زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان توضیح می‌دهند چرا از لبه زمین پرت نمی‌شویم

در نظریه‌ای جدید و عجیب، زمین تخت گرایان اعلام کردند که ما از لبه زمین تخت به پایین نمی‌افتیم. آنها علت این اتفاق را همان فیزیک به کار رفته در  یک بازی ویدئویی اعلام کردند.

به عقیده زمین تخت گرایان، زمین برخلاف مطالب کتاب‌های پایه، قوانین علمی و پروازهای طولانی‌مدت هواپیماها، کاملا مسطح است. صفحه‌ای تخت که با دیواره‌های یخی احاطه شده است.

البته از 6 قرن پیش از میلاد، افرادی چون فیثاغورث به زمین کروی معتقد بودن و کسانی چون ارسطو نیز به محاسبه شعاع این حجم کروی پرداختند. اما اکنون، پس از گذشت هزاران سال و ارسال فضاپیماها و ماهواره‌ها، هنوز کسانی هستند که درباره تخت بودن زمین بحث می‌کنند.

مدتی است که نظریه جدیدی در فضای اینترنتی در حال دست به دست شدن است که توضیح می‌دهد چرا ما از لبه یک زمین تخت به پایین نمی‌افتیم.

زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان معتقدند دلیل به پایین نیفتادن ما از لبه یک زمین تخت، با قوانین فیزیک یک بازی قدیمی ویدئویی در ارتباط است. بازی ویدئویی Pac-Man که به احتمال زیاد، شما نیز روزگاری این بازی را انجام داده‌اید. حتی همین حالا نیز می‌توانید به راحتی و با جستجوی عبارت Pac-Man در گوگل، به صورت آنلاین لحظاتی را به این بازی اختصاص دهید.

بازی Pac-Man

البته افرادی چون Darren Nesbit هم هستند که ادعا دارند زمین به شکل یک الماس است که توسط پایه‌هایی نگه داشته شده است. اما دیدگاه رایج‌تر، برخلاف شواهد بسیار از کروی بودن زمین، همان صفحه تخت است.

سوالی که زمین تخت گرایان هیچگاه به آن پاسخ نداده بودند این است که: اگر زمین واقعا تخت باشد، چگونه ما از لبه آن به پایین پرت نمی‌شویم؟

Nesbit پاسخ می‌دهد: اثر Pac-Man!

این بازی برای اولین بار در سال 1980 و در ژاپن ارائه شد. شما در این بازی کاراکتر زردرنگی را درون یک ماز هدایت می‌کنید. همزمان، به خوردن غذا مشغولید و سعی می‌کنید تا دشمنانتان فرار کنید.

Nesbit عقیده دارد که این بازی می‌تواند این سوال را پاسخ دهد. بخصوص سمت چپ و راست این ماز که به صورت پورتال عمل می‌کنند و شما با وارد شدن به یکی از آنها، از سمت دیگر وارد صفحه بازی می‌شوید.

به گفته Nesbit زمین ما به شیوه مشابهی کار می کند. ما می‌توانیم به شکلی جادویی از سمتی از زمین تخت خارج شده، و از سمتی دیگر وارد آن شویم. به این ترتیب هیچگاه از لبه این صفحه به پایین نمی‌افتیم. یعنی با روی هم افتادن فضا زمان، اثر Pac-Man اتفاق افتاده و این مشکل حل می‌شود!