تلگرام

تلگرام در ایرانسل فیلتر شد (11 اردیبهشت 1397)

تلگرام در ایرانسل فیلتر شد. سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالی که عصر روز دوشنبه حکم دادستانی مبنی بر فیلترینگ Telegram صادر شده بود، این پیام رسان محبوب در بامداد سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 برای ایرانسلی‌ها از دسترس خارج شد.

عصر روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1397، حکم قضایی فیلترینگ تلگرام در ایران صادر شد و به کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور و اپراتورهای تلفن همراه دستور داده شد تا نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی Telegram اقدام کنند. در این دستور قضایی آمده که اعمال مسدودسازی تلگرام باید به گونه‌ای اجرا شود که محتوای شبکه مذکور حتی با فیلترشکن نیز قابل دسترس نباشد و تخلف در اجرای این حکم مستوجب تعقیب کیفری خواهد بود.

دسترسی ایرانسلی‌ها به تلگرام با فیلترشکن

پس از صدور این حکم همه خود را آماده فیلترینگ تلگرام کردند و سرانجام این اتفاق در بامداد روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 رخ داد. از دقایقی پیش اپلیکیشن پیام رسان Telegram در اپراتور ایرانسل فیلتر شده و کاربرانی که از اینترنت این اپراتور استفاده می‌کنند امکان دسترسی به پیام رسان محبوب روسی را ندارند. البته برخلاف چیزی که گفته شد، در حال حاضر مشترکان ایرانسل می‌توانند با استفاده از فیلترشکن به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. فعلا Telegram بر روی سایر اپراتورها و مشترکان اینترنت ثابت فیلتر نشده، ولی احتمالا این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

به‌روزرسانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اخه گندشون در میاد مردم میفهمن

  2. این اوپراتور ها که خصوصین چرا باید اینجوری کنن یا مثلا حتی بازارم تلگرامو حذف کرده

  3. باید …به اینجور کشوری

  4. خاک بر سر این مملکت کنن که سران مملکت درگیر یه پیام رسان شدن و بجای حل مشکلات اساسی مثل بیکاری تورم اختلاس و… دارن با یه نرم افزار بازی میکنن.
    واقعا برای خودم متاسفم که تو ایران به دنیا اومدم.

  5. ای کاش درد مردم و من جوون تلگرام بود

    در تاریخ آینده از ما چه خواهند گفت و چه خواهند نوشت…