرکت دیدیم، به طور کلی بهتر شده است و بیشتر المان‌های آن از زبان طراحی Material Design گوگل بهره می‌برند. در حال حاضر قابلیت‌های جدیدی نظیر حالت محرمانه (Confidential Mode) و Email Snoozing بهتر از گذشته با سایر اپلیکیشن‌های گوگل تطبیق پیدا می‌کنند، قابلیت پاسخ‌های هوشمند (Smart Replies) نظیر آنچه که در اینباکس دیدیم در اختیار کاربران قرار دارد و حالت آفلاین نیز بهبود پیدا کرده است.

تمام این‌ها نویدبخش آن است که طراحی جدید جیمیل بسیار عالی است، اما در حال حاضر به صورت پیشفرض بر روی این سرویس فعال نیست. ما در زیر به شما نحوه‌ی فعالسازی طراحی جدید جیمیل را آموزش خواهیم داد.

فعالسازی طراحی جدید جیمیل

  1. در مرورگر خود به سایت جیمیل رفته و وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. در سمت راست، قسمت بالای اینباکس به دنبال آیکون چرخ دنده بگردید و بر روی آن کلیک کنید.
  3. اگر این طراحی جدید جیمیل بر روی اکانت شما فعال شده باشد، می‌توانید گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان “Try the new Gmail” به معنای «جیمیل جدید را امتحان کنید» را در بالای صفحه ببینید. کافیبست بر روی آن کلیک کنید.
  4. پس از آنکه صفحه مجددا بارگذاری شد، شما باید بر روی گزینه‌ی Next که در یک صفحه پاپ آپ نمایان می‌شود کلیک کنید و سپس یک حالت نمایش را برای اینباکس خود انتخاب کنید.اغلب افراد حالت پیشفرض (Default) را انتخاب می‌کنند، زیرا جزئیات بیشتری از  هر پیام نمایان می‌شود، اما حالت راحت (Comfortable) نیز انتخاب خوبی است.شما می‌توانید همیشه و هر زمانی که خواستید از طریق آیکون چرخ دنده، حالت مدنظرتان را انتخاب کنید و حالت نمایش فعلی را تغییر دهید.
  5. بر روی OK کلیک کنید تا وارد دنیای جدید جیمیل شوید. اگر می‌خواهید به رابط کاربری قبلی بازگردید، می‌توانید از طریق آیکون چرخ دنده اقدام کنید.

در حال حاضر این گزینه برای همه فعال نیست و گوگل اعلام کرده است که طی هفته‌های آینده طراحی جدید جیمیل را به عنوان رابط کاربری پیشفرض تمامی حساب‌های کاربری قرار خواهد داد. آیا شما هم موفق به تست این طراحی جدید در حساب کاربری جیمیل خود شده‌اید؟ تجربیاتتان را از طریق نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.