شکایت از اپل

شکایت از اپل توسط دو شرکت به خاطر زیر پا گذاشتن 6 حق اختراع

شکایت از اپل برای این شرکت دردسرساز شد. این در حالی است که دو شرکت به صورت همزمان نسبت به سو استفاده اپل از پتنت‌های خود واکنش نشان داده‌اند.

شکایت از اپل به خاطر دوربین دوگانه به کار رفته در چند گوشی این شرکت همچون آیفون ایکس و همچنین پیاده‌سازی Do Not Disturb While Driving Mode (حالت بدون مزاحم در زمان رانندگی) اتفاق افتاده است. ویژگی حالت بدون مزاحم حین رانندگی، سبب می‌شود پیامک‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و دیگر پیام‌ها وقتی که کاربر پشت فرمان قرار دارد، نمایش داده نشوند.

اولین ماجرای شکایت از اپل

اولین شکایت از اپل در دیوان عالی کالیفرنیا توسط Corephotonics ثبت شد. این شرکت مدعی است اپل از دو پتنت مربوط به Miniature Telephoto Lens Assembly آن سو استفاده کرده است. به گفته آن‌ها، این تخلف  در پیاده‌سازی دوربین‌های دوگانه آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس رخ داده است که هر سه گوشی دارای دوربین دوگانه اپل از ابتدا تا امروز را شامل می‌شود.

Corephotonics

طبق متن شکایت، تکنولوژی دوربین دوگانه Corephotonics، یک لنز تله فوتو کوچک ایجاد کرده است که درون ماژول دوربین موبایل جای گرفته و کیفیت و حساسیت در برابر نور مورد نیاز برای کاربران گوشی های هوشمند را فراهم می‌کند. درون آن به جای استفاده از زوم دیجیتال که سبب کاهش شدید کیفیت می‌شود، با استفاده از هر دو سنسور، ترکیب زوم دیجیتالی و اپتیکال و همچنین بهره بردن از برخی الگوریتم‌ها، بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت امکان‌پذیر شده است.

اپل اولین مرتبه علاقه خود به این پتنت‌ها را در سال 2012 نشان داد، اما در سال 2014، با شرکت ملاقات کرد تا درباره استفاده از آن‌ها گفتگوهایی انجام بدهد. اپل از آن‌ها درخواست کرد یک نمونه اولیه را به منظور بررسی برای شرکت ارسال کنند. این گفتگوها برای دو سال دیگر ادامه پیدا کرد، اما دو شرکت در نهایت به تفاهم نرسیده و قراردادی بین آن‌ها عقد نشد.

Corephotonics

شکایت از اپل توسط Corephotonics زمان رخ داد که این شرکت، اهالی کوپرتینو را به سو استفاده آگاهانه از حق اختراع‌های خود متهم کرد. آن‌ها درباره ادعای خود مصمم بوده و درخواست غرامت سنگینی از دادگاه کرده‌اند.

دومین شکایت از اپل

اما دومین شکایت از اپل در دادگاه منطقه‌ای تگزاس و توسط شرکتی با نام Allied Signal صورت گرفت. این مرتبه اپل به سو استفاده از چهار پتنت متهم شده است. این شرکت با سیستمی سر و کار دارد که در زمان یکسان شدن سرعت گوشی با اتومبیل در حال حرکت، فعال می‌شود.

بعد از فعال‌سازی، از نمایش نوتیفیکیشن پیام‌ها به کاربر جلوگیری می‌شود. با این حال پیام‌هایی که دارای برچسب ضروری هستند، نمایش داده خواهند شد. با استفاده از همین سیستم می‌توان تمامی تماس‌ها را بلاک کرد و تنها به کاربرانی که در لیست مخاطبان گوشی قرار دارند اجازه برقراری تماس داد. اگر یک شماره طی یک فاصله زمانی کوتاه، پیشتر نیز تماس برقرار کرده باشد، اجازه تماس به وی داده شده و از فیلتر بلاک عبور خواهد کرد.

