اختلال در سرویس های همراه اول

اختلال در سرویس های همراه اول ادامه دارد

اختلال در سرویس های همراه اول همچنان ادامه دارد و مشکلات زیادی را در روند برخی خدمات مشتریان مانند خرید و فروش، اعلان سرقت، فعال‌سازی سیم کارت و خرید شارژ و بسته برای مشترکان به وجود آورده است.

غلامحسین اظهری، فعال بازار سیم کارت‌های تلفن همراه با اشاره به اختلال در سرویس های همراه اول و قطع بودن برخی سیستم‌های خدمات مشتریان این اپراتور، گفت از ابتدای اردیبهشت‌ماه شبکه سرویس‌دهی خدمات مشتریان همراه اول قطع شده و ارائه برخی سرویس‌های خدماتی مربوط به این اپراتور عملا غیر ممکن شده است، به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از نیازهای مشترکان در رابطه با سیم کارت‌هایشان بدون پاسخ مانده است. وی در ادامه افزود:

در حال حاضر برخی از خدمات مانند تعویض سیم کارت و پرداخت قبض انجام می‌شود، اما بعضی خدمات مشتریان مانند نقل و انتقال سند سیم کارت، خرید و فروش، اعلان سرقت و فعال‌سازی خطوط در سیستم خدمات همراه اول قابل انجام نیست. در چند روز گذشته ما حدود 30 مورد اعلان سرقت از سوی مشترکان داشتیم که متاسفانه به دلیل عدم ارتباط قابل پیگیری نبودند.

اظهری همچنین با اشاره به این که شبکه سرویس‌دهی خدمات همراه اول برای ساعاتی فعال شد، گفت در همین یکی دو ساعت که سیستم فعال شد ما چند مورد فعال‌سازی سیم کارت را برای مشتریان انجام دادیم که متاسفانه همه آن سیم کارت‌ها سوختند. وی از نحوه اجرای طرح ارتقای شبکه انتقاد کرد و افزود این امر بسیار بدیهی است که قبل از این تغییر سرویس در ابعاد کلان، باید آن را به صورت آزمایشی در برخی شعب به صورت محدود راه‌اندازی کنند، نه این که به یکباره این تغییر صورت بگیرد و این مشکلات ایجاد شود.

دلیل اختلال در سرویس های همراه اول

چندی پیش اپراتور همراه اول اعلام کرده بود که با آغاز عملیات توسعه و ارتقای سیستم‌های زیرساختی فناوری اطلاعات اپراتور اول ارتباطی کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه، ممکن است طی روزهای آینده در برخی سرویس‌های جانبی مشترکان مانند خرید شارژ یا تعویض بسته‌ها و طرح‌های تشویقی اختلالاتی ایجاد شود. شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول نیز در این باره اظهار کرده بود که امیدواریم با ارتقای سیستم، در تعریف بسته‌های جدید انعطاف و گستردگی بیشتری داشته باشیم و دست ما برای ارائه خدمات متنوع‌تر به مشتریان بازتر شود. وی همچنین گفته بود تلاش می‌کنیم در هیچ زمانی اختلال جدی در سرویس‌های پایه یعنی تماس، پیامک و اینترنت حتی به صورت کوتاه‌مدت پیش نیاید، اما ممکن است در سرویس‌های جانبی و مخصوصا استفاده از بسته‌های جدید، تغییراتی اتفاق بیفتد.