آذری جهرمی

وزیر ارتباطات، آذری جهرمی در صدا و سیما ممنوع‌التصویر شد

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوع‌التصویر شد. پس از اعتراض آذری جهرمی به موضوع صوت و تصویر فراگیر و انتشار قراردادهای صدا و سیما با پیمانکاران، پخش اخبار وزیر ارتباطات بدون هماهنگی با معاونت مربوطه ممنوع شده است.

چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، با موضوع انحصار صوت و تصویر فراگیر توسط سازمان صدا و سیما مخالفت کرد و در ادامه نیز جزئیاتی از قراردادهای صدا و سیما با پیمانکاران را افشا کرد. آذری جهرمی گفت صدا و سیما می‌خواهد تنظیم مقررات، تصدی‌گری و مالکیت در حوزه صوت و تصویر را به طور یکجا در اختیار بگیرد و حتی بر اساس همین رویه، قرارداد بسته و پنج پیمانکار را با برگزاری مزایده انتخاب کرده است. این سازمان به فعالان عرصه صوت و تصویر اعلام کرده که باید علاوه بر ضمانت‌نامه‌ها و تعهداتی به سازمان، 50 درصد از کل درآمدهایشان را نیز به صدا و سیما بدهند.

ابلاغیه ممنوع‌التصویری آذری جهرمی

این مخالفت‌ها و مصاحبه‌ها بر علیه صدا و سیما کار دست وزیر ارتباطات داد و به تازگی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما در ابلاغیه‌ای به معاونت سیاسی و بخش خبر دستور داد هرگونه پخش اخبار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صرفا با هماهنگی معاونت مربوطه صورت پذیرد. پس از انتشار این خبر، مدیران صدا و سیما ممنوع التصویری آذری جهرمی را تکذیب کردند و گفتند این خبر صحت ندارد، اما تصویری توسط یکی از کارمندان این سازمان منتشر شده که حاکی از دستور صریح ممنوع‌التصویری وزیر ارتباطات از سوی سازمان صدا و سیما است. در این تصویر نوشته شده که هرگونه خبر درباره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون هماهنگی با مدیر شبکه در هر یک از بخش‌های خبری (حتی زیرنویس) قابل پخش نیست.

آذری جهرمی