پیام رسان وی چت

دولت چین پیام‌های پاک‌شده کابران در پیام رسان وی چت را بازیابی می‌کند

مطابق با گزارشی جدید، دولت چین قادر است پیام‌های پاک‌شده در پیام رسان وی چت را بازگرداند. اگرچه پیش‌تر برخی افراد نسبت به این موضوع مشکوک بودند، اما افشای عمومی آن سوالات جدیدی را در رابطه با حریم خصوص مطرح می‌کند.

پیام رسان وی چت از جمله محبوب‌ترین اپلیکیشن های مورد استفاده توسط کاربران کشور چین است. اگرچه این پیام رسان به صورت گسترده توسط مردم استفاده می‌شود، ولی روزنامه “South China Morning Post” در گزارشی اعلام کرد یک کمیسیون مبارزه با فساد در استان هفئی به عنوان بخشی از تحقیقات خود، «مجموعه‌ای از پیام‌های پاک‌شده در پیام رسان وی چت را در رابطه با موضوع مورد نظر، بازگردانی کرده است.»

آیا سیستم رمزگذاری پیام رسان وی چت به اندازه کافی قوی هست؟

این خبر یک روز بعد حذف شد، اما پیش از آن تعداد بی‌شماری از کاربران این خبر را دیده بودند. این کمیسیون مشخص نکرده که چگونه پیام‌های پاک‌شده را بازیابی کرده است و همین موضوع باعث شده بسیاری از سوالات از این دست که آیا توسعه‌دهندگان دسترسی خاصی را برای سازمان‌های دولتی در نظر گرفته‌اند و یا شاه‌کلیدی برای دسترسی به اطلاعات وجود دارد یا نه، بدون پاسخ باقی بمانند. به علاوه، برخی نسبت به امنیت سیستم رمزگذاری این پیام رسان مشکوک شده‌اند.

“Tencent”، شرکتی که مسئولیت اداره “WeChat” را بر عهده دارد، طی بیانه‌ای اعلام کرده است «وی چت تاریخچه هیچ‌کدام از پیام‌ها را ذخیره نمی‌کند. آنها تنها روی کامپیوتر و موبایل های کاربران ذخیره می‌شوند.»