مرغ بهشتی ونتابلک با ظاهری فوق‌العاده عجیب کشف شد! + ویدیو

مرغ بهشتی ونتابلک با ظاهری فوق‌العاده عجیب کشف شد+ویدیو

گونه جدیدی از مرغ بهشتی با نام وگلکاپ (Vogelkop) کشف شده که در میان پرهایش به صورت طبیعی حالتی مانند ونتابلک ایجاد می‌کند. ماده ونتابلک به عنوان تاریک‌ترین ماده جهان شناخته می‌شود که تقریبا تمامی نور تابیده‌شده به خود را جذب می‌کند.

پرنده شناسان مدتی است که با نوع خاصی از مرغ بهشتی با توانایی جذب میزان فوق‌العاده زیادی از نور در پرهایش آشنا هستند؛ این پرنده زیبا که رقص مخصوص و عجیبی هم برای جلب نظر جنس مخالفش دارد، با بالا بردن بال‌هایش به شکلی خاص، ظاهری عجیب و به تعبیری، ترسناک به خود می‌گیرد.

با این وجود اخیرا اعلام شده که در واقع دو گونه متفاوت از این نوع پرنده با قابلیت جذب نور در طبیعی وجود دارد و گونه‌ای هم که به تازگی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته، وگلکاپ (Vogelkop) نام دارد.

مرغ بهشت ونتابلک با ظاهری فوق‌العاده عجیب کشف شد! + ویدیو

تصویری از دو گونه متفاوت مرغ بهشتی موردبحث

مرغ بهشتی وگلکاپ با اسم پرنده ونتابلک هم شناخته می‌شود و دلیل این نام‌گذاری به ماده معروف ونتابلک (Vantablack) با قابلیت جذب چیزی بیش از 99 درصد نور محیط اطراف مربوط است. این ماده که مدتی پیش خبر ساخت آن توسط دانشمندان منتشر شده بود، کاربردهای فراوانی دارد و دیدن ورژن طبیعی از آن در حیات وحش شگفت‌انگیز است.

مرغ بهشت ونتابلک با ظاهری فوق‌العاده عجیب کشف شد! + ویدیو

گفته شده که هردو گونه این جاندار شگفت‌انگیز جزو پرندگان بومی پاپوآ گینه نو هستند و همانطور که در کلیپ تهیه‌شده در ادامه می‌بینیم، وگلکاپ با دیدن جنس مخالف پرهایش را بالا برده و به کلی ظاهرش را تغییر می‌دهد:

مرغ بهشتی ونتابلک گونه‌ای بسیار کمیاب است

رقص جاندار هم موضوع دیگری است که توجه پرنده شناسان را به خود جلب کرده و اینطور که به نظر می‌رسد، این ویژگی مهم در بقای پرنده هم در دو گونه مورد نظر،‌ به میزان قابل‌توجهی با هم فرق دارد.

البته باید در نظر داشته باشیم که پرنده‌هایی مانند مرغ بهشتی ونتابلک به دلیل کاهش تعداد مناطق حیات وحش استوایی در کل سیاره، جزو گونه‌های فوق‌العاده کم یاب به حساب می‌آیند و در کنار گونه‌های جانوری دیگری در گینه نو، از آن‌ها به شکلی ویژه‌ مراقبت شده و رفتار آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. خدا حفظش کنه از دست هر انسان روی زمین

  2. چه با حال بود

  3. هر عاملی ( چه طبیعت چه ما ورا طبیعت) فکر کرده که همچین چیزی روشی برای جلب توجهه ایول داره.

  4. شاهکاره تکامل درود بر نویسنده بزرگ با این مقاله عالی

  5. جالب بود، پرنده مورد علاقه منم از میان گونه های رنگی کمیاب که دم بلندی هم داره فک کنم کوتزال میگن هست.

  6. مث کفتر اتوکشیده ست
    انگار با هیژده چرخ از روش رد شدن 🙂

  7. چه چشمای عجیب غریبی داره

  8. چه قیافه عجیب و نازی داره