هواوی آنر 7 ایکس

مقایسه آیفون ایکس هزار دلاری با هواوی آنر 7 ایکس 200 دلاری

هواوی آنر 7 ایکس (Huawei Honor 7X) یکی از ارزشمندترین گوشی های موجود است که در ادامه به مقایسه آن با آیفون ایکس (Apple iPhone X) می‌پردازیم. آیا گوشی 200 دلاری هواوی توانایی رقابت با آیفون هزار دلاری اپل را دارد؟

سال گذشته، آیفون 10 به عنوان جدیدترین پرچمدار اهالی کوپرتینو در اختیار همگان قرار گرفت. قابلیت‌های نرم افزاری فراوان و طراحی منحصر به فرد را می‌توان از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این اسمارت فون در نظر گرفت. جدای از توانایی‌های بالا، آیفون ایکس با قیمت پایه هزار دلار به فروش می‌رسد. اما واقعا چه تفاوت میان آن و دیگر گوشی های اقتصادی بازار همچون هواوی آنر 7 ایکس وجود دارد؟

آنر 7 ایکس، در فصل تعطیلات اخیر با قیمت بسیار مقرون به صرفه 199.99 دلار روانه بازار شد. وب‌سایت “PhoneArena” در بررسی اختصاصی این گوشی به ویژگی‌های آن همچون کیفیت ساخت بالا، عملکرد روان و نمایشگر 18:9 اشاره کرده بود. به علاوه، این گوشی همراه با قیمت مناسب و قابلیت‌هایی همچون دوربین دوگانه و توانایی ثبت تصاویر پرتره به دست کاربران می‌رسد. آنر 7X به عنوان یک گوشی اقتصادی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با توانایی‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

هواوی آنر 7 ایکس

با قیمت 200 دلار، عملکرد گوشی های اقتصادی امروزی باورنکردنی است

طراحی نفیس بدون قیمت بالا

یکی از اولین نکاتی که هنگام کار با آنر 7 ایکس متوجه آن خواهید شد این است که طراحی‌های پریمیوم دیگر تنها در انحصار گوشی های رده بالا نیستند. برای مدت زمانی طولانی، این گوشی های اقتصادی با ظاهری ارزان‌قیمت تولید می‌شدند و هر کسی به محض کار کردن با این گوشی ها می‌توانست آنها را از پرچمداران تشخیص دهد. اما لزوما چنین چیزی دیگر وجود ندارد.

بدون شک زبان طراحی گوشی های حاضر در این مقایسه با یکدیگر متفاوت است چرا که اپل از ترکیب شیشه و فلز در ساخت اسمارت فون خود استفاده کرده، در حالی که آنر 7 ایکس با بدنه تمام‌فلزی تولید و عرضه می‌شود. با این حال، هرکدام از این گوشی های هوشمند ویژگی خاص خود را داشته و غیر ممکن است که بتوانیم بگوییم اختلاف 800 دلاری قیمت این گوشی ها به خاطر طراحی آنهاست. مطمئنا آیفون 10 با مقاومت در برابر نفوذ آب ارائه می‌شود؛ ویژگی خوبی که در آنر 7 ایکس نمی‌توانید آن را پیدا کنید. ولی فراتر از آن، ایجاد خطی برای جدا کردن این گوشی ها از یکدیگر امری دشوار است.

هواوی آنر 7 ایکس

با وجود اختلاف قیمت قابل توجه، خط موجود میان پرچمداران و گوشی های اقتصادی کم‌رنگ‌تر از همیشه شده است

نمایشگرهای باکیفیت‌تر هنوز برای پرچمداران است

ویژگی‌های سخت افزاری کمی مقایسه این گوشی های هوشمند را دشوار می‌کند، اما موضوع در رابطه با صفحه نمایش کمی متفاوت خواهد بود.

با نگاه نزدیک به آنر 7 ایکس و آیفون 10 به راحتی می‌توان گفت کیفیت نمایشگر سوپر ریتنا پرچمدار اپل به شکل قابل توجهی بالاتر از موبایل اقتصادی هواوی است. برای درک این موضوع کافی‌ست آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید. علاوه بر روشنایی بالاتر، رنگ‌ها نیز توجه شما را در آیفون ایکس بیشتر به خود جلب می‌کنند، در حالی که رنگ‌های آنر 7 ایکس در مقایسه با آیفون 10 بی‌صدا به نظر می‌رسند. به این موارد باید زاویه دید بهتر آیفون ایکس را هم اضافه کرد.

