بتای اندروید P

چگونه همین حالا بتای اندروید P را نصب کنیم؟

با معرفی نسخه جدید اندروید، در این بخش روش نصب بتای اندروید P روی گوشی های سری پیکسل گوگل، سونی، نوکیا، شیائومی و دیگر موبایل هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را بررسی خواهیم کرد.

اندروید پی را می‌توان جاه‌طلبانه‌ترین نسخه سیستم عامل گوگل طی سال‌های اخیر معرفی کرد و تغییرات، تقریبا در هر بخشی از دستگاه که نگاه می‌کنید مشخص هستند. اگرچه هنوز زمان زیادی تا عرضه نسخه نهایی باقی مانده، اما نصب بتای اندروید P روی گوشی های سری پیکسل و هفت موبایل از برندهای دیگر امکان‌پذیر است. کاربرانی که نمی‌خواهند برای تست ژست‌های جدید، دیدن ظاهر متفاوت و استفاده از داده‌های جذابی که نشان می‌دهد چند ساعت از موبایل خود استفاده کرده‌اید منتظر بمانند، همین حالا می‌توانند نسخه آزمایشی اندروید 9 که به صورت عمومی ارائه شده است را نصب کنند.

معمولا عرضه نسخه‌های آزمایشی اندروید به گوشی های گوگل محدود بود، ولی حالا به لطف پروژه تربل، این لیست با چندین دستگاه جدید گسترش پیدا کرده است:

  • پیکسل 2 / پیکسل 2 ایکس ال
  • پیکسل / پیکسل ایکس ال
  • اسنشال فون
  • سونی اکسپریا ایکس زد 2
  • وان پلاس 6 (به زودی)
  • شیائومی می میکس 2 اس
  • نوکیا 7 پلاس
  • اوپو آر 15 پرو
  • ویوو ایکس 21

روش نصب بتای اندروید P

اگر از دارندگان گوشی های سری پیکسل هستید، روش انجام این کار به آسانی مراجعه به وب‌سایت “Android Beta Program” و ثبت نام برای دسترسی به نسخه‌های پیش از انتشار اندروید پی است که طی چند ماه آینده آپدیت می‌شود. مطمئن شوید هنگام ثبت نام، از حساب کاربری گوگلی که روی موبایل خود دارید، استفاده می‌کنید.

بعد از ثبت نام، یک اعلان روی موبایل خود دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد یک آپدیت سیستمی جدید در دسترس شما است. این، همان اندروید P است! معمولا ارائه نسخه آزمایشی زمان‌بر نیست، ولی از آنجایی که تعداد زیادی از کاربران به دنبال نصب آن هستند، باید کمی صبور باشید.

در رابطه با موبایل های دیگر چطور؟

اگر می‌خواهید اندروید P را روی دستگاه‌های غیر گوگلی نصب کنید، مراحل کار کمی افزایش پیدا خواهد کرد. برای این دسته از کاربران آپدیت به صورت OTA عرضه نمی‌شود و شما باید تلفن هوشمند خود را با نسخه بتای اندروید فلش کنید. چنین کاری در صورتی که با نحوه انجام آن آشنا باشید، ترسناک نخواهد بود، ولی همواره ریسک خراب کردن چیزی وجود دارد. همچنین بهتر است به این موضوع هم اشاره کنیم که زمانی که کاربران مشغول استفاده از نسخه‌های آزمایشی هستند، خبری از پشتیبانی اغلب این کمپانی‌ها نخواهد بود. نصب نسخه آزمایشی باعث ابطال وارانتی دستگاه یا به وجود آمدن مشکلات مشابه نمی‌شود، ولی در صورتی که با یک باگ یا مشکل رو به رو شوید، حل آن بر عهده خودتان است. همچنین در این حالت می‌توانید مجددا سراغ اندروید اوریو بروید.

اندروید پی امسال برای وان پلاس 5 و وان پلاس 5T ارائه می‌شود. به علاوه، پیامی که هنگام نصب بتای اندروید P در گوشی های اسنشال نمایش داده می‌شود، بسیار جالب است:

آیا دوست دارید در طول روز از [گوشی] Essential Phone خود برای انجام کارهای مختلفی همچون برقراری تماس، ارسال پیام کوتاه، انجام بازی‌ها، مرور رسانه‌های اجتماعی و بیشتر استفاده کنید؟ اگر این‌گونه است، پس احتمالا نمی‌خواهید این را روی دستگاه‌تان نصب کنید.

در ادامه لینک دانلود و جزئیات مربوط به نصب این نسخه برای هر گوشی به صورت جداگانه قرار گرفته است:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. با سلام خسته نباشید میخواستم اندروید pie رو گوشیم نصب کنم مدل گوشیم j7 perimeg610ولی کاستومشرو تو هیچ سایتی نیست

  2. سلام خواستم بدونم بتای
    اندروید p برای s9plus عرضه نشده

  3. سلام خواستم بدونم بتای
    اندروید p برای s9plus عرضه نشده

  4. ایول بابا دمتون گرم

  5. دمت گرم گجت نیوز چه راه کار هایی داری

  6. خیلی ممنون عالی بود

  7. پس میت 10چی اونم از تریبلی پشتیبانی میکنه؟