زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان توضیح می‌دهند چرا از لبه زمین پرت نمی‌شویم

در نظریه‌ای جدید و عجیب، زمین تخت گرایان اعلام کردند که ما از لبه زمین تخت به پایین نمی‌افتیم. آنها علت این اتفاق را همان فیزیک به کار رفته در  یک بازی ویدئویی اعلام کردند.

به عقیده زمین تخت گرایان، زمین برخلاف مطالب کتاب‌های پایه، قوانین علمی و پروازهای طولانی‌مدت هواپیماها، کاملا مسطح است. صفحه‌ای تخت که با دیواره‌های یخی احاطه شده است.

البته از 6 قرن پیش از میلاد، افرادی چون فیثاغورث به زمین کروی معتقد بودن و کسانی چون ارسطو نیز به محاسبه شعاع این حجم کروی پرداختند. اما اکنون، پس از گذشت هزاران سال و ارسال فضاپیماها و ماهواره‌ها، هنوز کسانی هستند که درباره تخت بودن زمین بحث می‌کنند.

مدتی است که نظریه جدیدی در فضای اینترنتی در حال دست به دست شدن است که توضیح می‌دهد چرا ما از لبه یک زمین تخت به پایین نمی‌افتیم.

زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان معتقدند دلیل به پایین نیفتادن ما از لبه یک زمین تخت، با قوانین فیزیک یک بازی قدیمی ویدئویی در ارتباط است. بازی ویدئویی Pac-Man که به احتمال زیاد، شما نیز روزگاری این بازی را انجام داده‌اید. حتی همین حالا نیز می‌توانید به راحتی و با جستجوی عبارت Pac-Man در گوگل، به صورت آنلاین لحظاتی را به این بازی اختصاص دهید.

بازی Pac-Man

البته افرادی چون Darren Nesbit هم هستند که ادعا دارند زمین به شکل یک الماس است که توسط پایه‌هایی نگه داشته شده است. اما دیدگاه رایج‌تر، برخلاف شواهد بسیار از کروی بودن زمین، همان صفحه تخت است.

سوالی که زمین تخت گرایان هیچگاه به آن پاسخ نداده بودند این است که: اگر زمین واقعا تخت باشد، چگونه ما از لبه آن به پایین پرت نمی‌شویم؟

Nesbit پاسخ می‌دهد: اثر Pac-Man!

این بازی برای اولین بار در سال 1980 و در ژاپن ارائه شد. شما در این بازی کاراکتر زردرنگی را درون یک ماز هدایت می‌کنید. همزمان، به خوردن غذا مشغولید و سعی می‌کنید تا دشمنانتان فرار کنید.

Nesbit عقیده دارد که این بازی می‌تواند این سوال را پاسخ دهد. بخصوص سمت چپ و راست این ماز که به صورت پورتال عمل می‌کنند و شما با وارد شدن به یکی از آنها، از سمت دیگر وارد صفحه بازی می‌شوید.

به گفته Nesbit زمین ما به شیوه مشابهی کار می کند. ما می‌توانیم به شکلی جادویی از سمتی از زمین تخت خارج شده، و از سمتی دیگر وارد آن شویم. به این ترتیب هیچگاه از لبه این صفحه به پایین نمی‌افتیم. یعنی با روی هم افتادن فضا زمان، اثر Pac-Man اتفاق افتاده و این مشکل حل می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

54 دیدگاه

  1. اگه در نظر بگیریم زمین تخت باشه ، جاذبه ای که داره هم دو طرفه هست ، یعنی زیر کره (دیسک!) زمین هم باید جاذبه جاذبه اجسام رو به سمت خودش جذب کنه.
    از طرفی تخت گرایان هم میگن خورشید دور زمین میچرخه، پس باید به زیر دیسک زمین هم بتابه ، جنس زمین هم که زیر و روش باید خاکی باشه
    نتیجه: همین الان زیر پای ما یه دنیای دیگه هست با کلی موجود نا شناخته پیشرفته و با پیشرفتشون ثابت کردن زمین صافه!!

