دوربین سلفی ال جی جی 7

مقایسه اولیه دوربین سلفی ال جی جی 7 تینکیو با ال جی جی 6 و دو پرچمدار دیگر

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) که به تازگی معرفی شده، اولین پرچمدار ال جی در سال 2018 محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌ ها و قابلیت های مهم ال جی G7 دوربین‌های باکیفیت آن است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه دوربین سلفی ال جی جی 7 با دیگر پرچمداران بپردازیم.

ال جی جی 7 تینکیو همانند چند نسل اخیر پرچمداران این شرکت، با تمرکز بر روی ویژگی‌های مالتی‌ مدیا اعم از دوربین‌های باکیفیت معرفی شده است. شرکت سازنده درباره پیشرفت‌های صورت گرفته در دوربین اصلی گوشی صحبت‌های زیادی به میان آورده، اما درباره تغییرات دوربین سلفی ال جی جی 7 اطلاعات زیادی در دسترس نیست. با مقایسه دوربین سلفی ال جی جی 7 تینکیو با ال جی جی 6، ال جی وی 30 اس و گلکسی اس 9 به این موضوع نیز پی خواهیم برد.

امروز بیشتر پرچمداران، به دوربین‌های سلفی تقریبا یکسانی از نظر مشخصات فنی و بر روی کاغذ مجهز می‌شوند. به عنوان نمونه اغلب آن‌ها دارای دوربین‌های سلفی 8 مگاپیکسلی هستند. به همین دلیل اهمیت الگوریتم‌های پردازش تصویر به کار رفته و ویژگی‌های نرم افزاری روز به روز بیشتر می‌شود. با توجه به یکسان بودن رزولوشن‌ها، تنها با قرار دادن نمونه تصاویر دوربین‌های مختلف کنار یکدیگر می‌توان به خوبی درباره آن‌ها و برتری هر یک نسبت به دیگری قضاوت کرد.

دوربین سلفی ال جی جی 7

در نظر داشته باشید در این مقایسه دوربین سلفی ال جی جی 7 با سه پرچمدار دیگر، نسخه اولیه پرچمدار تازه وارد ال جی مورد استفاده قرار گرفته است، به همین دلیل بعید نیست در نسخه تجاری و عرضه شده برای کاربران، تغییرات نرم افزاری بیشتری اعمال شود که سبب تغییر کیفیت نهایی تصاویر ثبت شده خواهد شد.

صحنه اول

در این منظره تمرکز بر روی نحوه مدیریت یک محدوده دینامیکی وسیع توسط دوربین سلفی هر چهار گوشی قرار دارد. در این صحنه اختلاف زیادی بین بخش دارای نور و قسمت متشکل از سایه دیده می‌شود که همچنان موقعیت خوبی برای به چالش کشیدن دوربین‌ها است. متاسفانه در این منظره، بر روی بخشی از صورت کاربر نور زیادی تابیده شده که سبب از بین رفتن جزییات آن شده است.

صحنه دوم

در این منظره، نور بسیار زیادی از پس‌زمینه تابیده می‌شود، به همین دلیل سوژه‌ای مناسب برای به چالش کشیدن دوربین سلفی ال جی جی 7 و سه گوشی دیگر است. در شرایط مناسب و بدون استفاده از حالت HDR، دوربین باید بتواند میزان نور دریافت شده از پس‌زمینه را مدیریت کرده و صورت کاربر (سوژه اصلی عکس) را روشن‌تر نشان بدهد. اما آیا هیچ کدام یکی از این چهار گوشی موفق به انجام چنین کاری شده‌اند؟

صحنه سوم

در منظره سوم اگرچه کاربر در روشنایی روز، در یک محیط باز قرار دارد، اما به خاطر ابری بودن هوا خبری از نور مستقیم آفتاب نیست. به همین دلیل عکاسی برای دوربین سلفی ال جی جی 7 و سه پرچمدار دیگر همچنان چالش برانگیز محسوب می‌شود. بهتر است در این تصاویر، به نحوه ثبت رنگ‌ درختان نیز توجه کنید.

این مطلب در واقع بررسی اولیه دوربین دوربین سلفی ال جی جی 7 تینکیو بود. بعد از عرضه نسخه تجاری گوشی، به طور مفصل قابلیت‌های دوربین سلفی این گوشی را بررسی کرده و نمونه تصاویر آن را با تعداد بیشتری از پرچمداران مقایسه خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. گوشی سامسونگ A10

  2. همشون در یه حد بودن

  3. از الجی انتظار این همه پیشرفتو نداشم

  4. الجی وی 30 اس بهترین بود توی اینا

  5. چرا فک میکنم جی 6 بهتر بود؟