واردات گوشی موبایل

واردات گوشی موبایل 229 درصد افزایش پیدا کرد

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک ایران، در فروردین امسال بیش از 249 هزار دستگاه تلفن همراه به کشور وارد شده که به این ترتیب واردات گوشی موبایل 229 درصد افزایش پیدا کرده و حتی از واردات خودرو نیز پیشی گرفته است.

گمرک ایران آمار جدیدی را از واردات گوشی موبایل منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل توجه واردات رسمی این کالا پس از اجرای طرح رجیستری است. طبق این آمار، در فروردین‌ماه 1397 تعداد 249 هزار و 154 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 96 درصد و از نظر ارزش 229 درصد افزایش داشته است. در فروردین سال گذشته، تعداد 127 هزار و 18 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 13 میلیون و 790 هزار دلار وارد کشور شده بود.

واردات گوشی موبایل از خودرو پیشی گرفت

این در حالی است که در فروردین‌ماه امسال تعداد هزار و 34 دستگاه خودرو به ارزش 23 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 73 درصد و از نظر ارزش 77 درصد کاهش داشته و حتی از واردات موبایل نیز عقب مانده است.

گمرک ایران بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور را به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار دارد. کلیه کالاهای خروجی از گمرکات سراسر کشور کد رهگیری دارند و اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی از گمرک‌ها کاملا شفاف و روشن است. به کمک کد رهگیری می‌توان اطلاعات مربوط به شخص، کارت بازرگانی، کالای ورودی و خروجی و ارزش آن را بررسی کرد و حتی شماره کامیون، هویت راننده آن و این که کالا به چه انباری برده شده در سیستم ثبت شده و قابل کنترل است.

گمرک ایران به واردکنندگان گوشی های تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داده تا در ثبت شناسه IMEI گوشی‌ها در سامانه دقت کنند، چون در صورت هرگونه مغایرت و اشتباه در ثبت این شناسه با مشخصات گوشی، امکان فعال‌سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. یا خدا 229 درصد ینی دقیقا چقدر میشه؟؟؟

  2. یکم غلط اندازه فک کردم گوشی گرون شده

  3. فک کنم بهتر بود تیتر میزدین ۲۲۹ درصد جیب آقازادگان پُرتر شد