اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو

اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو ؛ صدای بلندتر با طراحی خلاقانه

اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) از جمله خلاقانه‌ترین ویژگی‌های پرچمدار ال جی است که سبب شده صدای تولیدشده توسط این گوشی، بسیار بلند باشد. در این بخش نگاهی نزدیک‌تر به بلندگوی جدید ال جی خواهیم داشت.

یکی از ویژگی‌های پرچمدار ال جی که مدیران مانور زیادی روی آن می‌دهند، صدای بلند اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو است. این گوشی نه تنها در حالت عادی می‌تواند صدایی بلند تولید کند، بلکه با قرار دادن آن روی یک سطح صاف، شدت صدا باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. اما این سیستم جدید چگونه کار می‌کند؟

اندازه، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های بلندگوها است. به همین جهت، عملکرد اسپیکرهای تلفن های هوشمند به هیچ وجه با سیستم‌های صوتی برابری نمی‌کند. در واقع آنها برای انتقال صدایی بلند بسیار کوچک هستند. اما برخی گوشی ها عملکرد بهتری در مقایسه با سایرین دارند. به عنوان مثال، گلکسی اس 9 و آیفون های اخیر با بهره‌گیری از دو اسپیکر در آرایشی هوشمندانه، محدوده وسیع‌تری از طیف صوتی را پوشش داده و صدای استریو را به ارمغان می‌آورند. سونی اکسپریا ایکس زد 2 و ریزر فون از دو اسپیکر جلویی اختصاصی برای صدای متعادل و استریوفونیک استفاده می‌کنند. LG G7 که حالا شاهد رونمایی آن هستیم نیز با ترفندهای صوتی خاص خود در این دسته جای می‌گیرد.

آشنایی با اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو

بر خلاف اغلب گوشی های رده بالا، ال جی جی 7 تنها یک اسپیکر دارد. برای استفاده از سیستم استریو، مشابه چیزی که در آیفون ایکس شاهد به‌کارگیری آن بودیم، به بریدگی بالای صفحه بزرگتری نیاز است. هرچند، این اسپیکر تکی صدایی واقعا بلند دارد. این گوشی هوشمند نه تنها صدایی بلندتر از G6 تولید می‌کند، بلکه صدای تولیدشده توسط G7 زمانی که آن را روی سطحی صاف همچون یک میز قرار می‌دهید، باز هم بیشتر می‌شود.

اسپیکر Boombox ال جی جی 7

جی 7 زمانی که روی سطحی صاف قرار می‌گیرد، صدای بلندتری را تولید می‌کند

ال جی چگونه به این توانایی در تولید صدا دست پیدا کرده است؟ همه چیز با درایور اسپیکر بزرگ‌تر آغاز می‌شود؛ جزء فیزیکی واقعی که هوا را به منظور ایجاد صدا حرکت می‌دهد. اندازه این درایور در مقایسه با گوشی جی 6، 40 درصد بزرگ‌تر بوده و هدایت آن بر عهده آمپلی‌فایری قوی‌تر است. در همین حال، به منظور جلویگری از اعوجاج، بر عملکرد درایور هم نظارت شده و به کمک مداری اختصاصی تنظیم می‌شود.

در کنار تمامی این موارد، ال جی از تمام حجم داخلی G7 برای خلق محفظه‌ای مهر و موم شده برای اسپیکر استفاده می‌کند. همان‌طور که علاقه‌مندان اطلاع دارند، یک علم کامل پشت طراحی محفظه اسپیکر است و اندازه آن تا حد زیادی روی بازتولید صدا تاثیر می‌گذارد. بهتر است یک مثال بزنیم: اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو به لطف داشتن محفظه‌ای 17 بار بزرگ‌تر از گوشی ال جی جی 6، می‌تواند فرکانس‌های پایین‌تر را تقریبا با دو برابر صدای بلندتر در مقایسه با این موبایل پرچمدار که سال گذشته عرضه شد، بازتولید کند.

البته G7 ThinQ نخستین موبایل با این رویکرد نیست و گوشی اچ تی سی U11 که سال گذشته روانه بازار شد هم از حجم داخلی برای اسپیکر پایینی استفاده می‌کرد.

پس جادوی ال جی چگونه رخ می‌دهد؟ چرا یک درایور اسپیکر به اضافه فضای داخلی مساوی صدای بلندتر است؟ برای درک بهتر موضوع بهتر است یک گیتار کلاسیک را در نظر بگیرید. هدف طراحی این ساز و ایجاد فضایی خالی در بدنه، تقویت صدای سیم‌ها طی فرآیندی با نام رزونانس است. در رویکردی مشابه اما در مقیاسی کوچک‌تر، حجم داخلی گوشی G7 ThinQ به عنوان یک محفظه رزونانس برای تقویت فرکانس‌هایی خاص، اغلب بیس و “mid-tone”، عمل می‌کند.

اسپیکر Boombox ال جی جی 7

گوشی G7 از تمام فضای داخلی به عنوان یک محفظه رزونانس برای صدای بهتر استفاده می‌کند

این سیستم بسیار جذاب است، ولی ما هنوز علت تولید صدای بلندتر هنگام قرارگیری روی سطح صاف را توضیح نداده‌ایم. افزایش بلندی صدا نتیجه این واقعیت است که کل گوشی به خاطر طراحی غیر معمول رزونانسی خود می‌لرزد. در واقع این‌گونه به نظر می‌رسد که کل دستگاه یک اسپیکر است! این لرزش‌ها انتقال پیدا کرده و به کمک سطحی صاف برداشته می‌شوند. بنابراین، صدای تولید شده توسط اسپیکر این گوشی تقویت‌شده نیست، بلکه انرژی صدا به شکل موثرتری به هوا و سپس به گوش شما منتقل می‌شود.

اسپیکر Boombox ال جی جی 7 تینکیو عالی نیست!

صادقانه باید گفت که ویژگی‌های قابل توجهی در مورد “Boombox” وجود دارد که بلندی صدا یکی از آنهاست، اما چیزهایی هستند که چندان خوب به نظر نمی‌رسند. زمانی که شما موبایل را در دستان خود نگه داشته و مشغول تماشای ویدیو -نه لزوما موزیک ویدیو- می‌شوید، صدای تولیدشده همانند گلکسی اس 9 لذت‌بخش نیست چرا که اسپیکرهای استریو این گوشی صدا را به شکلی متعادل‌تر تولید می‌کنند. یکی دیگر از اشکالات اسپیکر این گوشی به قاب‌های محافظ مربوط می‌شود چرا که متریال مورد استفاده می‌تواند تاثیری منفی روی آن داشته باشد. با این حال، همچنان اسپیکرهای جدید پرچمدار ال جی را می‌توان یک ویژگی خیلی خوب در نظر گرفت که بسیاری از افراد از آن تقدیر می‌کنند.