نگاه اولیه به هواوی وای 7 پرایم مدل 2018 ؛ نمایشگر فول ویو و دوربین دوگانه

نگاه اولیه به هواوی وای 7 پرایم مدل 2018 ؛ نمایشگر فول ویو و دوربین دوگانه

مدل 2018 هواوی وای 7 پرایم جدیدترین گوشی اقتصادی این برند چینی است که وارد بازار شده و به سبب قیمت فوق‌العاده‌اش، احتمالا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. ما نیز بعد از دریافت این گوشی در گجت نیوز، نگاه اولیه‌ای به آن داشته‌ایم و قصد داریم مهمترین مشخصات و ویژگی های فنی آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

مشخصات فنی گوشی هواوی وای 7 پرایم

در این بخش از نگاه اولیه به هواوی Y7 Prime مدل 2018 شما می‌توانید لیستی از مهمترین مشخصات سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری این گوشی را مشاهده کنید. برخورداری از سه درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی و البته اندروید ۸ اوریو، از برترین نقاط قوت وای 7 پرایم 2018 در این بخش محسوب می‌شوند:

  • طول بدنه: ۱۵۸.۳ میلی‌متر (۶.۲۳ اینچ)
    ضخامت: ۷.۸ میلی‌متر (۰.۳۱ اینچ)
    عرض: ۷۶.۷ میلی‌متر (۳.۰۲ اینچ)
  • وزن: ۱۵۵ گرم
  • رنگ‌ها: طلایی، مشکی و آبی
  • جنس بدنه: آلومینیوم، پلاستیک و شیشه
  • پورت‌های ورودی: میکرو یو اس بی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: اسنپدراگون ۴۳۰ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 505)
  • فرکانس پردازنده: ۱.۴ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۳ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۳۲ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی جانبی
  • محتویات جعبه: گوشی هواوی وای 7 پرایم، آداپتور شارژر دیواری (۵ ولت/ ۱ آمپر)، کابل میکرو یو اس بی، سوزن خروج سیم‌کارت (محتویات جعبه با توجه به شماره مدل و بازار مقصد ممکن است متفاوت باشد)
  • امکانات صدا: هواوی هیسن، فناوری صدای سه بعدی، اسپیکر تک کاناله، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت بر روی پشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، شتاب‌سنج، فناوری تشخیص چهره
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۹۹ اینچ
  • پنل نمایشگر: IPS LCD (نمایش ۱۶ میلیون رنگ)
  • تراکم پیکسلی: ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ (با نسبت تصویر ۱۸:۹)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل (اچ دی پلاس)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۶.۲۸ درصد
  • دوربین اصلی: دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسل
    قابلیت‌های دوربین: فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه
    امکان تغییر گشودگی دریچه‌ی دیافراگم هنگام عکاسی و بعد از عکاسی
    فیلمبرداری تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما و HDR
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم به میزان f/2.0
    قابلیت‌های دوربین سلفی: عکاسی با حرکت دست، حالت مخصوص زیباسازی چهره
    افکت فیلترهای رنگی، حالت پانوراما
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت لیتیوم-یونی
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری اختصاصی EMUI 8.0
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان، 4G LTE، وای فای 802.11 b, g, n، وای فای دایرکت، اتصال به دو دستگاه بلوتوثی به طور همزمان، هات اسپات و بلوتوث ۴.۲

طراحی و کیفیت ساخت بدنه

نگاه اولیه به هواوی وای 7 پرایم مدل 2018 ؛ نمایشگر فول ویو و دوربین دوگانه

هواوی سری وای را برای آن دسته از کاربران جوانی تولید می‌کند که دوست دارند یک ظاهر مدرن و مشخصاتی قابل قبول برای اجرای اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف را با پرداخت قیمتی پایین داشته باشند. هواوی وای 7 پرایم مدل 2018 نیز با یک جهش بی‌نظیر نسبت به مدل سال گذشته، حالا آمده است که همان موفقیت‌های مدل قبلی را این بار به شکلی گسترده‌تر نصیب هواوی کند.

