گلکسی Note 9

بررسی ویژگی ها و مشخصات فنی گلکسی Note 9 سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) دومین پرچمدار این شرکت در سال 2018 محسوب شده و تا چند ماه دیگر رونمایی خواهد شد. با توجه به محبوبیت فوق‌العاده گوشی های سری نوت، کاربران زیادی چشم انتظار معرفی سامسونگ گلکسی Note 9 هستند.

سامسونگ گلکسی نوت 9 به عنوان پرچمدار قلم به دست این شرکت، تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود. محصولات سری نوت به خاطر داشتن نمایشگرهای بزرگ و مخصوص یک قلم بسیار کاربردی همواره مورد توجه کاربران بوده‌اند. با توجه به همین موضوع در ادامه به بررسی ویژگی‌ ها، قابلیت ها و امکانات سامسونگ گلکسی Note 9 بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده تا امروز می‌پردازیم.

طراحی گلکسی Note 9

انتظار نداریم در طراحی پرچمدار سری نوت امسال تغییرات زیادی اعمال شود. به همین دلیل نمایشگر Infinity Display که در سال 2017 همراه با رونمایی گلکسی اس 8 معرفی شد و در گلکسی اس 9 نیز مجددا به کار رفت،‌ در گلکسی نوت 9 نیز دیده خواهد شد. برای پیش‌بینی ظاهر نهایی این گوشی، بهتر است تغییرات ظاهری گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 را در نظر بگیریم، چرا که گلکسی نوت 8 به جز نمایشگر بزرگتر، تفاوت ظاهری دیگری با پرچمدار سری S سال 2017 نداشت.

گلکسی اس 9

مهمترین تغییر ظاهری گلکسی Note 9 در پنل پشتی اعمال خواهد شد. به این ترتیب همانند گلکسی اس 9 پلاس دارای دوربین دوگانه، سنسورها به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته و حسگر اثر انگشت نیز زیر آن جای می‌گیرد. یکی از گله‌های کاربران از دو پرچمدار بلند قامت سال 2017 سامسونگ، محل نامناسب قرارگیری حسگر اثر انگشت آن‌ها بود که در مدل‌های سال جاری برطرف می‌شود.

متاسفانه تا امروز، تصویری در دنیای واقعی و یا حتی رندرهای طراحی شده بر اساس شایعات، از سامسونگ گلکسی Note 9 رویت نشده است، به همین دلیل هنوز برای نظردهی پیرامون ظاهر دقیق آن زود است. اما در هر صورت مطمئن هستیم در مقایسه با پرچمدار سال گذشته این سری، به جز تغییر نحوه قرارگیری عناصر در پنل پشتی، تغییر ظاهری مهم دیگری در گلکسی نوت 9 رخ نخواهد داد. البته همچنان احتمال به کار بردن موادی متفاوت به منظور طراحی بدنه وجود دارد.

نمایشگر

گلکسی نوت 8 مجهز به یک نمایشگر 6.3 اینچی دارای نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 بود. نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش پرچمدار امسال با توجه به استفاده مجدد از Infinity Display تغییر نمی‌کند، اما شاهد افزایش 0.1 اینچی ابعاد آن خواهیم بود.

رزولوشن نیز تفاوتی نداشته و همان 2960 در 1440 پیکسل (کیو اچ‌دی پلاس) باقی می‌ماند. در عوض سامسونگ بر روی افزایش کیفیت پنل سوپر AMOLED آن تمرکز خواهد داشت. پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی Note 9 مجددا از نظر کیفیت و دقت رنگ‌ها، در سیستم امتیازدهی بنچمارک‌ها جزو برترین گوشی های 2018 باشد.

گلکسی Note 9

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت پرچمداران سامسونگ از سال‌ها قبل، صفحه نمایش‌های فوق‌العاده باکیفیت آن‌ها بوده است، به همین دلیل شرکت برای سورپرایز کردن کاربران باید چیزی متفاوت در چنته داشته باشد. با توجه به شایعات پیرامون گلکسی Note 9 بعید نیست قابلیت نوین مرتبط با نمایشگر، قرارگیری اسکنر اثر انگشت زیر آن باشد.

تا امروز چند شرکت محصولاتی مجهز به این فناوری معرفی کرده‌اند و احتمالا سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین برند بازار موبایل، فعالیت‌های زیادی تا امروز به منظور توسعه یک ویژگی مشابه انجام داده است.

دوربین

برخلاف دو بخش قبلی، دوربین یکی از قسمت‌هایی است که گلکسی نوت 9، در مقایسه با نسل گذشته تغییرات زیادی خواهد داشت. به طور کلی هر تغییری که در گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس رخ داده است، در مدل نوت جدید نیز اعمال می‌شود.

گلکسی Note 9

مدل پلاس پرچمدار سری S امسال به یک دوربین دوگانه مجهز شده است، با این تفاوت که سنسور اصلی آن از دو ویژگی مهم یعنی گشودگی دریچه دیافراگم متغیر و امکان فیلم برداری سوپر اسلوموشن بهره می‌برد. به طور مشابه، گشودگی دریچه دیافراگم دوربین گلکسی Note 9 بین دو مقدار F/1.5 و F/2.4 متغیر خواهد بود. پس یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های آن در مقایسه با دوربین دوگانه گلکسی نوت 8، توانایی عکاسی بهتر در شرایط نوری ضعیف محسوب می‌شود.

