مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

در این مطلب سه مورد از بارزترین و جالب‌توجه‌ترین پدیده‌های برخورد با یوفو در دوران باستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان معتقدند که فرازمینی‌ها واقعی هستند و شواهدی که در ادامه ارائه می‌کنیم هم به نوبه خود عجیب و جنجال‌برانگیز به حساب می‌آیند.

به طور کلی وقتی صحبت از موجودات فضایی و فرازمینی‌ها به میان می‌آید، مخاطبان عمدتا یا به واقعی بودن این جانداران باور دارند و یا کلا بحث حیات فرازمینی را رد می‌کنند.

با اینکه ویدیوها،‌ تصاویر و اسناد مختلفی در مورد اشیا ناشناس پرنده در طول سال‌ها منتشر شده و کارشناسان مختلف، از مقامات نظامی امنیتی سابق گرفته تا دانشمندان در تایید بحث فرازمینی‌ها صحبت کرده‌اند، همچنان باور غالب بسیاری از جوامع این است که موجودات فضایی نه در گذشته و نه در عصر حاضر با انسان‌ها ارتباطی نداشته‌اند.

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

از طرف دیگر،‌ موضوع نظریه فضانوردان باستانی (Ancient Astronaut Theory) که احتمال دخالت شکلی از حیات فرازمینی در تاریخ بشریت را مطرح کرده و ادعاهایی در مورد ارتباط باستانیان با موجودات فضایی ارائه می‌کند هم یکی دیگر از جنبه‌های این بحث به شمار می‌رود که طرفداران خاص خود را داشته و شواهد و مدارک جنجال‌برانگیزی هم در تایید آن کشف شده است.

مدارکی مربوط سنگ‌نوشته‌ها و آثار باستانی مردمان مصر باستان، تمدن‌های قاره آمریکا و یا حتی کسانی که در پنج قرن پیش در کشورهای اروپایی با یوفوها برخورد داشته‌اند.

با این تفاسیر مواردی هم بود که ساکنان شهرها در قرن‌های گذشته اشیا پرنده عجیب و ناشناخته‌ای را در آسمان دیده‌اند و در اسناد و متون مختلف صراحتا گفته‌اند که نوعی کشتی هوایی و یا شیئی دیسک مانند در آسمان ظاهر شده که قبلا چیزی مثل آن را ندیده‌اند و هیچ اطلاعاتی از ماهیت آن نداشته‌اند.

در همین رابطه، در ادامه قصد داریم تا سه مورد از مهم‌ترین شواهد برخورد با یوفو در دوران باستان را ارائه کنیم که به نوعی ثابت‌کننده ادعای طرفداران تئوری فضانوردان باستانی به شمار می‌روند و نظر عده‌ای از منتقدان را هم به چالش می‌کشند.

برخورد با یوفو در دوران باستان

1. یوفو مصریان باستان

مجموعه متون پاپیروس تولی (Tulli Papyrus) یکی از جنجالی‌ترین متون قدیمی به جا مانده مربوط به مصر باستان است که اولین مورد مشاهده شی ناشناس پرنده در طول تاریخ را ثبت کرده است. این مجموعه شامل ترجمه نوشته‌هایی فوق‌العاده قدیمی می‌شود که در آن صحبت از دیده شدن یوفو در دوران پادشاهی توتمس سوم، حدودا 15 قرن قبل از میلاد مسیح، به میان آمده است.

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

نمونه‌ای از نوشته‌های پاپیروس توتن

به طور دقیق‌تر،‌ در متن ذکر شده که یوفو باستانی مورد نظر در آسمان مصر به صورت دیسکی آتشین که سر نداشته و از دهانش آتش بیرون می‌آمده ظاهر شده و همچنین، بویی متعفن با حضور این یوفو در منطقه پخش شده است؛ گفته شده که این شی مرموز چند ساعت در آسمان مانده و پس از وقت شام ارتفاع گرفته و به سمت جنوب حرکت کرده است.

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

در ادامه نوشته‌ها آمده است که همزمان با این اتفاق ماهی و مواد دیگری از آسمان باریده و هیچ وقت چنین پدیده شگفت‌انگیزی توسط مردمان آن زمان مشاهده نشده است!

همانطور که انتظار می‌رود ساکنان مناطقی که شاهد این اتفاق لیست موارد برخورد با یوفو در دوران باستان بوده‌اند،‌ شی مورد نظر را به خدایان نسبت داده‌اند.

2. یوفو قرن 16 آلمان

با این تفاسیر اتفاق دوره توتمس سوم تنها مورد برخورد با یوفو در دوران قدیم نیست؛ در 14 آوریل سال 1561 مردمان نورنبرگ آلمان وقتی که صبح زود از منازل خود بیرون آمدند، پرواز ده‌ها شی ناشناس و نوعی نبرد آسمانی را مشاهده کردند؛ این مورد از لیست هم یکی از اصلی‌ترین پدیده‌های مشاهده یوفو در تاریخ است.

