فیلتر شدن تلگرام

وزیر ارتباطات خبر فیلتر شدن تلگرام را تکذیب کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبری که در مورد فیلتر شدن تلگرام منتشر شد را تکذیب کرد. آذری جهرمی گفت نقل قولی که از وی در رسانه‌ها منتشر شده درست نیست.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقل قولی که از وی مبنی بر فیلتر شدن تلگرام (Telegram) در رسانه‌ها منتشر شده  را تکذیب کرد. روز گذشته نقل قولی از وزیر ارتباطات با عنوان «بله، تلگرام فیلتر می‌شود» در رسانه‌ها منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرد.

توییت وزیر ارتباطات در مورد خبر فیلتر شدن تلگرام

آذری جهرمی در توییتر خود نوشت:

خبری با تیتر «بله، تلگرام فیلتر می‌شود» در برخی رسانه‌ها با نقل قول از بنده منتشر شد. متن این خبر این بود که «بله، مباحثی در فضای سیاست‌گذاری مطرح است، اما هنوز تصمیمی گرفته و ابلاغ نشده است.»

ضمن تشکر از اصحاب رسانه، تیتر مذکور صحیح نیست و نیازمند اصلاح است.

آذری جهرمی در گفتگو با یکی از روزنامه‌ها در پاسخ به ابهامات مربوط به فیلتر شدن تلگرام ، این طور توضیح داد:

ترجیح بر آن است که هر کسی در حدود مسئولیت‌های خود سخن بگوید، یک قانونی در رابطه با فیلترینگ وجود دارد که توسط مجلس به تصویب رسیده است. نهاد مسئول در این عرصه که می‌تواند قانون‌گذاری کند و تصمیم بگیرد یا کارگروه تعیین مصادیق است یا قاضی بر اساس شکایت‌هایی که در پروند‌ه‌ها موجود است. علی ایحال گفته شده که دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق درباره این مسائل اظهار نظر کند.

وی افزود زمانی شما در رابطه با زمان فیلترینگ سوال می‌کنید نه جلسه کارگروه تعیین مصادیق تشکیل شده که تصمیمی گرفته شده باشد و نه من اطلاعی دارم که پرونده قضایی شکل گرفته باشد و نه این که ما موثر در این فضا هستیم. وزارت ارتباطات در این موضوع کارگزار است و سیاست‌گذار این مسئله نیست. زمانی بحث سیاست‌گذاری کلان در فضای کشور این است که تلگرام انحصار زیرساخت پیام رسانی ما را دارد و مخاطره‌آمیز است. این مخاطره باید رفع شود. عده‌ای نگاهشان بر این است که جمع کردن این مخاطره باید با فیلتر انجام شود و عده‌ای هم معتقدند با اتخاذ رویکردهای دیگری باید مخاطرات مرتفع شود.

به گفته آذری جهرمی، این مباحث از مدت‌ها قبل طرح شده است. صحبت‌ها بازمی‌گردد به گروه‌های مختلفی که در این باره اظهار نظر می‌کنند، اما تاکنون به ما دستور و اقدامی ابلاغ نشده و تصمیمی گرفته نشده که ما در آن دخیل باشیم و ما تصمیمی برای فیلترینگ نداشته باشیم. این که آیا تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر؟ جواب این است که بله بالاخره وقتی گروه‌های سیاسی و افراد صاحب نظر در کشور اظهار نظر می‌کنند یعنی این که در مراجع سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر کشور این مباحث مطرح است. یعنی نمود مطالب جلسات در مظان افکار عمومی قرار می‌گیرد. این مسائل وجود دارد، اما خب باید طی یک جمع‌بندی به روال قانونی تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. اصلا همین که تکلیف خودششون با خودشون معلوم نیست
    دیگه نباید حرفی زد

  2. این چه مسخره بازیه؟؟

  3. فیلتر نکردن هنوز، تلگرام من کار میکنه چون از سرور امریکا دیتا میگیره ، سرور اروپا مشکل داره امروز ، ( شماره تلگرامم مال امریکاست برای همین سرور انجا ثبت شده ) ،

  4. ای بابا فیلتر کنید

  5. دیدی اینا خودشونم نمیدونن چی میگن

  6. فیلترش کنید
    اینهمه پیام رسان دیگه هم هست برید اونارو استفاده کنید

  7. مسخره کردن هی تایید تکذیب تایید تکذیب هی فیلتر شایعه

  8. آقا اگه فیلتر نشده چرا سرعتش رو کم کردین؟ کاری که با وایبر کردین دارین با این هم انجام میدین.

  9. هه فک کنم فیلتر شدش، یعنی خون من یکی رو ک ب جوش آوردن…

  10. جراتشو ندارین فیلترش کنین بیبی دیگه ملت به اونجاشون رسیده بهونه دستشون ندین