وای 7 پرایم از یک نمایشگر فول ویوی ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس بهره می‌برد که طبق گفته‌ی هواوی، ۱۵ درصد فضای بیشتری را برای تماشای محتوا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نمایشگر از بالا و پایین تنها دو حاشیه‌ی مستطیلی محدود دارد که دوربین سلفی، چراغ نوتیفیکیشن و اسپیکر تماس در قسمت بالا و لوگوی نقره‌ای‌رنگ هواوی در قسمت پایینی آن دیده می‌شوند.

پنل پشتی وای 7 پرایم از یک پلاستیک یک‌تکه تشکیل شده که وزن کلی دیوایس را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است. بین نمایشگر و پنل پشتی گوشی را یک فریم فلزی پوشانده که انحنای بسیار نرم آن باعث شده است نگه داشتن گوشی در دست علیرغم نمایشگر بزرگش، کاملا آسان باشد. این فریم فلزی که میزبان دکمه‌های ولوم و پاور در سمت راست و خشاب سیم‌کارت در سمت چپ دستگاه است، جنس بسیار مرغوبی دارد و توناژ رنگی براق آن، علیرغم هماهنگی کلی با رنگ بدنه، تضاد جالبی بین دو پنل ایجاد می‌کند.

یکی از نقاط قوت مدل 2018 وای 7 پرایم در این است که خشاب سیمکارت آن توانایی میزبانی از دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی دارد. این قابلیت باعث می‌شود که دیگر برای قرار دادن کارت حافظه و سیم‌کارت دوم، نیازی نباشد که ناچارا یکی از این دو را انتخاب کنید.

عملکرد فنی و امکانات نرم افزاری

نگاه اولیه به هواوی وای 7 پرایم مدل 2018 ؛ نمایشگر فول ویو و دوربین دوگانه

با وجود این که کمتر از یک میلیون برای خرید وای 7 پرایم 2018 هزینه می‌کنید، اما به هیچ وجه لازم نیست که انتظارات خود را از این گوشی پایین بیاورید. پردازنده‌ی ۱.۴ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۴۳۰ در کنار ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، توان کافی برای اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر پیام‌‌رسان‌های محبوب، مرور اینترنت و انجام بازی‌های سبک و معمایی را فراهم می‌کند.

یکی از انتخاب‌های هوشمندانه‌ی هواوی برای این دیوایس که در تمام مدل‌های دیگر گوشی های ۲۰۱۸ این برند چینی نیز تکرار شده است، استفاده از جدیدترین ورژن سیستم عامل گوگل است. اندروید ۸ اوریو به همراه رابط کاربری EMUI 8.0 که از تقسیم هوشمند صفحه برای مالتی تسکینگ پیشرفته پشتیبانی می‌کند، توان کمتری از پردازنده و ظرفیت رم را به خود مشغول می‌کند و این موضوع باعث بهره‌وری بالاتری می‌شود.

هواوی برای بالا بردن امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، دو روش در وای 7 پرایم 2018 قرار داده است که اولی، سنسور اثر انگشت آن است. این سنسور داخل یک فرورفتگی و بر روی پنل پشتی قرار گرفته، نسل چهارم این سیستم امنیتی است و در کمتر از ۳۵ صدم ثانیه می‌تواند قفل دستگاه را باز کند. روش دوم اما تشخیص چهره‌ی کاربر است که از طریق دوربین سلفی، ۱۰۲۴ نقطه‌ی مختلف را بر روی چهره‌ی فرد تشخیص می‌دهد و در کمتر از ۹۰۰ هزارم ثانیه، می‌تواند قفل دستگاه را باز کند.

از دیگر امکانات جالبی که Y7 Prime مدل 2018 به کاربران می‌دهد، قابلیت استفاده از دوربین دوگانه‌ی ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر باکیفیت است. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت Wide Aperture Mode اشاره کرد که اجازه می‌دهد حتی بعد از عکاسی و از داخل گالری، نقطه‌ی فوکوس بر روی پس زمینه و سوژه را تغییر داده و حتی میزان باز بودن دیافراگم (برای محو شدن یا شفاف شدن پس زمینه) را خود کاربر تا ۷ درجه‌ی مختلف تعیین کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. یکی از بهترین و خوش قمیت ترین گوشی ها هواوی

  2. گوشی چرت به این میگن یک میلیونم باید بدی بابتش