سیستم ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران

سیستم ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران خلیج عربی را نمایش می‌دهد!

تصاویری از سیستم ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران به انتشار رسیده که نشان می‌دهد این سیستم تمامیت ارضی ایران را زیر پا گذاشته و به جای واژه‌ی حقیقی «خلیج فارس»، عبارت جعلی و دروغین خلیج عربی را به نمایش می‌گذارد!

ماموت خودرو نام شرکتی است که به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن آلمان در ایران مشغول فعالیت است. این شرکت چند ماهی است که خودروهای پاسات و تیگواین شرکت فولکس واگن را در ایران به فروش می‌رساند و ادعا می‌کند که خودروهای قابل فروش آن‌ها در ایران، مختص این مشتریان سفارشی می‌شوند. اما حالا اسنادی به دست رسیده که نشان می‌دهد این ادعا چندان هم درست نیست!

یکی از مشکلات حاصل از تحریم های بین‌المللی علیه ایران که گریبان واردکنندگان خودرو را می‌گیرد، عدم پشتیبانی سیستم های ناوبری اتومبیل‌هایشان از جاده‌های کشورمان است. در واقع شما نمی‌توانید از سیستم ناوبری فابریک اکثر خودروهای وارداتی به کشور استفاده کنید. حال همین قضیه باعث اتفاق بسیار زشتی در خودروهای فولکس واگن در ایران شده است که باعث برانگیختن احساسات مردم کشورمان نیز شده است.

سیستم ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران

سیستم ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران در حال حاضر مختص کاربران ایرانی سفارشی سازی نشده است و از همان نسخه‌ی بین‌المللی استفاده می‌کند؛ این درحالیست که ماموت خودرو در نخستین آزمایش رانندگی خودروهای فولکس واگن که چند ماه پیش برگزار شد، متعهد شده بود تا هر چه سریع‌تر این سیستم ناوبری سفارشی را هرچه سریع‌تر در خودروهایش قرار دهد. البته این مشکل تنها مختص ماموت خودرو نیست، بسیاری از واردکنندگان با وجود مشکلات و موانعی که جلوی روی خود می‌بینند، معمولا با دادن وعده‌های مختلف سعی بر آن دارند تا به نوعی کاربران را دلخوش به انتظار کنند. در بعضی از موارد که تحریمی در کار نیست نیز، مشکل کار با برخی از شرکت‌های ماهواره‌ای باعث می‌شود تا واردکنندگان نتوانند به طور کامل، این سرویس را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

فولکس واگن پاسات صاحب یکی از مجهز‌ترین سیستم‌های ناوبری در بین خودروهای وارداتی در ایران است. وقتی با این سیستم ناوبری کار کردیم، متوجه شدیم که جی پی اس فعال آن فاقد پشتیبانی از کشورهایی همچون ایران، ترکیه عراق و روسیه است. اما نکته‌ی بسیار مهمی که در این سیستم دیدیم، استفاده از عبارت جعلی خلیج عربی بر روی نقشه به جای خلیج فارس بود. در حالی که فولکس واگن جزو سه خودروساز بزرگ جهان به شمار می‌رود، استفاده از چنین عبارت جعلی که می‌تواند احساسات یک ملت را برانگیزد،‌ باید مسئولان ماموت خودرو را به پاسخ در این باره وا دارد!

سرانجام ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران

آیا مسئولان ماموت خودرو از وجود این عبارت جعلی در سیستم ناوبری خودروهای فولکس واگن پاسات و تیگوان بی‌اطلاع بوده‌اند (که چنین چیزی ممکن نیست)؟ بهتر بود اصلا نرم افزاری که تمامیت ارضی ایران را زیر سوال می‌برد، اصلا از همان ابتدا نیز در سیستم های ناوبری فولکس واگن پاسات در ایران بارگزاری نمی‌شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. کمی تفکر به از تعصب بسیار
    نژادِ برتر، شعار نازیسم بود که دنیا را به جنگ‌جهانی کشاند
    آدم [اگه بخواد بنازه] بایست به داشته‌اش بنازه نه به نداشته‌هاش
    خواهی‌نخواهی، ایران کشوری چندملیتی است؛ به هموطن عرب اهانت نشه

  2. از بی عرضگی خودتونه چرا فش به عربا میدین مگه اونا چی دارن شما ندارین یه کم فکر میخواد

  3. کلانتر که از شهر بره قورباغها هم هفت تیر میکشن …شده حکایت عربها

  4. عربای پاپتی چه آدم شدن

  5. چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان یا تازیان درآیند آن‌جا دلیر