فروش جهانی تبلت

آمار فروش جهانی تبلت همچنان رو به کاهش است

فروش جهانی تبلت در سه ماهه نخست سال 2018 با کاهش همراه بوده است. در این مقاله نکات جالبی از ریز گزارش فروش تبلت ها از جمله وضعیف تبلت های سامسونگ، هواوی و اپل در بازار را می‌توانید مشاهده کنید.

بازار تبلت ها مدت‌هاست که با کاهش روبرو شده است و بسیاری از تولیدکنندگان نیز یا از بازار به طور کامل خارج شده و یا میزان تولید خود را کاهش داده‌اند. اخیرا، تنها آیپد اپل است که رکوردهای مثبتی را در این بخش از بازار به ثبت رسانده است، اما گزارش جدید DigiTimes نشان می‌دهد که فروش جهانی تبلت با کاهش روبرو شده است و این بار حتی اپل نیز نتوانسته قسر در برورد.

بر اساس این گزارش، در نخستین سه ماهه سال 2018 میلادی، فروش جهانی تبلت ها در مقایسه ماه به ماه با 28.2 درصد و در مقایسه سال به سال نیز با 14.9 درصد کاهش،‌ فروش 33 میلیون دستگاهی را نشان می‌دهد. این به خاطر تقاضای کم برای تبلت ها غیر اپلی طی فصول کم فروش بازار است. بیش از همه، تحقیقات دیجی تایمز همچنین نشان می‌دهد که فروش جهانی تبلت ها در سه ماهه دوم امسال نیز به 31.06 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

فروش جهانی تبلت

فروش جهانی تبلت نسبت به اندازه

در حالی اپل امسال از یک تبلت آیپد جدید پرده برداری کرد که فروش تبلت های این شرکت نیز به شدت کاهش پیدا کرده است، زیرا این شرکت قیمت محصولاتش را آنطور که انتظار می‌رفت کاهش ندادند. از لحاظ اندازه صفحه نمایش نیز اکثر تبلت های جدید 9.7 اینچی یا بزرگ‌تر هستند، در حالی که فروش تبلت های 7 اینچی و 8 اینچی به طور پیوسته با کاهش مواجه است. به طور خاص، فروش تبلت های 7 اینچی در دو دوره متوالی با 8 درصد کاهش همراه شده است.

فروش جهانی تبلت نسبت به پردازنده

از نظر پردازنده‌ها نیز، نسبت فروش تبلت های مجهز به پردازنده‌های مدیاتک و کوالکام همچنان رو به کاهش است، در حالی که تبلت‌های مجهز به پردازنده های سامسونگ و هواوی با افزایش همراه هستند. به نقل از این گزارش، فروش تبلت های آیپد اپل در سه ماهه سوم رو به افزایش است، زیرا آن‌ها در انتهای این سه ماهه از یک آیپد پرو جدید پرده برداری خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*