Do Not Disturb While Driving

به ادعای Allied Signal، اپل با استفاده از حالت Do Not Disturb While Driving از چهار پتنت آن‌ها سو استفاده کرده است. این ویژگی سبب می‌شود در صورت تشخیص حرکت (درون خودرو)، از نمایش نوتیفیکیشن‌ها و پیامک‌ها به کاربر جلوگیری شود. در حالت بدون مزاحم اپل، تمامی تماس‌ها بلاک خواهند شد، مگر این که شماره تماس‌گیرنده درون لیستی با عنوان مورد علاقه قرار داشته باشد و یا این که چند دقیقه قبل‌تر تماس گرفته باشد. این ویژگی همراه با انتشار آی او اس 11 در سپتامبر (مهر) سال گذشته به دستگاه‌های موبایل اپل اضافه شد.

شرکت Allied Signal نیز دریافت تمامی هزینه‌های ناشی از سو استفاده از حق اختراع‌های خود و همچنین هزینه‌های شکایت از اپل به دادگاه را درخواست کرده است. جالب است بدانید این شرکت، در سال 2015 اپراتور AT&T را به سو استفاده از سه پتنت خود متهم کرده بود، اما دو ماه بعد، شکایتش را پس گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خودش 1000 تا از کپی برداری ها میکنه کسی نمیتونه کاری کنه خدا نکنه کسی کاری کنه تام وجریش میده این اپل همین کارا میکنه که به شرکت 1 تریلون دلاری تبدیل میشه با این دزدی و کلاه برداریها اولین گوشی با بدیدگی بالای صحفه اسنتیال فون بود بعد اپل x والا نصفی از کاراش و چیزاش کپی هست بایادم با این کارا ترلیون دلار بشه خبرش هم الان توی همین سایت هست

  2. اپل کلا شرکت نفت بری هست
    مثلا آیفون ایکس براش با مالیات و همه اینا در میان ۵۰۰ دلار بعد میده ۱۰۰۰ دلار

    • سلام به خاطر اینک اطلاعات بره بالا تر اپل x پاش در میاد 380 دلار میده 1000 دلار از این 1000 دلار 110 گیر سام میاد بخاطر پنل سام بقیه مال خودشه والا این اقا علی رضا هم خوب رویی داره دیگه کور نیستم نفهم نیستیم خبر هایی که میاد میبینیم

  3. شرکت کثیف و دزد و بی آبرو

  4. اپل یه جوری میگه انگار چه نوآوری و معماری خاصی داره موبایلاش

  5. اپل خیلی کثیفه قبلانم از این غلطا کرده

  6. برین خجالت بکشین بابا اینا میخوان اسمشونو گنده کنن از اپل میرن بالا
    از همین الان میگم تهش به نفع اپله
    د آخه تمومه برندای اندرویدی همچشیون اسکی از آیفونه چی مینین برا خودتون اول یه نگاه به خودتون بندازین بعد بیاین نظر بدین
    حالت دوربین اسکی از آیفون
    بریدگی صفحه اسکی
    فیس آیدی اسکی
    حسگر اثر انگشت اسکی
    کلا همچیتون اسکیه کجای کارین بابا

    • یادمه همین گجت نیوز یه مقاله گذاشته بود که آیفون پتنت گوشی شو میده ال جی و سامسونگ بزنند واسش بعد تو میگی اینا اسکی میرن از آیفون

      • بله منم میدونم سامسونگ براش تولید میکنه ولی چیزی ک ک خودش میخواد رو براش تولید میکنه نه اینکه بگه سامسونگ عزیز تو ک داری برا گوشیا خودت این کارارو میکنی برا منم بکن نه عزیز اینجوریا نیست اپل برا بصرفه و سیستاش پتنتی ک خودش طراحی میکنه رو میده سامسونگ براش تولید
        هیچ اسکیم در کار نیست

  7. ای اپلم از خودش چیزی نداره یا از اینو اون میدزده یا میگه ال جی و سامسونگ واسش طراحی کنند.اپل یکم از خودتم مایه بزاره بد نمیشه