    *برگرفته گوسفند های اژدها کشِ دیسک زمین

  2. هواپیمایی رو در نظر بگیریم که ازتهران به مقصد نیویورک درحرکت است . فرض بگیریم سکان هواپیما در تمام طول پرواز بصورت افقی نگه داشته شود و ارتفاع سنج دائما درحال ثبت نقطه به نقطه مسیر باشد . اگر زمین تخت باشد این هواپیما پس از طی مسافت مسیر باید به مقصد برسد درغیر اینصورت فاصله هواپیما از سطح زمین دائما افزایش یافته و چون زمین گرد هست ما باید بجای رسیدن به نیویورک ازفضا سر دربیاوریم.

    • هواپیما همونجور که از اسمش پیداست “هوا” پیما هست نه “فضا” پیما و نمیتونه از جو خارج بشه

      ارتفاع سنج اگه رو ارتفاع ثابت باشه معنیش اینه که روی کمان داره حرکت میکنه

  3. یه مشت تخت گرای دیوونه ریخته اینجا هی تند تند نظر میدن
    برین اونور بذارین هوا بیا…
    والا

  4. لااقل اینقدر دروغ نگید و آزاده باشید . تخت گرایان اصلا به چیزی به اسم فضا اعتقاد ندارن اصلا زمین لبه نداره که بخوان ازش پرت شن بیرون . اول یه دروغی رو بهشون نسبت میدید بعد خودتون بهش میخندید . اگر استدلال داشتید مناظره میکردید اما چون ندارید فقط مسخره کردن و دروغ گفتنو بلدید

  5. خخخخخخخ هر از گاهی که حالم خوب نیس میام این نظرات زمین تختو میخونم و از خنده میترکم 😂😂😂 و هرازگاهی گریه میکنم به حال ایرانم…. من خودم به خدا و این جور مزخرفات اصلا اعتقاد ندارم ولی از اونجایی که به قول شما یه مرتدم وقبلا حافظ قران بودم یه ایه از کتاب محمد از سوره شمس که میگه والارض و ما طحاها … یه مفسر بزرگ دانشگاه الازهر (شیخ ذاکر نایک)میگفت که در عربی طحا کردن یعنی یه چیز خیلی خیلی بزرگو غلتاندن… میخواست بگه که حتی قران هم گفته که زمین گرده …. حالا اگه یه استاد دانشگاه بزرگترین داشگاه علوم اسلامی میخواد بگه که زمین گرده شما جوجه ها میخواین برعکسشو بگین (و ثابتش کنیین😂😂😂😂)

    • اره مثل شما هستن که 2 تا عکس گرافیکی کروی بودن زمین رو باور کردید.
      من طرفدار تخت گرایی نیستم ولی کروی بودن رو هم قبول ندارم چون تا الان یه عکس واقعی نذاشتن و نمیشه هم عکس گرفت چون اون فاصله ای که بخان زمین کاملا معلوم باشه بتوننم برن.وجود هاله های ابری نمیزاره عکس گرفت.

  6. خوب همین کارم کردن و یه دانشمندو با بالون فرستادن هوا.طرفم هر چقدر بالا رفت گفت چرا من هر چه نگاه میکنم زمینو صاف میبینم.ولی میشه سوال شما رو یه جور دیگه مطرح کرد.به اینگونه که چرا سالهاست ما عکسای ماهواره ای رو میبینیم و زمینو گرد میبینیم؟
    خوب جوابش سادست.چون با دوربینهای چشم قورباغه ای عکس گرفتن که همه چیزو کروی نشون میده.
    شاید بازم قبول نکنین.
    یه دلیل دیگه:چرا یه ستاره درست پشت خورشیده ولی ما اونو میبینیم؟شاید تا بحال نخواستیم دنبال اطلاعات صحیح بریم و خودمون تحقیق کنیم.چرا؟
    سومین دلیل اینکه به خلبانایی که(فکر کنم از افغانستان)به سمت روسیه پرواز میکنن میگن که شما زمینو مسطح در نظر بگیرین و دو مسیر شمال غرب و سپس شمال شرق رو طی کنین که مسیرتون کوتاه تر بشه ولی بر اساس قاعده فیثاغورث مسیر مستقیم نزدیکتره.
    دلیل آخرم هم یخن امام صادقه که فرمودن زمین صاف هست.
    حالا شاید کلا ما در اشتباه بودیم و نخواستیم لااقل نگاهی به علم‌واقعی بندازیم.در دنیای خودمون در تکرار مکررات موندیم.
    شاید زمین در زیر خطوط امواج گرد به نظر میاد.
    من طالب علم هستم.کسی اگه میتونه اطلاعات بیشتری به من بده،کسی که دور از تعصب باشه و بخواد در جهت اثبات حقیقت کمک کنه با من در تلگرام ارتباط برقرار کنه:۰۹۱۴۸۵۰۳۴۶۱