 

از نظر وضوح تصویر تغییری در مقایسه با سنسورهای دوربین گلکسی اس 9 پلاس رخ نداده و همچنان شاهد یک ماژول دربردارنده دو سنسور 12 مگاپیکسلی خواهیم بود. سنسور دوم از نوع تله فوتو است که اصلی‌ترین قابلیت آن عکاسی پرتره حرفه‌ای به شمار می‌آید. دوربین سلفی نیز از نظر رزولوشن تغییری نداشته و همچنان 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

گلکسی Note 9

گلکسی نوت 8 اولین تجربه سامسونگ برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه در یک گوشی موبایل بود، به همین دلیل انتظار داریم بعد از کسب تجربه در این زمینه به سبب به کار بردن آن در یک گوشی پرچمدار و میان‌رده دیگر، بهبودهای زیادی در دوربین دوگانه گلکسی Note 9 صورت بگیرد.

ویژگی منحصربه‌فرد گلکسی نوت 9

مهمترین ویژگی‌ محصولات سری نوت، نه تنها با سایر گوشی های موبایل، بلکه حتی با پرچمداران سری S سامسونگ، قلم S Pen محسوب می‌شود. در بازار لوازم جانبی، قلم‌های زیادی وجود دارند که بر روی تمامی نمایشگرها کار می‌کنند. همچنین برخی گوشی های ال جی نیز به صورت پیش‌فرض دارای قلم هستند، اما کاربردهای فراوان و متفاوت S Pen سبب تبدیل شدن آن به یک نقطه قوت شده‌اند. این قلم حتی بر روی نمایشگرهای گوشی های سری S نیز کار نمی‌کند.

گلکسی Note 8

همیشه یکی از تغییرات هر گوشی نوت در مقایسه با محصول گذشته، افزایش سرعت و دقت S Pen علاوه بر افزایش دایره کاربردهای آن بوده است، به همین دلیل مجددا انتظار داریم ابزارها و امکانات جدیدی به منظور استفاده بیشتر از قلم اس پن در گلکسی Note 9 وجود داشته باشد.

سخت افزار

بعد از معرفی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، کوالکام و خود سامسونگ تراشه‌های موبایل پرچمدار جدیدی معرفی نکردند، به همین دلیل نسخه مخصوص آمریکا، ژاپن و چین این گوشی از چیپست اسنپدراگون 845 و نسخه جهانی آن از چیپست اگزینوس 9810 قدرت خواهد گرفت.

همواره در بنچمارک‌ها، نسخه اگزینوسی پرچمداران سامسونگ وضعیت بهتری داشته است، اما امسال، عملکرد باتری ضعیف نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 سبب شده حتی کاربران ساکن در خارج از چین و آمریکا نیز به دنبال تهیه نسخه اسنپدراگونی آن باشند. از آنجایی که سامسونگ وعده داده مشکل را برطرف کند، احتمالا باز هم نسخه اگزینوسی گلکسی Note 9 از همه نظر وضعیت بهتری خواهد داشت.

گلکسی Note 9

در سال 2017، پرچمداران سری S دارای 4 گیگابایت رم بودند، اما برای مدل پلاس، یک نسخه 6 گیگابایتی نیز مخصوص بازار چین عرضه شد. با این حال گلکسی نوت 8 تنها دارای یک نسخه 6 گیگابایتی بود. این میزان حافظه رم بدون شک در گلکسی Note 9 کاهش پیدا نکرده و طبق شایعات، به احتمال بسیار زیاد یک نسخه 8 گیگابایتی نیز ارائه خواهد شد.

ظرفیت باتری گلکسی نوت 9، با 20 درصد افزایش به حدود 4 هزار میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید که یکی از مشکلات کاربران با فبلت 6.3 اینچی سال 2017 سامسونگ را برطرف می‌کند. از آنجایی که این افزایش ظرفیت همراه با اعمال برخی بهینه‌سازی‌های نرم افزاری خواهد بود، پیش‌بینی می‌کنیم تفاوت دوام باتری گلکسی Note 9 در مقایسه با مدل گذشته بسیار زیاد باشد.

قیمت و زمان عرضه

طی سال‌های اخیر، گوشی های سری نوت همیشه در ماه آگوست (مرداد – شهریور) رونمایی شده و با اختلاف دو الی سه هفته‌ای شاهد عرضه آن‌ها در بازارهای جهانی بوده‌ایم. قیمت این گوشی طبق پیش‌بینی‌ها نجومی بوده و برای خرید گلکسی Note 9 باید چیزی بین 900 الی 950 دلار پرداخت کنید. این قیمت برای بازارهای آمریکا بوده و بعید نیست در سایر کشورها گوشی با قیمتی بیشتر به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بقیه برندا برن خودشونو مشما کنن

  2. هنوز در مورد نظر دادن در مورد نوت 9 خیلی زوده و تمام اینا شایعه هست اگه قرار بود از همین الان تمام اطلاعات درست باشه که دیگه فایده ای نداشت هنوز 3ماه مونده وتصمیم گیری در مورد نوت بعدی از الان اشتباه هست