خدمات پس از فروش

تمامی گوشی های موبایل باید 18 ماه خدمات پس از فروش داشته باشند

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرد طبق قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، تمامی گوشی های موبایل در کشور باید 18 ماه خدمات پس از فروش به خریداران ارائه دهند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت مهم‌ترین دستاورد طرح رجیستری گوشی های موبایل، امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشی های وارداتی است. تمامی شرکت‌هایی که به صورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور می‌کنند و این گوشی‌ها رجیستر می‌شوند باید به خریداران گوشی، خدمات پس از فروش ارائه کنند.

به گفته محبی، وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی گوشی‌ها تاکید و نظارت دارد و واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هستند. این اتحادیه بر عملکرد صحیح شرکت‌های واردکننده در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.

اجباری شدن خدمات پس از فروش 18 ماهه

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تاکید کرد طبق قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای 18 ماه خدمات پس از فروش باشد. بنابراین خریداران در زمان خرید موبایل باید علاوه بر دریافت کد فعال‌سازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، برگه گارانتی 18 ماهه را نیز دریافت کنند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آن‌ها وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود هرگونه شکایت در این زمینه پس از اعلام به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که آخرین مرحله طرح رجیستری گوشی های موبایل از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و اکنون تمامی گوشی های تلفن همراه از مبادی رسمی وارد کشور شده و دارای گارانتی معتبر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینم یه ایراد مسخره نکنه میخان گوشی داخلی بسازن اجبار کنن برای خریدن

  2. اینم نکنه میخان ازمون بگیرن ؟؟؟