  7. اگه این همه دانشمند و نجوم شناس موافق این نظریه ان خوب یه بالن بدون سرنشین با یه دوربین بفرستن به ارتفاع بالای ۱۵۰هزار پا و اثبات کنن این نظریه مسخره رو.خرجشم یه بالن با یه دوربینه

  8. و ابوبکر کرجی ده قرن پیش در کتاب استخراج آب‌های پنهانی اینچنین گفت:
    ” زمین با تمام کوه‌ها و دشت‌ها و پستی‌ها و بلندی‌هایش کروی شکل است “

  9. یه سوال
    اونجا نوشته به شکل جادویی به اون طرف زمین میریم
    پس یه چیز چرت داره میگه
    اونم از چرت و پرت های بزرگ

    • چرت نیست جواب ندارن چون نمیدونن واقعا چه جوریه مثل ناسا و .. نیست که اول بگن رفتیم ماه 70 سال پیش الان بگن نمیتونیم و از رو معده هم بگن زمین گرده با دو تا دلیل ماه گرفتگی و .. که نمیشه سریع برچسب کروی زد به زمین.

  10. اخه یه سوال اگه زمین تخت باشه اخرش کجا است مثلا اگر از بک مقطه شروع به حرکت کنیم باید به جایی برسیم که دیگه نتونیم حرکت کنم مثلا توسط دیوار نامرئی جلوی حرکت ما گرفته شه

  11. چرا چنین دروغی رو به دانشمندان زمین تخت نسبت میدید؟
    اصلا لبه ای وجود نداره که بخوای پرت بشی پایین.
    نویسنده این خبر در سایت گجت نیوز هیچ آشنایی با زمین تخت نداره.

  12. واااای خداااا دم اینا گرم واقعااااا من نمیدونم شما نبودین من از افسردگی چ خاکی به سرم میریختم خیلی میخندم بهتون ثواب میکنید زمین گردنیست صاف است عین ایننننننننننن 😂

  13. این چه چرندیاتیه به زمین تخت نسبت میدید حداقل آزاده باشید برید ببینید چی گفتن
    چون نماینده ای از اونا اینجا نیست شمام باید هر خزعبلی رو منتشر کنید؟

  14. اگه سیاره یا ستارهای اطرافمون یا هرچیز دیگه ای . فقط یکی ازشون تخت میبود شاید شک میکردم به تخت بودن زمین هم . ولی باید گفت چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

  15. در نظریه زمین تخت اصلا فضایی وجود نداره که زمین در اون معلق باشه و هر کس به لبه زمین رفت به پایین پرتاب بشه! دور تا دور زمین رو در این نظریه قطب جنوب فرا گرفته و خورشید و ماه هم درون یک آسمان گنبدی شکل که زمین رو فراگرفته در مدارهاشون چرخش دارن به سایت زمین تخت فارسی برای شبهات مراجعه کنید

  16. لطفا کمی بروز باشید.بیش از صد دلیل قاطع وجود داره که اثبات میکنه زمین تخته.کشورهای بزرگی مثل نیوزلند افریقای جنوبی المان بخش بزرگی از انگلیس اسکاتلند و کارولینای آمریکا
    و….به طور قطع ثابت کردن زمین کره نیست بلکه تخت هست همچنین ناسای آمریکا در نشست اخیر شکست خوردن و حتی نتونستن یک ویدئوی زنده طبق گفته هاشون ارائه بدن.خود ترامپ و وزیر ارتباطات امریکا تخت گرا شدن و گفتن یک دلار به ناسا کمک نخواهند کرد چرا که ابروی ما رو بردن

    • یکی ازین جیزای ک میگید هیچ جا پخش نشده.اگر صحبتتون صحت داشت همه جا دیده بودن همه.از خودتون در نیارید

    • کلینتون هم توی صحبت هاش مستقیماً میگه که ما درون گنبد آسمان هستیم.
      خیلی جالبه که نویسندگان گجت نیوز هیچ مطالعه ای ندارند!