به هر صورت، می‌توان گفت هنوز نمایشگرهای باکیفیت‌تر برای موبایل های پرچمدار به کار گرفته می‌شوند.

هواوی آنر 7 ایکس

کیفیت بالاتر نمایشگر پرچمداران چیزی‌ست که به سرعت متوجه آن می‌شوید

عملکردهای اصلی یکسان هستند

مردم از گوشی های هوشمند برای انجام انواع مختلف کارها استفاده می‌کنند. هرچند زمانی که ملزومات اصلی همچون برقراری تماس، مطالعه ایمیل‌ها، مشاهده شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی و تماشای ویدیو مد نظر باشد، این دو گوشی قادر به انجام همه آنها خواهند بود. هرچند در مقایسه، کمی بیشتر طول می‌کشد که هواوی آنر 7 ایکس آن کارها را انجام دهد. اگر شما از افرادی با صبر بالا هستید، چنین چیزی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، برخی کاربران عملکرد سریع‌تر را مد نظر قرار داده و به دنبال دستگاهی با سرعت بالاتر هستند.

آنر 7X دستورات کاربران را با سرعتی بالا پاسخ داده و همه نیازهای شما را برطرف می‌کند. ولی سرعت انجام کارهایی همچون ویرایش ویدیو با موبایل، در مقایسه با آیفون 10 کمی پایین‌تر خواهد بود.

گیمرها هنوز پرچمداران را انتخاب می‌کنند

هواوی آنر 7 ایکس

اگر از آن دسته از بازی‌خورهایی هستید که نمی‌خواهید کندی سرعت و یا لگ را هنگام انجام بازی‌ها تجربه کنید و برای اول شدن در بازی آسفالت 8 هیچ مانعی پیش روی شما نباشد، باید کمی بیشتر خرج کرده و یکی از پرچمداران موجود در بازار را تهیه کنید. این همان جایی است که ضعیف‌ترین عملکرد آنر 7X در مقایسه با آیفون X به خوبی دیده می‌شود.

بازی‌هایی که گرافیک بالاتری دارند روی آیفون اپل روان‌تر اجرا می‌شوند، در حالی که همراه با موبایل خوش‌ساخت آنر احتمالا کمی افت فریم و تاخیر در نمایش محتوا را تجربه خواهید کرد. گیمرهای حرفه‌ای‌تر، این روزها به دنبال گوشی هایی با عملکرد بهتر در اجرای بازی‌ها هستند.

عکاسی در محیط‌های تاریک

یکی از دیگر از تفاوت‌های حیاتی در دپارتمان دوربین وجود دارد، موردی که تاثیر فوق‌العاده‌ای روی تصمیم کاربران خواهد داشت. هواوی آنر 7 ایکس زمانی که نور کافی وجود داشته باشد، تصاویر را با کیفیتی مطلوب ثبت می‌کند. تا زمانی که شما کیفیت کلی عکس و جزئیات را مد نظر قرار دهید، آنر 7 ایکس از جهاتی می‌تواند با آیفون 10 برابری کند. به علاوه، سیستم دوربین دوگانه به شما اجازه ثبت تصاویر پرتره را می‌دهد. با این حال، iPhone X در ثبت تصاویر پرتره عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهد کرد.

موردی که می‌تواند دوربین آیفون ایکس را بالاتر از Honor 7X قرار دهد، عکاسی در محیط‌های تاریک است. اگرچه عملکرد آیفون 10 نیز در این حالت کاهش پیدا می‌کند، ولی این گوشی عکس‌ها را با جزئیات بسیار بالاتری در مقایسه با موبایل میان رده هواوی ثبت خواهد کرد. شاید چنین تصاویری برای شبکه‌های اجتماعی مناسب باشند، ولی اگر می‌خواهید گوشی خود را بیرون آورده و تصویری با بهترین کیفیت را ثبت کنید، پرچمداران گزینه بهتری خواهند بود.

