ساعت هوشمند LumiWatch

ساعت هوشمند LumiWatch دست شما را تبدیل به نمایشگر لمسی می‌کند!

ساعت هوشمند دارای پروژکتور، گجتی بسیار کاربردی است که تا امروز نمونه‌هایی از آن را دیده‌ایم. اگرچه ساعت هوشمند LumiWatch نیز چنین گجتی محسوب می‌شود، اما اصلی‌ترین تفاوت آن، امکان فعل و انفعال با محتوای پخش شده توسط پروژکتور ساعت هوشمند است.

تا امروز چندین مرتبه‌ ایده‌هایی درباره تبدیل قسمتی از بدن مخصوصا دست به یک نمایشگر لمسی مطرح شده بود، اما هرگز نوانستیم در عمل، یک گجت دارای نمایشگر تعاملی ببینیم. در نهایت به لطف تلاش‌های دانشمندان یک دانشگاه واقع در پنسیلوانیا چنین محصولی خلق شد.

محققان دانشگاه کارنگی ملون موفق شدند برای اولین مرتبه، یک ساعت هوشمند منحصربه‌فرد ارائه کنند که قادر است دست کاربر را تبدیل به یک صفحه نمایش لمسی کند. ساعت هوشمند LumiWatch صفحه‌ای دارای قابلیت تعامل و فعل و انفعال با آن بر روی ساعد و یا کف دست کاربر نمایش داده و فرد می‌تواند با کشیدن انگشت و لمس برخی نقاط صفحه، با آن ارتباط برقرار کند. این نمونه اولیه به خوبی نشان داد چگونه می‌توان یا یک نمایشگر قرار گرفته بر روی بخشی بدن ارتباط برقرار کرد.

جزییاتی از ساعت هوشمند LumiWatch

با کشیدن انگشت به سمت چپ، قفل ساعت را باز کرده و سپس به آیکون اپلیکیشن‌ها بر روی دست خود دسترسی خواهید داشت. ساعت هوشمند LumiWatch قادر است صفحه‌ای به اندازه 40 سانتی مربع را نمایش بدهد که تقریبا پنج برابر بزرگتر از صفحه نمایش‌های ساعت‌های هوشمند عادی است.

ساعت هوشمند LumiWatch از یک بورد منطقی، پروژکتور، سنسور محاسبه میزان عمق، محوطه فلزی و باتری تشکیل می‌شود. پروژکتور ساعت از سه لیزر قرمز، آبی و سبز استفاده کرده و میزان روشنای آن به حدی است که در بیرون از آن خانه و محیط‌های باز نیز محتواها به خوبی قابل مشاهده هستند.

ساعت هوشمند LumiWatch

ساعت هوشمند لومی واچ از یک پروژکتور لیزری با توان 15 لومن، ردیابی انگشت دو بعدی، پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام با سرعت 1.2 گیگاهرتز، 768 مگابایت رم، 4 گیگابایت حافظه فلش، باتری 740 میلی‌آمپر ساعتی و اتصالات بلوتوث و وای فای تشکیل می‌شود. بر روی ساعت به صورت پیش‌فرض اندروید 5.1 لالیپاپ وجود دارد. میزان دوام باتری لومی واچ در صورت روشن بودن پروژکتور آن یک ساعت و در صورت استفاده مدوام از خود ساعت یک روز خواهد بود.

بر اساس گفته‌های محققان و سازندگان این محصول، اگرچه برای تولید انبوه، از میان برداشتن موانع موجود بسیار سخت خواهد بود، اما آن‌ها در هر صورت نخستین ساعت هوشمند دارای پروژکتور، که یک صفحه نمایش تعاملی را پخش می‌کند، توسعه داده‌اند. یکی از مشکلات پیش روی آن‌ها، نمایش محتوا بر روی دست به عنوان سطحی غیر تخت است که سبب افزایش اعوجاج خواهد شد.

محققان قیمت نمونه اولیه را حدود 600 دلار تخمین زده‌اند. متاسفانه این نسخه ابعاد و وزن بزرگی دارد (50 در 41 در 17 میلی‌متر). این میزان را باید با اپل واچ 3 که ابعاد آن برابر 42.5 در 36.4 در 11.4 میلی‌متر است مقایسه کنیم.

اگرچه این اولین گجتی است که به صورت عملی، ایده استفاده از قسمتی از بدن به منظور صفحه نمایش را عملی می‌کند، اما نخستین ساعت هوشمند دارای پروژکتور نیست. در سایر ساعت‌ها همچون Haier Asu محتوا تنها بر روی دست و یا سطحی دیگر نمایش داده شده و امکان تعامل با آن وجود ندارد.

دانلود ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. رو دست ما مو داره چیکار کنیم؟؟
    امسش خراب نشهه

  2. اسم برندش اشنا هم نمیاد حتی

  3. اینو توی فیلم ماموریت غیر ممکن دیدم چه زود عملی شد