هواوی

هواوی روی سیستم عامل اختصاصی خود کار می‌کند

گزارش‌های جدید از توسعه سیستم عامل اختصاصی هواوی خبر دارند. به نظر می‌رسد تحریم‌های جدید ایالات متحده بر علیه ZTE در استفاده از محصولات و سرویس‌های آمریکایی سبب باز شدن چشم شرکت‌های چینی در وابسته بودن آنها به فناوری های شرکت‌های آمریکایی شده است.

تحریم‌های آمریکا نه‌تنها ZTE را از به‌کارگیری چیپ های اسنپدراگون محروم می‌کند، بلکه آنها نمی‌توانند از سیستم عامل اندروید هم به عنوان سیستم نرم افزاری موبایل های خود استفاده کنند. این سناریو ممکن است برای هواوی به خاطر نقض تحریم‌های در نظر گرفته شده برای ایران هم تکرار شود. در حالی که هواوی تمام اتهامات موجود را رد می‌کند، منابع مختلف می‌گویند هواوی کار توسعه و عالی کردن سیستم عامل خود را در صورت مجرم شناخته شدن توسط آمریکا آغاز کرده است. حتی یکی از منابع می‌گوید زمانی که آمریکا تحقیقات از کمپانی زد تی ای را در سال 2012 آغاز کرد، هواوی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود را آغاز کرده است.

مطابق با اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر، هم‌اکنون اندروید و آی او اس با سهم 99.9 درصدی از سیستم عامل گوشی های موبایل، در این حوزه بر بازار تسلط دارند. در طول زمان‌های مختلف، برخی شرکت‌ها تلاش کردند این وضعیت را تغییر دهند. مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز موبایل به جنگ اپل و گوگل رفت، اما موفق نبود. سامسونگ سیستم عامل تایزن را توسعه داده است و از آن به شدت حمایت می‌کند، ولی در واقع یک کنسرسیوم از کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری مالک آن هستند. در گذشته نیز از Symbian OS و MeeGo پشتیبانی می‌شد، ولی حالا اثری از آنها نیست.

اندروید و آی او اس، مزیت‌های خاص خود را داشته و با پشتیبانی از اپلیکیشن های بسیار در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. هرچند، نصب آنها روی سیستم عامل های دیگر امکان‌پذیر نیست. به بیان دیگر، اپلیکیشن های اندروید روی تایزن اجرا نمی‌شود، تا زمانی که کاربر یک شبیه‌ساز برای آنها نصب کند. این موضوع همان‌ چیزی‌ست که مانع پیشرفت تایزن از زمان معرفی آن توسط سامسونگ شده است.

با میلیون ها اپلیکیشنی که در دسترس کاربران آی او اس و اندروید قرار دارد، احتمالا چندین سال طول خواهد کشید که سیستم عاملی بتواند در این زمینه موفق شود چرا که نخست هواوی باید از توسعه‌دهندگان برای توسعه اپلیکیشن هایی استفاده کند که با سیستم عامل آن سازگار باشد. علاوه بر این، چنین مواردی می‌توانند روی حمایت مصرف‌کنندگان از هواوی در بازار جهانی تاثیرگذار باشند. تصور می‌کنید هواوی با توجه به موقعیت خود می‌تواند دز این حوزه موفق باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ههه این با خودش چی فک کرده

  2. ای هی هواوی از این کارا نکن

  3. اگه بتونه یه سیستم عامل طراحی کنه که بازیها و اپلیکیشن های اندروید روش اجرا بشه خیلی خوبه(به طور پیشفرض)
    و همینطور یه سیستم عامل دیگه باشه میکس خوبیهای اندروید و آی او اس
    به نظرم هواوی میتونه، تو این چند سال پیشرفتهای چشمگیری داشته و داره

  4. درصورتی که سیستم عاملش انقدر حرفه ای باشه که با مزیت هاش چه در زمینه مصرف بهینه از سخت افزار چه در زمینه قابلیت های نرم افزاری چه رابط کاربری و گرافیک اندروید و آی او اس رو شدیدا به چالش بکشه.

  5. هیچ چیز برای هواوی غیرممکن نیست قطعا روزی سیستم عامل هم بزنه اونم بهترین می شه مثل گوشی هاش