کیفیت فیلم‌برداری بهتر، قابلیت‌های بیشتر

پرچمدار اپل در زمینه تصویربرداری نیز به خاطر سخت افزار قوی‌تر، نتیجه بهتری ارائه می‌کند. دارندگان آیفون X می‌تواند ویدیوهای مختلف را با وضوح 4K ضبط کنند، در حالی که آنر 7X تنها قادر به ضبط ویدیوها وضوح 1080p است.

جدای از مانور بیشتری که روی ویدیوهای 4K می‌توان داد، وجود سیستم تثبیت‌کننده در پرچمدار اپل نیز به ضبط ویدیوهای روان‌تر کمک می‌کند؛ موردی که احتمالا با استقبال بیشتر کاربران همراه خواهد شد.

خرید شما به اولویت‌ها بستگی دارد

با خرید آیفون هزار دلاری، در مقایسه با هواوی آنر 7 ایکس 200 دلاری چه قابلیت‌های بیشتر و مهم‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد؟ احتمالا پاسخ افراد مبتدی‌، شهرت برند اپل خواهد بود. همچنین شما هنگام فروش موبایل خود، شانس بیشتری در استفاده از برند آن خواهید داشت. مورد دوم به سرعت دستگاه مربوط می‌شود. اگر از افرادی هستید که نمی‌خواهند در انجام کارها تاخیر وجود داشته باشد، جدیدترین موبایل اپل می‌تواند از هرجهت بهترین انتخاب در مقایسه با آنر 7 ایکس باشد. در نهایت، به نظر می‌رسد دوربین این تلفن هوشمند نیز عملکرد بهتری در ثبت تصاویر و ویدیوها دارد.

با در نظر گرفتن تفاوت‌های واقعی میان هر دو گوشی، هم‌چنان استفاده از آنر 7X به عنوان موبایل روزمره امکان‌پذیر خواهد بود. به علاوه، عملکرد موبایلی با قیمت 200 دلار نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. قطعا این اسمارت فون هم کاستی‌های خود را دارد، اما آنها روی همه کاربران تاثیر یکسانی ندارند. برای افرادی که برنامه‌ای برای انجام بازی‌ها با موبایل خود را ندارند، هواوی آنر 7 ایکس می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد چرا که این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم می‌شود. هرچند، نباید نقش اپل و محصولاتش در تعیین بسیاری از استانداردها در دنیای تلفن های همراه را نادیده گرفت.

به هر حال، پرداخت هزار دلار برای یک تلفن هوشمند، از دیدگاه برخی از کاربران چندان منطقی نیست و شاید 700 دلار، سقف هزینه آنها برای موبایل باشد. خریداران موبایل هواوی می‌توانند با پول اضافی خود، یک نینتندو سوئیچ با قیمت 300 دلار و یک پهپاد DJI Spark با قیمت 500 دلار را هم خریداری کنند. انتخاب گوشی بهتر با توجه به اختلاف قیمت 800 دلاری، تنها به اولویت‌های شما بستگی خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید ویدیو و تصاویر بیشتری از این گوشی ها را مشاهده کنید.

تصاویر هواوی آنر 7 ایکس و آیفون 10

مقایسه ویدیویی هواوی آنر 7 ایکس با آیفون 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. لاشه ی هانر 7x ارزشش بیشتر از ایفون ایکسه

  2. درود بر انر😂😂👍.والا چه کاریه نزدیک هفت ملیون پول بدی واسه این قوطی حلبی.بیشتر از سه میلیون ارزش خرید نداره.بانصف پول این میری میت۱۰پرو.نوت ۸و…پرچمدارای اندروید رو میگیریم خیلی هم عالین…ولی خداییش مقایسه ایفون ایکس با این میان رده یه جور احانت به ایفونه..هرچی در خودش.

    • کلا دو دسته آدم وجود داره
      اونایی ک توانایی خرید آیفونو ندارن و قیمتو بهونه میکنن
      دسته دومن اونایی ک توانایی درک آیفونو ندارن
      برین با همون اندرویدتون حال کنین

  3. به نسبت قیمت خیلی خیلی بهتر بود

  4. خخخخ ایفون حس میکنم حرفی واسه گفتن نداشت

  5. ببین تورو خدا
    حتی مقایسه ی آیفون ده با سامسونگ گلکسی اس ٩ هم اشتباس چه برسه به این گوشی
    چه وضعشه آخه