تلگرام

تلگرام در ایران فیلتر شد؛ قطعی تلگرام در سراسر کشور (11 اردیبهشت 1397)

سرانجام تلگرام در ایران فیلتر شد. از نخستین ساعات بامداد سه شنبه 11 اردیبهشت 1397، اپلیکیشن پیام رسان Telegram بر روی تمامی اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت کشور فیلتر شد.

عصر روز گذشته (دوشنبه 10 اردیبهشت 1397) بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به کلیه ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از جمله اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت دستور داد تا نسبت به مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام کنند. طبق این دستور، اپلیکیشن Telegram باید به نحوی فیلتر شود که این شبکه با هیچ نرم افزاری، اعم از فیلترشکن و نظایر آن در کشور قابل دسترس نباشد.

حوالی ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، فیلترینگ تلگرام در ایران آغاز شد. در ابتدا این اپلیکیشن بر روی ایرانسل فیلتر شد و سپس نوبت به رایتل و همراه اول رسید تا در گام اول این پیام رسان روسی در اپراتورهای تلفن همراه مسدود شود.

فیلتر تلگرام به سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت رسید

در قدم بعدی نوبت به سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت رسید و تلگرام برای کاربران اینترنت مخابرات نیز فیلتر شد. اکنون دیگر این اپلیکیشن پیام رسان به طور کامل و بر روی تمامی سرویس‌های اینترنتی مسدود شده است و دسترسی به آن برای کاربران ممکن نیست. البته قابل ذکر است که فرایند فیلترینگ به مرور در نقاط مختلف کشور اجرایی می‌شود و شاید در برخی از شهرها کاربران هنوز به Telegram دسترسی داشته باشند، اما خیلی زود این پیام رسان روسی در سراسر کشور مسدود خواهد شد.

نکته دیگر این که طبق حکم قضایی صادر شده، تلگرام باید به گونه‌ای فیلتر شود که حتی با فیلترشکن هم امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد، اما در حال حاضر کاربران می‌توانند با نرم افزارهای تغییر آی پی و فیلترشکن‌ها این اپلیکیشن پیام رسان را باز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

38 دیدگاه

  1. داستان چیه تلگرام روسی… یعنی تلگرام مال روسیه ست… 🤔 بعد روسیه نتونست کنار بیاد باهاش داستان چیه این تلگرام از کجا ست

  2. چطوری ایرانی ؟!؟
    بدتر از اینم میشه. روزیو میبینم همدیگرو میخورید. مردم بی لیاقت ..

  3. از دیروز که اندروید گوشیم رو بروز کردم سرعت اینترنت گوشیم شده مثل پنج سال پیش .نمیدونم از گوشیم یا ماجرای تلگرام.😕؟؟

  4. لعنت به هرکسی که بجای دیگری تصمیم بگیره

  5. شاتل که فعلا فیلتر نکرده تلگرام رو. حداقل تو تبریز فیلتر نکرده

  6. شب روحانی خواب بوده رفتن دکمه فیلترینگ رو زدن صبح روحانی دیده کار از کار گذشته

  7. واقعا خوب شد با فیلتر تلگرام ؛ ارزش پول ملی بالا رفت ؛ تورم کم شد ؛ ترافیک حل شد ؛ گرونی تمام شد ؛ خودروهای داخلی عالی شدن ؛ مشکل کرد و خاک اهواز حل شد ؛ و کلی مزایا

  8. اینقدر بی سواد هستید نمیدونید اصلا بلاک چین چیه، تلگرام بدون فیلتر چیه، چجوری کار میکنه؟ تکنولوژی پشتش چیه
    فقط یچی بلغور میکنید =)

  9. خدا آدمهای بد رو از زمین حذف کنه تا یه نفسی ما هم بکشیم . اینجاست که میگن وقتی آتش توی جنگل بیفته تر و خشک با هم می سوزه . ما که خوبش بودیم و فقط داشتیم با خانواده که خارج از کشور زندگی می کردن چت می کردیم و عضو هیچ کانالی هم نبودیم و هیچ کانالی توی لیست مان نبود یعنی تمام کسانی که توی لیستم بود فقط 3 نفر بود که اونا هم فقط برادرانم بودن که خارج از کشور زندگی می کردن . یعنی تلگرامم را باز می کردم فقط 3 نفر بود و بس و فقط با اونا چت می کردم اونم فقط حرفهایی خانوادگی و بس . نه سیاسی حرف می زدیم و نه …. فقط حرف های مثل حالت چه طور است ، کجایی ، چی کار می کنی . ولی خدا لعنت کنه اونایی را که آمدن از تلگرام سواستفاده کردن و باعث ناامنی و … در کشور شدن . خدا لعنت کنه اونایی را که بلد نیستن از هیچ چیز درست استفاده کنند و باعث میشه بقیه هم چوب اونا را بخورن . یکی دیگه گناه می کند ما باید چوبش را بخوریم ، یکی دیگه آب رو ول می گذارد تا هدر برود ما باید تشنه بمانیم . خدا ما رو به راه راست هدایت کند که فکر نکنم کسی به راه راست هدایت شود .

  10. دسکتاب هنوز کار می کنه

  11. مگر آقای روحانی قول نداده بود که دست وزیر روی دکمه فیلترینگ نرود … خب دست وزیر نرفته که … دست یکی دیگه بوده … پس به قولش وفادار بوده !!!! به این میگن وفاداری !!!!

  12. جالب کره شمالی گفت بمب نمیخوام اقتصاد بهتره…عربستان گفت اسلام واسه ایرانیان….ما رفاه بهتره برامون…ملت قهرمان ایران اغاز دوران قحطی دیکتاتوری خشکسالی.کودتا…خفقان بهتون تبریک میگم

  13. آقا کسى راهى پیدا کرد برا دور زدن فیلترینگ ماروهم خبر کنه
    ممنون

  14. نامردا من تازه گوشی خریدم بعد یسال امدم تلگرام ایشالا پیام رسانتان به حق مرتضی علی هک بشه

  15. تا سه روز دیگه
    اپدیت جدید تلگرام میاد. ملالی نیست فیلتر کنید!

  16. به کره شمالی دوم خوش اومدید .. باز کره شمالی داره با دنیا ارتباط برقرار می کنه برعکس ما که همه دنیارو دشمن خودمون میدونیم به همین خاطر داریم تو تحریم جون می کَنیم .. دیگه وضع مردم کره شمالی بهتر از ما هست ..

  17. خدا بگم چیکارشون کنه… ولی بدونن ما پیام رسان های اینارو نصب نمیکنیم، هرچند وقتی میبینم بعضیا واسه راه انداختن کارشون یا تو کانال های تلگرام میگفتن بیاین فلان پیام رسان ایرانی دلم میشکست، چون اصلا نباید حمایت بشن