پروژه جدید ایلان ماسک به ساخت یک اژدهای سایبورگ مرموز مربوط می‌شود!

ایلان ماسک اخیرا مشغول ساخت یک اژدهای سایبورگ مرموز است!

کمتر کسی پیدا می‌شود که با دنیای فناوری قرن 21 آشنا باشد و اسم ایلان ماسک معروف، مدیر عامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا را نشنیده باشد؛ در همین رابطه، به تازگی این کارآفرین نابغه در توییتی اعلام کرده که او در حال ساخت یک اژدهای سایبورگ است!

ایلان ماسک (Elon Musk) یکی از شناخته‌شده‌ترین میلیاردرها و کارآفرین‌های عصر حاضر است که علاوه بر دو شرکت موفق تسلا و اسپیس ایکس، در پروژه‌ها و برنامه‌های تکنولوژیکی مختلف دست دارد و ایده‌های گوناگونی را به پیش می‌برد. با این تفاسیر جالب است بدانیم که ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرده که پروژه تازه او ساخت یک اژدهای سایبورگ است.

به طور کلی سایبورگ که بیشتر در داستان‌های علمی تخیلی مورد توجه قرار می‌گیرند، به موجودی گفته می‌شود که قسمت‌هایی از بدنش از تجهیزات رباتیک تشکیل شده باشد و به گونه‌ای نیمی جاندار و نیمی ربات باشد.

پروژه جدید ایلان ماسک به ساخت یک اژدهای سایبورگ مرموز مربوط می‌شود!

توییت اژدهای سایبورگ توجه زیادی به خود جلب کرده است!

حال اگر هر کس دیگری به جای ایلان ماسک در مورد چنین موضوعی صحبت می‌کرد، انتظار می‌رفت که واکنش‌های چندان هیجان‌انگیز و کنجکاوانه‌ای از طرف علاقه‌مندان دیده نشود، اما از آنجایی که در طول سال‌های اخیر ماسک در زمینه ریسک در دنیای فناوری و عملی کردن ایده‌های فوق‌العاده جاه‌طلبانه و حتی دیوانه‌وار شهرتی به هم زده، توجه زیادی به توییت اخیر این نابغه بزرگ شده است.

با این که در این زمینه هیچ اطلاعات دیگری به جز توییت منتشرشده در دست نیست و کسی نمی‌داند که هدف از صرف وقت و هزینه برای چنین پروژه‌ای چه می‌تواند باشد، اکثر طرفداران کنجکاو شده‌اند که آیا اژدهای سایبورگ مورد نظر ماسک موجودی بزرگ و شگفت‌انگیز خواهد بود و تکنولوژی عجیب هوش مصنوعی (AI) هم در آن به کار گرفته می‌شود و یا قرار است که از شعله افکن جدید ساخته‌شده توسط یکی از کمپانی‌های ماسک هم در پروژه استفاده شود؟!

پروژه جدید ایلان ماسک به ساخت یک اژدهای سایبورگ مرموز مربوط می‌شود!

از طرف دیگر در گذشته ماسک از پلتفرم توییتر برای اعلام بسیاری از خبرها استفاده کرده و این موضوع هم که برخی از ایده‌های این مدیر موفق قبلا از طریق توییتر مطرح شده‌اند، هیجان ماجرا را بالاتر می‌برد؛ پیش از این خبر ساخت و عرضه شعله افکن 600 دلاری کمپانی حفاری ماسک از طریق توییتر اعلام شده بود و با اینکه بسیاری توییت را جدی نگرفتند، کمی پس از شروع عرضه، چیزی بیش از 20 هزار شعله افکن ساخت شرکت ماسک به فروش رفت و سرمایه‌ای معادل 10 میلیون دلار جمع شد.

البته باید توجه داشته باشیم که شوخ‌طبعی هم یکی از ویژگی‌های شخصیتی ماسک به شمار می‌رود و به احتمال بسیار کم انتظار می‌رود که اژدهای سایبورگ مدنظر طرفداران آن چیزی نباشد که مدیر تسلا مشغول ساخت آن است؛ به هر حال به نظر می‌رسد که جز منتظر ماندن تا انتشار اطلاعات بیشتر در این رابطه نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کاش بجای اژدهای سایبورگ یک روبات انسان نما (روبات سایبورگ) می ساخت روح انسانی در کالبد روبات هر چند که غیر اخلاقی به نظر می اید اما شاید یک روز این پرژه انسانها را نامیرا و زندگی انسانها را ابدی کند…با تشکر

  2. حتما برای یکی از فیلم ها چرت ماروله

  3. حتما واسه گیم ترونزه