هزینه پیامک

هزینه پیامک در اپراتورهای تلفن همراه کاهش پیدا کرد

با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، اخذ 10 ریال عوارض از ارسال هر پیامک تلفن همراه توسط اپراتورها متوقف شده و به این ترتیب هزینه پیامک کاهش پیدا کرده است.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از توقف اخذ 10 ریال عوارض ارسال هر پیامک تلفن همراه مطابق با بودجه سال 1397 خبر داد. در اسفندماه 1393، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک بند الحاقی درآمدی به تبصره 19 لایحه بودجه اضافه کرده بودند که طبق آن اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 10 ریال نیز از ارسال‌کننده پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.

حالا این قانون در بودجه سال 1397 حذف شده و معاون نظارت رگولاتوری نیز در نامه‌ای به اپراتورهای تلفن همراه از آن‌ها خواست اخذ این مبلغ را متوقف کنند. این نامه به استناد نامه مورخ 27 فروردین‌ماه دفتر حقوقی رگولاتوری به اپراتورهای موبایل ارسال شده و اپراتوها موظف شده‌اند از زمان اعلام این نامه، یعنی تاریخ 9 اردیبهشت 1397، عوارض قانونی 10 ریالی هر پیامک را دریافت نکنند.

هزینه پیامک 10 ریال ارزان شد

به این ترتیب هزینه پیامک در اپراتورهای تلفن همراه از این پس 10 ریال ارزان‌تر شده و در صورتی که اپراتورها از اول فروردین‌ماه این عوارض 10 ریالی را از مشترکان خود دریافت کرده باشند باید این مبالغ را به حساب مشترکان بازگردانند.