گوشی هواوی نوا 3 ای

چالش‌های طراحی گوشی هواوی نوا 3 ای و بریدگی بالای صفحه نمایش

گوشی هواوی نوا 3 ای (Huawei Nova 3e) مدتی پیش وارد بازار ایران شد و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. در این مطلب، چالش‌های طراحی نوا 3 ای از جمله بریدگی بالای صفحه نمایش و کاهش حاشیه آن را بررسی می‌کنیم.

از زمان عرضه آیفون 10 در نیمه دوم سال 2017، طراحی بریدگی صفحه نمایش در بالای گوشی های هوشمند، روند رو به رشدی را تجربه کرده است. امروزه این طراحی به عنوان یک ویژگی استاندارد در گوشی‌هایی با صفحه نمایش بدون حاشیه تبدیل شده است. هواوی به تازگی گوشی nova 3e را با نمایشگر بسیار چشمگیر و یک بریدگی به اندازه 18 میلی‌متر در بالای دستگاه معرفی کرد. این تقریبا 50 درصد از پهنای 34.6 میلی‌متری بر روی آیفون 10 کوچک‌تر است. به نظر شما این مورد برای شگفتی دانستن این صفحه نمایش کم نیست؟

گوشی هواوی نوا 3 ای

در حقیقت، طراحی ظاهری که اولین بار ظاهر شد، تعدادی از مصرف‌کنندگان با این سبک طراحی ارتباط خوبی برقرار نکردند. طراحی ایجاد شده توسط اپل در بعضی از رسانه‌ها مورد انتقاد شدید قرار گرفت. با این حال، طراحی جدیدی که HUAWEI در گوشی هوشمند جدید خود پیاده‌سازی کرد مورد مقبول افراد بیشتری قرار گرفته و تا حدود زیادی با سلیقه مخاطب هم‌خوانی پیدا کرد.

دلایل زیادی برای ایجاد این طراحی وجود دارد. به عنوان مثال، آیفون 10 یک دوربین سلفی، مادون قرمز، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط، بلندگو و فناوری dot projector را در جلوی دستگاه ادغام کرده است. اما تکنولوژی در یک مقطع نمی‌ایستند و با توجه به ادغام فشرده فناوری‌های مذکور این امکان وجود داشت که باز هم باریک‌تر شود.

با توجه به طراحی متفاوت کامپوننت‌های گوشی‌های اندرویدی، طراحی بریدگی در بالای صفحه نمایش می‌توانست متفاوت باشد. البته در برنامه بلندمدت این بریدگی به صورت کلی ناپدید خواهد شد. با این حال تا آن روز شاهد باریک‌تر شدن این قسمت خواهیم بود.

تجربه کاربری منحصربه‌فرد با گوشی هواوی نوا 3 ای

HUAWEI وقت و انرژی زیادی را صرف طراحی گوشی نوا 3 ای کرد که با هدف ارائه یک تجربه منحصربه‌فرد برای کاربران جوان بود. در حالی که ارتفاع بریدگی با آیفون 10 یکسان است اما عرض گوشی هواوی نوا 3 ای تقریبا 50 درصد کوچک‌تر است. کاهش هر 1 میلی‌متر، نتیجه پیشرفت‌های مهندسی و بهبود فرآیند در HUAWEI است.

گوشی هواوی نوا 3 ای

به عنوان مثال، به منظور تضمین کامل از نظر کیفی، HUAWEI یک طرح اتصال برق را با یک طراحی حفاظتی سیم به تصویب رساند که فضای آنتن را از 11.1 میلی‌متر به 2.6 میلی‌متر کاهش داد. این باعث می‌شود که فاصله و عملکرد آنتن در کوچک‌ترین فضای ممکن، افزایش یابد.

علاوه بر این، گوشی هواوی نوا 3 ای دارای دوربین جلویی با تکنولوژی منحصربه‌فرد است. کاهش ضخامت دستگاه و حاشیه‌های کناری باعث شده است که عرض پلاستیکی ضد گردوغبار فقط  0.5 میلی‌متر باشد که 0.2 میلی‌متر کوچک‌تر از فضای طراحی سنتی است. دوربین با توجه به کاهش 44 درصدی از نظر اندازه، کاملا استاندارد طراحی شده و از عملکرد خوبی برخوردار است. طرح بریدگی در بالای صفحه نمایش با سنسورهای نور و دوربین جلو تنها به ضخامت 2.6 میلی‌متر رسیده است.

محل هدفون مانند پریسکوپ طراحی شده تا برای برآوردن نیازهای خروجی صدا با اندازه حداقلی، بهترین کیفیت را داشته باشد. این فرایند جدید با حداقل فضای ممکن، کیفیت حداکثری را تضمین می‌کند.

هر کاهش 0.1 میلی‌متر، نتیجه تعداد زیادی از پیشرفت‌های تحقیق و توسعه بود. Huawei پیشرفت‌های زیادی در طراحی خود بر روی دستگاه‌های جدید انجام داده است و ظرفیت‌های جدیدی را در صنعت گوشی هوشمند ایجاد کرد. گوشی هواوی نوا 3 ای پر از شگفتی‌های دلپذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به گفته خودش از ایفون زودتر به این فناوری رسیده بودن

  2. هواوی واقعا روی گوشی هاش کم نمیذاره