  17. مگه هنده که از یک ور زمین غیب شی از اون ور در بیای

  18. یعنی یک با سوا بین اینا وجود نداره.لطفا از این فرضیه دفاع نکنید که یک سال زندگیمو در مردش تحقیق کردم و فهمیدم که فقط توی رد کردن گفته های کوپرنیکی توانایی داره نه به کرسی نشوندن نظرات خودشون.

  19. شماره ساقیت چنده این جنسش قاچاقه بهدرد نمیخوره😎😎 از کالا ی ایرانی حمایت کن😇😇

  20. من قبول کردم زمین تخته 🤔🤔 فقط یه زحمتی دارم شماره با ادرس ساقیت رو به من بده من باید با هاش حرف بزنم

  21. سلام
    اوناییکه خیلی فهمیده ان بدونن که یه قاعده داریم که: هرچیزی را که شندیدی منکر نشو بگو شاید بشه.
    مث اونایی که باورشون نمیشد زمین گرد باشه بعد فهمیدن اشتباه میکردن.شما هم صبر کنید شاید ثابت شد بهتون که زمین تخت.!!!

  22. من میگم زمین لوزیه شما چطور ؟ خخخخخخخخخخخخ

  23. طرف مار بازی کرده توهم زده
    یه عده هم مثل شاسکول تبعیت میکنن زمین اگه تخت بود فصل ها و روز و شب چه جور به وجود می اومد؟
    همش با چرخش زمین به دور خودش و خورشیده که روز و فصل به وجود میاد و …

    • دوست عزیز این موارد بسیار قدیمی هستند لطفا قبل از طرح سوال کمی در این باره تحقیق کنید.زمین دیسک و ثابت هست هیچ جاذبه ای وجود نداره اسمان بصورت گنبد هست و کسی از اون عبور نکرده ماهواره ای وجود نداره پایان زمین رو کسی ندیده و شما اصلا اجازه ندارید به قطب جنوب اونجور که میگن بروید چون تمام دروغهایشان فاش میشوند. اینها توهماتی هستند که به خرد شما دادن لطفا کمی تحقیق کنید

    • خورشیدبر روی سطح زمین می چرخه و هرجا باشه زیر پایش را روشن میکنه. خورشید خیلی کوچکتر از زمین هست. مثل یک چراغ توی یک سالن ورزشی

  24. حتی گفته شده وقتی کسی میمیره اثر کانتر رخ میده و شخصی که مرده دوباره respawn میشه😂😂

  25. زمین گرد گرایان(!!) توضیح بدن:
    چرا وقتی از شمال کره زمین به سمت جنوب راه میریم وقتی به جنوب می رسیم سر و ته نمی شویم؟؟؟

  26. توی قران به همچین چیزایی اشاره شده وگفته گرده

    • خیر دوست عزیز قران فقط ثابت بودن و صاف بودن مثل فرش رو گفته دوستان ما توی حوزه ی علمیه زحمتش رو کشیدن و مطالبش رو گرفتن و با ناسای دجال قرن یکی کردن.اتفاقا اگه مردم قرآن رو درست و ساده بلد بودن گرد بودنش رو رد میکردن
      ولی حیف که قرآن که از آسمان نازل شده رو ول کردن و به مرخرفات ناسا ایمان آوردن.
      التماس تعقل

  27. اینا اصلا مگه توضیح هم بلدن بدن

  28. اینا مگه منطقم دارن؟

  29. حتی اگر در 5 قرن پیش زندگی می کردیم : پذیرفتن گرد بودن زمین، عجیب تر از حرکت پورتالی از لبه های زمین نیست

    با سپاس

  30. چی میزنن اینا؟! 😐