پول دیجیتالی تلگرام

خبری از عرضه اولیه پول دیجیتالی تلگرام در بازارهای عمومی نخواهد بود

عرضه اولیه پول دیجیتالی تلگرام که با نام گرام (Gram) آن را می‌شناسیم، قرار نیست در بازارهای عمومی انجام می‌شود. آیا این موضوع با داستان فیلترینگ این پیام رسان در روسیه مرتبط است و یا تلگرام برنامه دیگری برای ارز دیجیتال خود دارد؟

عرضه اولیه سکه (ICO) یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که در آن کمپانی‌های مختلف با ارائه پول دیجیتالی به سرمایه‌گذاران، به افزایش سرمایه خود می‌پردازند. پیش‌تر تلگرام با برگزاری یک فروش خصوصی، سرمایه خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده بود و بسیاری از افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتالی منتظر آغاز ارائه عمومی آن بودند. ولی به نظر می‌رسد تلگرام دیگر چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

عرضه اولیه پول دیجیتالی تلگرام به صورت خصوصی انجام شده است

اولین پیش‌فروش Gram، ماه فوریه انجام شد و به واسطه آن، سرمایه تلگرام به کمک 81 سرمایه‌گذار 850 میلیون دلار افزایش یافت. طی دومین پیش‌فروش این ارز در ماه مارس که 91 سرمایه‌گذار حضور داشتند نیز تلگرام موفق شد حجمی مشابه را به سرمایه خود اضافه کند.

عدم فروش پول دیجیتالی تلگرام در بازارهای عمومی به معنی ناموفق بودن عرضه اولیه نیست و مطابق با گزارش وال استریت ژورنال به نقل از یک منابع ناشناس، پیش‌تر تلگرام پول بسیار زیادی (در حدود 1.7 میلیون دلار) از سرمایه‌گذاران دریافت کرده است. به همین جهت فعلا مدیران برنامه‌ای برای فروش عمومی ندارند. یکی از منابع می‌گوید قوانین سخت‌تری که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کمیسیون معاملاتی آتی کالا و دیگر قانون‌گذاران برای عرضه اولیه سکه وضع کرده‌اند، علت عدم فروش عمومی هستند.

تلگرام موفق شده است بدون فروش حتی یک سکه در بازارهای عمومی، 1.7 میلیارد دلار به سرمایه خود اضافه کند.