ربات Misty II

ربات Misty II با قیمت 3200 دلار و قابلیت‌های پیشرفته معرفی شد

کمپانی Misty Robotics از ربات Misty II رونمایی کرد. این ربات 3200 دلاری با توانایی انجام کارهای مختلفی همچون گشت‌زنی در خانه و بازی با سگ خانگی، می‌تواند برای انجام وظایف پیشرفته برنامه‌ریزی شود.

Misty II، نسل دوم از ربات قابل برنامه‌ریزی زیرمجموعه شرکت Sphero محسوب می‌شود که در نمایشگاه CES 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. در حالی که Misty I نسخه آزمایشی این محصول بود تا توسعه‌دهندگان منتخب روی آن و قابلیت‌های مختلف کار کنند، ربات Misty II نسخه کامل‌تری بوده و آماده ارائه برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان است.

ربات Misty II با نمایشگری که روی آن می‌توان چشمان کارتونی پرمعنی را پیدا کرد، هم‌چنان فرم شایان ستایش نسل قبلی را حفظ کرده است، اما حالا به لطف ترکیب رنگ‌های سفید و خاکستری، کامل‌تر به نظر می‌رسد.

بسیاری از قابلیت‌های Misty I که انجام آنها در تئوری در نظر گرفته شده بود، عملا با Misty II قابل انجام است. این ربات از دو پردازنده اسنپدراگون ساخته شرکت کوالکام قدرت گرفته و روی سیستم عامل های Windows IoT Core و اندروید 7 اجرا می‌شود. محصول پیش رو از آرایه میکروفون میدان دور بهره برده و همراه با یک دوربین 4K که می‌توان محتوای آن را از طریق وای فای استریم کرد، تشخیص چهره، دو اسپیکر و مجموعه‌ای از سنسورها برای نقشه‌برداری محیط و امتناع از برخورد با اشیاء تولید می‌شود. البته در این نسخه جدید می‌توان بازوها را هم پیدا کرد. در واقع هدف اصلی سازندگان از تولید Misty II، استفاده از تمامی این قابلیت‌ها و دانلود مهارت‌ها طیق سلیفه کاربران و یا ایجاد مهارت‌های اختصاصی، با استفاده از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک بصری یا رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت است.

جدای از تمام کارهای ابتدایی که این ربات قادر به انجام آنهاست، مثل تشخیص افراد خاص و یا قرارگیری خودکار در محل شارژ، شما می‌توانید ربات خود را برای انجام موارد پیشرفته‌تر نیز به خدمت بگیرید. برخی از ایده‌هایی که Misty Robotics در وب‌سایت خود ارائه می‌کند شامل گشت‌زنی در محیط خانه زمانی که رفته‌اید، تهیه فهرستی از مواد غذایی موجود و یا بازی با سگ خانگی زمانی که در خانه تنها است، می‌شود. همچنین اگر انگیزه بیشتری دارید، می‌توانید کارهایی همچون چاپ نسخه سه‌بعدی بازوی این ربات همراه با نگهدارنده نوشیدنی یا اضافه کردن سنسورهای اضافی برای نظارت بر کیفیت هوا را به آن اضافه کنید.

ربات Misty II

با اینکه ربات Misty II مدلی اقتصادی‌تر از محصولات اخیر این شرکت به نظر می‌رسد، سازندگان آن را محصولی برای عموم مصرف‌کنندگان نمی‌دانند:

Misty II برای توسعه‌دهندگان نرم افزاری (کارآفرین‌ها و شرکت‌ها)، دانش‌آموزان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)، سازندگان و برنامه‌نویسان پرشور که به ربات‌ها علاقه‌مند هستند اما به خاطر قیمت بسیار بالا، نیاز به مدرک تحصیلی رباتیک و یا نداشتن مهارت‌های مفید برای وظایف روزمره هرگز موفق به «برنامه‌ریزی یک ربات» نشده‌اند، ساخته شده است.

Misty Robotics همچنین یک پویش 30 روزه برای جمع‌آوری سرمایه از سوی مردم را هم آغاز کرده است که شامل 50 درصد تخفیف برای ربات Misty II می‌شود. اگرچه این ربات 3200 دلار قیمت‌گذاری شده است، اما 250 خریدار اول تنها 1499 دلار پرداخت خواهند کرد و مجموعه دوم نیز می‌توانند این ربات را با قیمت 1599 دلار خریداری کنند. سازندگان زمان عرضه Misty II را چهارم دسامبر (سیزدهم آذر) اعلام کرده‌اند، اما همواره احتمال تغییر عرضه محصولاتی که سرمایه آنها از طریق مردم جمع‌آوری می‌شود وجود دارد. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این ربات را تماشا کنید.

معرفی ربات Misty II

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این عروسک به این گرونی به چه دردی میخوره؟؟