سرویس Domain Fronting

آمازون با بستن سرویس Domain Fronting راه دور زدن فیلترینگ را بست

پس از این که گوگل سرویس Domain Fronting خود را بست و کار تلگرام را برای دور زدن فیلترینگ سخت کرد، حالا آمازون نیز همین کار را انجام داده و مانند گوگل سرویس دامین فرانتینگ را مسدود کرده است.

هفته گذشته بود که گوگل با مسدود کردن سرویس Domain Fronting راه دور زدن فیلترینگ را برای برخی اپلیکیشن‌ها از جمله تلگرام بست و حالا آمازون نیز به پیروی از گوگل، همین کار را انجام داده است. در ماه‌های اخیر بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌های مختلف در برخی کشورها بالا گرفته است. بسیاری از فیلترشکن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها از سرویس دامین فرانتینگ گوگل و آمازون برای دسترسی آزاد کاربران به اینترنت و محتوای آنلاین و همچنین دور زدن فیلترینگ استفاده می‌کردند.

اخیرا گوگل اعلام کرد که سرویس Domain Fronting خود را غیر فعال کرده و اکنون آمازون نیز با انتشار پیامی اعلام کرده که قصد دارد این سرویس را با هدف مبارزه و مقابله با انتشار بدافزارهای اینترنتی از طریق برخی از نرم افزارهای فیلترشکن و وی پی ان‌های غیر معتبر مسدود کند.

شرکت آمازون به عنوان یک کمپانی بزرگ حوزه تکنولوژی که دفتر اصلی آن در آمریکا مستقر است، در ادامه عنوان کرده که بسیاری از مجرمان سایبری و هکرها از طریق این تکنیک و دامنه سوءاستفاده می‌کردند تا بتوانند به اسم ارائه فیلترشکن یا دور زدن فیلترینگ ، بدافزار و باج افزارهای خطرناک و متعددی را منتشر کنند و قربانیان بسیاری را در اینترنت با مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیر مواجه سازند.

سرویس Domain Fronting چیست؟

سرویس Domain Fronting یکی از اصلی‌ترین راهکارهای برخی پیام رسان‌های فیلترشده از جمله تلگرام و همین‌طور توسعه‌دهندگان فیلترشکن بوده که به وسیله آن می‌توانند فیلترینگ را دور بزنند. این سرویس به توسعه‌دهندگان برخی از اپلیکیشن‌ها امکان می‌داد تا از سرورهای گوگل و آمازون به عنوان یک پروکسی امن استفاده کرده و کاربرانشان بتوانند از سد فیلترینگ کشورهایشان عبور کنند. حالا با تصمیم گوگل و آمازون برای حذف سرویس دامین فرانتینگ، فیلترشکن‌ها، اپلیکیشن‌های VPN و برخی از پیام رسان‌ها مانند تلگرام کار سخت‌تری برای دور زدن فیلترینگ در پیش خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دست روسیه تو کاره بدون شک

  2. کار خوبیه که مسدود کنه تا دیگه پیام رسانها و دیگر برنامه ها، هوای سوء استفاده از سایت ها و مسیر های دیگه و غیر مجاز رو از سر بیرون کنند.
    با تشکر.

  3. ایول اولین باره از امارون خوشم میاد

  4. دمشون گرم که همه با هم دارن تلگرامو نابود میکنن…..کلا نه داخلی نه خارجی بهتره مردم ایران هم سرشونو در بیارن از این کانال بازی و پیام رسانی.