فیلتر تلگرام

رئیس جمهور: فیلتر تلگرام توسط دولت اجرا نشده و مورد تایید نیست

حسن روحانی، رئیس جمهور دولت دوازدهم، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از فیلتر شدن تلگرام با حکم قضایی انتقاد کرد و گفت فیلتر تلگرام توسط دولت اجرا نشده و مورد تایید نیست.

چند روز پیش پیام رسان تلگرام با حکم دادستانی در ایران فیلتر شد. از همان ساعات اولیه فیلترینگ این اپلیکیشن روسی، شایعاتی مبنی بر نارضایتی دولت و حتی استعفای وزیر ارتباطات شنیده می‌شد، اما برخی مسئولان در مصاحبه‌های خود تاکید کردند که هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد و همه مقامات برای مسدود شدن تلگرام همدل شده‌اند.

سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور دولت دوازدهم، به طور رسمی به فیلتر تلگرام واکنش نشان داد و پستی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد که در آن ضمن انتقاد از محدودیت‌های به وجود آمده، اعلام کرد دولت هیچ نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشته و این اقدام مورد تایید نیست. در ادامه، متن کامل پست اینستاگرامی رئیس جمهور را مشاهده می‌کنید:

واکنش حسن روحانی به فیلتر تلگرام

فیلتر تلگرام

سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی. تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام رسان توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است.

برای مسدودسازی پیام رسان مذکور در تاریخ 10 اردیبهشت 1397 حکم قضایی صادر و به همه اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ابلاغ کردند تا آن‌ها راسا اقدام به اختلال در ارتباط نمایند. مشابه این اقدام نیز سال گذشته و در دوران انتخابات ریاست جمهوری برای امکان تماس صوتی تلگرام انجام شده بود.

عدم طی مراحل قانونی امور اجرایی که با استفاده از ابزار قهریه و قضاییه صورت بگیرد، در تعارض با شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و در نقطه مقابل دموکراسی قرار دارد.

اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند.

#محرمانه-نداریم #حکم-سفارشی #جریان-آزاد-اطلاعات #حق-انتخاب #پیام-رسان