دیجی تایمز : نوت بوک هاي اندرويدي امسال روانه بازار خواهند

 هم اکنون نیز گوگل حدود 3 سال است که با کروم بوک در صنعت نوت بوک حضور دارد. هر چند فروش کروم بوک ها هنوز کم است ولی تعداد آن در سال جاری میلادی می تواند از یک میلیون بگذرد. اما با نوت بوک های اندرویدی چطور هستید؟ دیجی تایمز معتقد است که در پاییز یا زمستان 2013 شاهد عرضه آنها خواهیم بود. البته همه پیش بینی های دیجی تایمز درست نبوده اند.

اما دلیل اینکه می شود به این گزارش توجه نشان داد، تغییرات مدیریتی اخیر در گوگل است. اگر به خاطر داشته باشید حدود یک ماه قبل ساندار پیچای جایگزین اندی رابین (پدر اندروید) شد و آقای رابین برای کار بر روی پروژه هایی دیگر در گوگل از ریاست بخش اندروید کناره گرفت.

حالا آقای پیچای علاوه بر ریاست بخش کروم او اس، مسئولیت اداره بخش اندروید را هم دارد. بنابراین پیش بینی ساخت نوت بوک های اندرویدی تا حدودی باورکردنی است. در عین حال ماهیت اندروید و کروم او اس متفاوت است و نوت بوک های اندرویدی می توانند دسته بندی جدیدی خلق کنند.

با اینکه از الآن نمی شود نوت بوک های اندرویدی را قطعی پنداشت ولی ایده یک کروم بوک پیکسل که سیستم عامل آن اندروید باشد، خیلی جذاب است -به خصوص که قدرت اندروید و چیپ های ARM رو به افزایش است و آینده خوبی برای آن پیش بینی می شود. شاید خیلی زود و در ماه آینده، کنفرانس توسعه دهندگان گوگل محل معرفی نوت بوک های اندرویدی شود و احتمال بعدی برای معرفی آن هم در پاییز همراه با نکسوس فون بعدی است.

اگر گوگل مثل نکسوس 4 و نکسوس 7 قیمتی ارزان برای چنین دستگاهی در نظر بگیرد اوضاع جالب خواهد شد. شاید تغییرات مدیریتی اخیر در گوگل، مقدمه ای برای نفوذ این شرکت به صنعت پی سی باشد. نظر شما درباره یک "اندروید بوک" چیست؟ اصلا چنین ایده ای را منطقی می دانید؟


منبع : digitimes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*