در روزنامه محلی نورنبرگ اطلاعات نسبتا جامعی در مورد اتفاق رخ داده ارائه شد و نویسنده مطلب چاپ‌شده اظهار کرد که مردان و زنان شهر در اوایل روز اشیا عجیب قرمز رنگی را در آسمان دیدند که اکثرا کروی مانند بوده و با یکدیگر مبارزه می‌کردند.

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

مطلب چاپ‌شده در روزنامه محلی نورنبرگ در مورد پدیده برخورد با یوفو در سال 1561

در مقاله مربوط به این اتفاق گفته شده که پس از جنگیدن کره‌ها با یکدیگر به مدت یک ساعت، همگی به زمین افتاده‌اند و تبدیل به خاکستر و دود شده‌اند. بعد از این مرحله یک نیزه فوق‌العاده بزرگ و سیاه رنگ که در جهت شرق به غرب قرار داشته، در آسمان ظاهر شده است.

همانند مورد قبلی لیست، نویسنده شرح این رویداد پدیده را نشانه‌ای از خشم خدا برای ناسپاسی مردم اعلام کرده و گفته که این حادثه یکی دیگر از علائمی است که بندگان خدا باید به عنوان اثباتی بر قدرت پروردگارشان در نظر بگیرند.

البته جزئیات نوشته‌های چاپ‌شده در روزنامه محلی فوق‌العاده مبهم و علمی تخیلی به نظر می‌رسند و بیشتر از آنکه خواننده را به باور داستان ترغیب کنند، این سوال را در ذهن به وجود می‌آورند که شاید نویسنده توهمات خود و یا داستانی خیالی را نقل کرده است. از طرف دیگر اعتقادات مذهبی بسیار قوی منعکس شده در شرح اتفاق هم احتمال اغراق کردن نویسنده در پوشش اتفاق را بالاتر می‌برد.

3. نبرد یوفوها در بارهفت

این مورد از لیست برخورد با یوفو در دوران باستان هم مانند اتفاق قرن 16 نورنبرگ یک جنگ آسمانی مربوط به اشیا ناشناس پرنده است؛ صدها نفر از ساکنان منطقه بارهفت (Barhöfft) که امروزه در آلمان قرار گرفته،‌ در سال 1665 شاهد نبردی بین کشتی‌های آسمانی بودند و پس از پایان نبرد، درست شبیه به مورد قبلی فهرست یک یوفو سیاه رنگ در بالای منطقه‌ی درگیری ظاهر شده است.

مهم‌ترین موارد برخورد با یوفو در دوران باستان و قرن‌های گذشته

فردی به نام اراسموس فرانسیسی (Erasmus Francisci)‌ در سال 1689 در یک نشریه راجب این اتفاق نوشت که یوفو مورد نظر دیسک مانند بوده و بعد از نبرد در منطقه حرکت کرده و بر روی کلیسای سن نیکولای (St. Nicolai) ‌توقف کرده است.

گفته شده که این یوفو عجیب برای ساعت‌ها در مکان خود ثابت مانده و ماهیگیران و ساکنان منطقه از ترس خود نه به شی نزدیک شده و یا حتی به آن نگاه هم نکرده‌اند؛ بر طبق نوشته‌های فرانسیسی چند روز بعد شاهدان این حادثه همگی دچار دردی عجیب در ناحیه سر و دیگر اعضای بدن شده‌اند.

در انتها می‌توان گفت که با توجه به قدمت اتفاقاتی که بررسی کردیم،‌ احتمال اینکه موارد برخورد با یوفو به واسطه پدیده‌های طبیعی که در آن دوره‌ها ناشناخته بودند، رخ داده باشد، کم نیست و از طرف دیگر این صحبت هم مطرح می‌شود که فاصله زمانی نسبتا زیاد بین وقوع حوادث و ثبت جزئیات توسط نویسندگان و افراد مختلف، شانس پدیده‌ای که به صورت عامیانه یک کلاغ چهل کلاغ نام گرفته را بالا می‌برد و صحت ماجراها را کمی زیر سال می‌برد.

از طرف دیگر، همانطور که اشاره شد مدارک نسبت داده شده به بیگانگان آنقدر زیاد هستند که نتوانیم به صورت صددرصدی درستی و واقعی بودن این شواهد برخورد با یوفو در دوران باستان را رد کنیم و اینطور که به نظر می‌رسد، همچنان نظر هیچ یک از طرفداران و منتقدان صحبت‌های مربوط به موجودات فضایی، در این مورد بخصوص بر دیگری برتری ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. با عقل جور میان و.اقعا

  2. در مورد روزنامه نورنبرگ آلمان
    اولین روزنامه سال 1631 توی فرانسه چاپ شده پس تو سال 1561 روزنامه ای وجود نداشته

  3. “اعتقادات مذهبی بسیار قوی منعکس شده در شرح اتفاق هم احتمال اغراق کردن نویسنده در پوشش اتفاق را بالاتر می‌برد”
    نهایت بدبینی و ضددینی ancient-code چون اگر اعتقادات مذهبی بسیار قوی باشد مانع دروغگویی میشه؛ پس این تویی که دچار اغراق شدی!

  4. هنوز نخوندم ولی پیشاپیش خسته نباشید میگم