توییتر

توییتر هم به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران اعتراف کرد

توییتر اعتراف کرد که در سال 2015 دسترسی یک روزه به اطلاعات عمومی کاربرانش را به شرکت GSR فروخته است. پیش از این، رسوایی فیس بوک در افشای اطلاعات کاربران سر و صدای زیادی به راه انداخته بود.

توییتر اعلام کرد که در سال 2015 میلادی دسترسی یک روزه به اطلاعات عمومی کاربران خود را در اختیار شرکتی قرار داده که در رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک نیز همکاری داشته است. مدتی پیش، فیس بوک در رسوایی به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران خود با شرکت کمبریج آنالیتیکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشترین ضربه را خورد، اما به نظر می‌رسد فیس بوک در این زمینه تنها نبوده و برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز در این اتفاق سهیم بوده‌اند.

فروش اطلاعات کاربران توییتر به شرکت GSR

مدیران Twitter تایید کرده‌اند که امکان دسترسی به اطلاعات عمومی کاربران این شبکه اجتماعی را در اختیار الکساندر کوگان از شرکت GSR قرار داده‌اند. پیش از این مشخص شده بود که اپلیکیشن پرسش و پاسخ این شرکت، اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس بوک را نیز جمع‌آوری کرده است.

شرکت GSR در سال 2015 میلادی با پرداخت مبلغی به توییتر ، اجازه دسترسی یک روزه به اطلاعات کاربران را به دست آورده بود و نمونه‌هایی تصادفی از توییت‌های عمومی افراد در بازه زمانی دسامبر 2014 تا آوریل 2015 را جمع‌آوری کرد. البته Twitter تاکید کرده که هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربرانش را به هیچ شرکتی نداده و تنها برخی اطلاعات عمومی در اختیار شرکت GSR قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. هر چی باشه از پیام رسانای ایرانی بهترن😁

  2. اعتراف به گنه اولین قدمه، بعدش بایست پشیمونی و عذرخواهی بشه، ولی عذرخواهی هم دردی را دوا نمیکنه، تا اقدام به جبران خسارت نشه
    الآن اگه دستگاه عدالتی هست، بسم الله …
    چطو اگه کسی تقلب کنه حتا پس از قبولی، اخراجه؛ همینطور دیوانه‌ای را که با دستکاری آراءعمومی وارد کاخ ریاست جمهور کردن، بایست اخراج شِه

  3. امنیت اینترنتی هویجه

  4. هیچی دیگه همینجور داریم بهونه میدن دست مسئولین
    نگرانم خودمونو فیلتر نکنن

  5. اینم گندش در اومد

  6. اینا ببرای پسرشو پاسخ اطلاعات میگیرن تو ایران با اطلاعاتت اعدامت میکنن